تاریخ انتشار :جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۰۳
رئیس سازمان بهزیستی شهرستان نیمروز:

هفته اطعام و اکرام ایتام فرصتی برای نیکوکاری است

رئیس سازمان بهزیستی نیمروز گفت: هفته اطعام نیازمندان و اکرام ایتام فرصتی برای نیکوکاری است.
هفته اطعام و اکرام ایتام فرصتی برای نیکوکاری است
حسینعلی رحمتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون» بیان کرد: بهزیستی، سازمانی فرهنگی، اجتماعی و امدادی است که به‌منظور گسترش رحمت الهی در جامعه و حفظ ارزش‌ها و کرامت‌های انسانی خدمات ارائه می‌دهد، بهزیستی برای کمک به قشر محروم و انسان‌هایی که بنا به دلایل محیطی، اجتماعی، اقتصادی و ارثی و نیز داشتن مشکلات جسمی، روانی، عاطفی، گرفتار مشکلات و دچار عدم تعادل شده‌اند، تأسیس شده است.

وی تصریح کرد: هم‌زمان با ولادت کریم اهل‌بیت امام حسن (ع)، به‌منظور تکریم ایتام و خانواده‌های تحت حمایت اطعام به نیازمندان و اکرام ایتام را از پانزدهم ماه مبارک رمضان میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) تا روز بیست و یکم این ماه مصادف با شهادت امیرمؤمنان حضرت علی (ع) در برنامه قرار داده شده است.

رئیس سازمان بهزیستی نیمروز اظهار کرد: نیکوکاران طرح اکرام، هر ساله حمایت‌های خود را از یتیمان افزایش می‌دهند و این حمایت باعث رسیدگی و رفع مشکلات ایتام و مددجویان و معلولین جامعه هدف سازمان بهزیستی می‌شود، در این هفته توزیع سبد غذایی توسط خیرین و بنیاد مستضعفین و قرارگاه سپاه پاسداران که همیشه حامی محرومین و مظلومین هستند انجام می‌شود.

وی افزود: تعداد ۱۵۰ خانوار نیازمند بی‌سرپرست و بدسرپرست در شهرستان نیمروز از این بسته‌های معیشتی بهره‌مند می‌شوند و تا به این لحظه از طرف بنیاد مستضعفان سبدهای غذایی شامل: برنج، روغن، ماکارونی، سویا، قند، شکر و چای بوده مساعدت شده است که هم‌زمان با شروع هفته اکرام و میلاد کریم اهل‌بیت از روز هفتم فروردین‌ماه مصادف با ۱۵ رمضان به مدت یک هفته انجام می‌پذیرد.

حسینعلی رحمتی اذعان کرد: برنامه اطعام ایتام و نیازمندان در شب‌های قدر در سطح شهرستان با همکاری مسئولین، ائمه جمعه، فرماندار، بخشداران، دهیاران، شهرداری و شورای شهر اسلامی در دست اقدام است، همچنین تخصیص کفاره و فطریه به مددجویان همراهی مردم و مشارکت از طریق خیرین را می‌طلبد.

وی با اشاره به وظایف بهزیستی افزود: وظیفه بهزیستی اعتمادسازی در دادن آمار و اطلاعات دقیق به خیرین و سازمان‌ها و نحوه توزیع عادلانه و داشتن شرایط لازم خانوارهای نیازمند برای تحت پوشش قراردادن و توزیع بسته‌های کمک معیشتی است.

رئیس اداره بهزیستی تصریح کرد: علاوه بر اطعام کمک‌های دیگری از قبیل لباس، کفش، لوازم‌التحریر، لوازم‌خانگی، پتو، متکا، تشک و لوازم‌خانگی توسط حامیان بهزیستی انجام می‌گیرد، نیازهای تحصیلی، زیارتی مثل مشرف‌شدن به حرم امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، سیاحتی از قبیل راهیان نور و در خصوص اشتغال‌زایی که آموزش مهارت‌های لازم بر حسب نیازمندی‌های خانواده‌های نیازمند و فرزندان آنها است هم صورت می‌گیرد.

رحمتی خاطرنشان کرد: توقع بهزیستی از مسئولین و رسانه‌های ملی این است که صدای مظلومین و جامعه هدف بهزیستی باشند؛ چون سازمان بهزیستی یک سازمان حمایتی است و به دلیل محدود بودن امکانات قادر به ریشه‌کن‌کردن تمام مشکلات مردم نمی‌باشد باید هم صدا و هم نوا در رفع مشکلات مردم مظلوم و فهیم و متعهد به‌نظام این استان گام برداریم.

انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcaw0n6w49nio1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما