تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۲
رئیس بیمارستان امام خمینی شهرستان خاش؛

نظام مراقبت از خون به معنای مصرف بهینه از خون است

رئیس بیمارستان امام خمینی شهرستان خاش گفت : نظام مراقبت از خون یا همان هموویژلانس در حقیقت مصرف بهینه خون، از لحظه ورود تا زمان تزریق به بیمار و حتی پیگیری های پس از آن هدفی است که در نظام مراقبت از خون دنبال می شود.
نظام مراقبت از خون به معنای مصرف بهینه از خون است
نظام مراقبت از خون به معنای مصرف بهینه از خون است
به گزارش عصر هامون، رضا کرد در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی در خصوص سیستم هموویژلانس ویژه پرسنل بیمارستان امام خمینی ( ره ) خاش که در مرکز بهداشت برگزار گردید اظهار داشت : این کارگاه با پیگیری های کادر درمانی بیمارستان با هدف آشنایی هرچه بیشتر پرسنل با سیستم مراقبت از خون تشکیل شده است .

وی ادامه داد : در این کارگاه یک روزه هموویژلانس(سیستم مراقبت از خون) با دعوت از مسئولین انتقال خون استان همچون دکتر صانعی مقدم، دکتر خزائی و خانم خسروی جهت کلیه پرسنل درمانی بیمارستان برگزار شد.

وی تصریح کرد : در این کارگاه یک روزه اقدامات مراقبتی کل زنجیره انتقال خون از زمان فراخوان و جذب اهداکنندگان تا زمان تزریق به بیمار در بیمارستان برای شرکت کنندگان گفته می شود .

این مسئول خاطر نشان کرد : شرکت کنندگان دراین کارگاه می بایست پس از پایان کارگاه ارائه گزارشی از عوارض ناشی از تزریق به صورت سیستماتیک و جمع آوری در یک واحد ، گردآوری و تجزیه و تحلیل داده های مربوط به اثرات ناخواسته انتقال خون و اعلام خطر به منظور تصحیح و اخذ اقدامات اصلاحی لازم برای جلوگیری از وقوع مجدد آنها ، مستندسازی موارد تزریق خون در یک بیمارستان و بررسی مقایسه ای آن در سال های متوالی و هدایت و ارتقای تزریق خون در بیمارستان ها را در دستور کار و اقدامات خود قرار دهند .

رضا کرد بیان کرد : نظام مراقبت از خون یا همان هموویژلانس در حقیقت مصرف بهینه خون، از لحظه ورود تا زمان تزریق به بیمار و حتی پیگیری های پس از آن هدفی است که در نظام مراقبت از خون دنبال می شود.

وی در پایان یادآور شد : تلاش ما بر این است که از زمانی که فرد خون اهدا می کند تا لحظه ای که این خون به بیمار نیازمند تزریق می شود تحت کنترل باشد و در صورتی که پس از دریافت خون بیمار با عارضه ای رو به رو شد، این عارضه ثبت و مستند شود تا در نهایت با استفاده از این مستندات اشکالات موجود در تولید فرآورده های خونی برطرف شده و فرآورده ای با کیفیت تر تولید شود.
انتهای پیام/۹۰۳۱ https://www.asrehamoon.ir/vdceze8e.jh8wei9bbj.html
منبع : تفتان ما
نام شما
آدرس ايميل شما