تاریخ انتشار :پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۹
رئیس جمهور با بیان این که جمهوری اسلامی ایران همواره روابط بسیار خوبی با اتحادیه اروپا داشته است، به مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای ۱+۵ اشاره کرد و گفت: درگام نخست مذاکرات و با توسعه روابط بانکی و اقتصادی شاهد تحول در روابط با اتحادیه اروپا هستیم.
روابط اقتصادی ایران با اتحادیه اروپا متحول می شود
روابط اقتصادی ایران با اتحادیه اروپا متحول می شود
به گزارش عصر هامون، حجت‌الاسلام و المسلمین، حسن روحانی با بیان اینکه لتونی از جمله کشورهایی است که جمهوری اسلامی ایران روابط خوبی از گذشته با این کشور داشته است، افزود: ما خواهان توسعه روابط با کشور لتونی هستیم و از طرف جمهوری اسلامی ایران هیچ مانعی برای توسعه روابط وجود ندارد.

دیدار رییس جمهور با وزیر امور خارجه لتونی


وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی، ظرفیت و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در حوزه حمل و نقل جاده ای و ریلی، گسترش همکاری ها در این زمینه را بستری مناسب برای همکاری و اتصال منطقه آسیای مرکزی به اروپا ارزیابی کرد.

رئیس جمهور در ادامه با بیان این که جمهوری اسلامی ایران همواره روابط بسیار خوبی با اتحادیه اروپا داشته است، به مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای 1+5 اشاره کرد و گفت: درگام نخست مذاکرات و با توسعه روابط بانکی و اقتصادی شاهد تحول در روابط با اتحادیه اروپا هستیم.

آقای روحانی با بیان این که مذاکرات ما تا دستیابی به توافق نهایی و جامع ادامه دارد، گفت: ایران مصمم است تا مذاکرات به سرانجام مطلوب دو طرف ختم شود و مطمئنیم این اراده در طرف مقابل هم وجود دارد.

رئیس جمهور به مسئله تروریسم و افراطی‌گری در منطقه و جهان و پیامدهای آن در افغانستان، عراق، لبنان و سوریه اشاره کرد و گفت: تروریسم و افراطی‌گری از جمله مسائلی است که نیازمند همکاری همه جانبه همه کشورها است و ایران آماده گفتگو، مذاکره و همکاری با لتونی در همه عرصه‌ها به ویژه در موضوع مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری است.

وی افزود: در بخش اقتصادی و تعامل بخش خصوصی دو کشور ایران و لتونی آماده هستند تا با مهیا کردن همه شرایط زمینه برای جذب سرمایه گذاری در دو کشور فراهم شود.

رئیس جمهور با اشاره به ریاست دوره ای لتونی در اتحادیه اروپا در سال آینده اظهار امیدواری کرد که ارتباطات دوجانبه ایران و لتونی نزدیک‌ تر شود و این به نفع دو کشور و کل اتحادیه اروپا خواهد بود.

ادگاس رینکه ویچ، وزیر امور خارجه لتونی نیز در این دیدار با ابلاغ سلام گرم رئیس جمهوری کشورش به آقای روحانی، مذاکرات خود را با مقامات بلندپایه کشورمان خوب توصیف کرد.
 

وی گفت: لتونی بسیار مشتاق است که روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و آموزشی توسعه دهد.

وزیر امور خارجه لتونی با اشاره به ریاست دوره ای کشورش در اتحادیه اروپا در سال آینده ابراز امیدواری کرد همکاری ایران در سطح دوجانبه و در چارچوب اتحادیه اروپا توسعه یابد.

وی موفقیت و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را در مذاکرات هسته ای تحسین کرد و گفت: امیدوارم در این زمینه موفقیت جامع و کامل در مذاکرات هسته ای ایران به دست آید و فصل تازه ای نیز برای همکاری بین اتحادیه اروپا و ایران آغاز شود.

وی در ادامه با بیان این که برای مبارزه با تروریسم بین المللی همه باید متحد شویم گفت: متأسفانه تروریسم به منطقه ما هم سرایت کرده و مشکلاتی به وجود آورده است.

انتهای پیام/ 4030

https://www.asrehamoon.ir/vdcb5zbs.rhb8zpiuur.html
منبع : شبکه خبر
نام شما
آدرس ايميل شما