تاریخ انتشار :شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۹
رسوایی های اخلاقی کشیشان، رهبر کاتولیک های جهان را به عذرخواهی واداشت، پاپ فرانسیس به علت رسوایی های اخلاقی کشیشان، به طور رسمی از مردم جهان عذرخواهی کرد، این نخستین بار است که وی بابت رسوایی های اخلاقی کشیشان عذرخواهی می کند.
عذرخواهی پاپ فرانسیس از مردم جهان
عذرخواهی پاپ فرانسیس از مردم جهان
به گزارش عصر هامون، پاپ در نشستی با نمایندگان دفتر بین المللی رسیدگی به مسائل کودکان کاتولیک گفت: کلیسا به همه موارد فساد اخلاقی و زیان های روحی و روانی که کشیشان به دیگران وارد آورده اند آگاه است.

پاپ فرانسیس حدود یک سال پیش به رهبری کاتولیک های جهان برگزیده شد.

به علت شیوع رسوایی اخلاقی میان کشیشان، پاپ ماه گذشته میلادی کمیسیون ویژه ای برای حمایت از کودکان و نوجوانان و مبارزه با سوء استفاده های جنسی در کلیسا تشکیل داد.

از زمانی که پاپ در مارس 2013 به این مقام برگزیده شده، این برای نخستین بار است که وی بابت رسوایی های اخلاقی کشیشان به طور رسمی عذرخواهی و از عباراتی تند علیه این افراد استفاده می کند.

 

پاپ فرانیسیس
 

تعداد زیادی از قربانیان کودک آزاری کشیشان بارها از اینکه کلیسای کاتولیک موضعی قاطعانه در این مورد اتخاذ نکرده است انتقاد کرده اند.

کلیسای کاتولیک، در سال های اخیر با بحران فساد اخلاقی کشیش ها در نقاط مختلف جهان از جمله اروپا و آمریکا روبرو است.

واتیکان در سال 1990 میلادی، کنوانسیون سازمان ملل در زمینه حقوق کودک را امضا کرد و نخستین گزارش درباره اجرای آن را در سال 1994 میلادی ارائه کرد.

این در شرایطی است، که واتیکان اکنون نزدیک به بیست سال است که گزارشی درباره پیشرفت خود در این زمینه ارائه نکرده است.

بر اساس این گزارش، تنها گزارش ارائه شده نیز در سال 2012 و به دنبال انتقادات گسترده از کلیسای کاتولیک به علت رسوایی جنسی کشیش ها در اروپا و دیگر نقاط دنیا، تحویل داده شد.

سازمان های حقوق بشر و همچنین قربانیان تعرض جنسی در کلیسای کاتولیک با همکاری یکدیگر، کمیته سازمان ملل را تحت فشار گذاشته اند تا سوابق واتیکان را در زمینه بدرفتاری با کودکان بررسی کند.

فعالان حقوق بشر همچنین اظهارنامه های مکتوب و شواهدی را در اختیار کمیته سازمان ملل قرارداده اند که از ابعاد گسترده این مشکل حکایت دارد.


انتهای پیام/ 4030

https://www.asrehamoon.ir/vdcaownm.49n6i15kk4.html
منبع : شبکه خبر
نام شما
آدرس ايميل شما