تاریخ انتشار :شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۹
"کلاودیا روت"، معاون رئیس پارلمان آلمان، اقدامات کنونی دولت ایران برای نجات دریاچه ارومیه حمایت کرد.
معاون رئیس پارلمان آلمان، از اقدامات کنونی دولت ایران برای نجات دریاچه ارومیه حمایت کرد
معاون رئیس پارلمان آلمان، از اقدامات کنونی دولت ایران برای نجات دریاچه ارومیه حمایت کرد
به گزارش عصر هامون، به نقل از دویچه وله، "کلاودیا روت" اکنون معاون رئیس "بوندس‌تاگ"، پارلمان آلمان، است. وی در گفت‌وگوی اختصاصی با بخش فارسی دویچه وله مدعی شد: ما با خطر یکی از بزرگترین فاجعه‌های زیست محیطی مواجه شدیم. با خشک‌شدن کامل دریاچه ارومیه میلون‌ها انسان مجبور خواهند شد محل زندگی خود را ترک کنند. آنچه باقی می‌ماند بیابان نمک خواهد بود.

معاون رئیس پارلمان آلمان در گفت وگو با دویچه ادعا می‌کند: در دوره احمدی‌نژاد زمان زیادی بدون هیچ اقدامی برای نجات دریاچه ارومیه از بین رفت و یک سیاست ضد انسانی و غلطی اتخاذ شد. به نظر من جامعه جهانی باید از سیاست روحانی برای نجات دریاچه ارومیه حمایت کند. ما به لحاظ اخلاقی، علمی و فن‌آوری از سیاست دولت برای نجات دریاچه ارومیه پشتیبانی می‌کنیم و اگر دولت جدید ایران واقعا طرح‌هایی را برای نجات دریاچه ارومیه اجرا کند حزب سبزهای آلمان حمایت خواهد کرد.

"حمید چیت‌چیان" وزیر نیرو در اولین نشست دولت روحانی برای نجات دریاچه ارومیه در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت: حادثه‌ای که در دریاچه ارومیه اتفاق افتاده چیزی نیست که بارها تجربه شده باشد و فقط نمونه‌ی آن در دریاچه آرال و دریاچه‌ای در آمریکا اتفاق افتاده است، بنابراین باید از تجربیات بین‌المللی استفاده کنیم.

"عیسی کلانتری" دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز در کنگره بین‌المللی دریاچه ارومیه (۲۵ تا ۲۸ بهمن ۹۲) اظهارداشت: رئیس جمهوری دستور داده است دریاچه ارومیه به هر قیمتی احیا شود و ما دست همکاری تمامی متخصصان داخلی و خارجی را برای احیای مجدد این دریاچه می‌فشاریم.

پروفسور احد رحمان‌زاده، سخنگوی "گروه ناجیان دریاچه ارومیه" „Initiative Group Lake Urmia" در دانشگاه بن آلمان یادآورمی‌شود رئیس جمهور فاجعه دریاچه ارومیه را در اولین نشست دولت جزو اولیت کارش قرارداد و تصور می‌کنم این بار دولت یازدهم کمی جدی‌تر برای عملی کردن پروژه‌ها اقدام کند.

سخنگوی گروه ناجیان دریاچه ارومیه خاطرنشان می‌کند استادانی از دانشگاه ماربورگ و حدود ۳۰ نماینده مجلس آلمان از جمله خانم کلودیا روت از رهبران حزب سبزهای آلمان با نوشتن نامه‌ای به گروه ناجیان دریاچه ارومیه حاضر به همکاری شده‌اند.

"کلاودیا روت" در گفت وگو با دویچه وله خاطرنشان کرد: «من امیداورم مذاکرات اتمی واقعا به شکل مثبتی ادامه یابد. من در پارلمان آلمان همکاری مجدد با ایران را طرح خواهم کرد.»

انتهای پیام/ ۴۰۳۰ https://www.asrehamoon.ir/vdcayony.49nai15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما