تاریخ انتشار :جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۵
ازار نقل و انتقالات فوتبال کشور با همان التهابی که از مدتها انتظارش را داشتیم کار خود را دنبال می کند و قیمت های بازیکنان و مربیان بطور تصاعدی بالا می رود و اراده ای هم برای پایان دادن به این ریخت و پاش ها وجود ندارد.
نرخ جدید بازیکنان و مربیان لیگ برتر
به گزارش عصر هامون،از دو سال قبل برخی انتقالات فوتبال ایران صدای خیلی ها را در آورد و بطور مثال حضور یک مربی مطرح در یک تیم شهرستانی و بستن قرار داد یک میلیاردی با وی انتقاداتی را به همراه داشت اما در همان مقطع به رغم دخالت سازمان لیگ و تهدیدهایی مبنی بر مقابله با باشگاههای بی توجه به سقف قراردادها اتفاق خاصی رخ نداد.

سال قبل نیز یکی از بازیکنان مطرح و ملی پوش تیم بزرگ تهرانی با بستن قراردادی در حدود یک میلیارد تومان رکورد تازه ای را در بین بازیکنان داخلی از خود بر جا گذاشت و شروط دیگر این بازیکن بعنوان متمم بیش از پیش تعجب آور بود.

امسال نیز گرچه بازار نقل و انتقالات فوتبال در سکوت خبری کار خود را آغاز کرد اما خبرهای واصله از نرخ بازیکنان و مربیان گویای این حقیقت تلخ است که با وجود مشکلات مالی باشگاهها و در سالی که بحث اقتصاد مقاومتی مطرح است قیمت های نجومی بازیکنان و مربیان نجومی تر شده است.

طبق آخرین خبرها قیمت های بازیکنان و مربیان فوتبال کشور نسبت به سال گذشته رشد ۷۰ درصدی و در برخی باشگاهها رشد ۱۰۰ درصدی داشته اند و بر این اساس مربی مطرح تیم شهرستانی که سال قبل در حدود ۴۰۰ میلیون تومان قرار داد بسته بود این فصل با مبلغی در حدود ۹۰۰ میلیون تومان با باشگاهش به توافق رسید.

از سوی دیگر مربی موفق فصل گذشته یک تیم کم تماشاگر این فصل با قرار دادی نزدیک به یک میلیارد تومان سر از تیم دیگری در آورد.

این اتفاقات در حالی رخ می دهد که ۹۵ درصد باشگاههای کشور و بویژه باشگاههای مطرح گرفتار بدهی های کلان هستند و برای برون رفت از وضع موجود راهکاری پیش روی خود نمی بینند!

رقابت خطرناکی که این روزها بین چند باشگاه صنعتی برای جذب بازیکنان به راه افتاده نشان از عدم نظارت کافی و درست بر روند فوتبال کشور دارد.

نگاهی به رفت و آمدهای بازیکنان به باشگاهها و تلاش افرادی تحت عناون مدیر برنامه برای بازار گرمی کردن نشان می دهد که قیمت فوتبالیست ها با آنکه اغلب کارشناسان به بی کیفیتی لیگ گذشته صحه گذاشته اند به شکل عجیبی بالا رفته است.

امروز بر اساس اخبار رسیده یک بازیکن درجه سه لیگ برتر کمتر از ۲۰۰ میلیون قیمت ندارد و بازیکنان درجه ۲ نیز زیر ۴۰۰ میلیون نمی خواهند و درجه اولی ها نیز بین ۵۰۰ میلیون تا ۸۰۰ میلیون برای یکسال طلب می کنند و در این بین بازیکنانی موسوم به ستاره بالای یک میلیارد قیمت دارند.

از سوی دیگر مربیان لیگی به جز چند نفر بالای ۶۰۰ میلیون قیمت دارند و چند مربی نیز بالای یک میلیارد قرارداد بسته اند.

تمام این اتفاقات در حالی رخ می دهد که فوتبال ایران بار فنی بالایی ندارد و کسی هم نمی داند که این قیمت گذاری ها بر اساس چه مبنایی صورت می گیرد و چه کسانی این بازار آشفته را آشفته تر می کنند!
انتهای پیام/۵۰۸۲ https://www.asrehamoon.ir/vdcg.u9xrak9qnpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما