تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۴۲
امروز حدود 400 میلیون اروپایی برای انداختن رأی خود در صندوق‌های هشتمین دوره انتخابات پارلمانی اروپا به پای صندوق‌های رأی فراخوانده شده‌اند.
همه چیز درباره انتخابات مهم امروز در "قاره سبز" + آخرین نظرسنجی و تصاویر
همه چیز درباره انتخابات مهم امروز در "قاره سبز" + آخرین نظرسنجی و تصاویر
به گزارش سرویس بین الملل عصر هامون، امروز حدود 400 میلیون اروپایی برای انداختن رأی خود در صندوق‌های هشتمین دوره انتخابات پارلمانی اروپا به پای صندوق‌های رأی فراخوانده شده‌اند. برای اطلاع از کرسی‌ها، فراکسیون‌ها، نامزدها، پیش‌بینی و آخرین نظرسنجی‌های این انتخابات مهم با گزارش این همراه شوید.
 
 
*** پارلمان اروپا؛ کرسی‌ها و فراکسیون‌ها
 
انتخابات هشتمین دوره پارلمان اروپا از امروز پنجشنبه 22 می 2014 به مدت سه روز یعنی تا پایان روز یکشنبه 25 می در تمامی کشورهای عضو اتحادیه کلید می‌خورد و پارلمان، تنها نهاد اروپاست که مردم در آن به طور مستقیم به نمایندگان خود رأی می‌دهند. بر اساس بند 10 و 11 ماده انتخابات اتحادیه، انتخابات پارلمانی هر پنج سال یک بار برگزار می‌شود.
 
در بزرگ‌ترین انتخاباتی که تاکنون اروپا به خود دیده، ۷۵۱ نفر برای نمایندگی بیش از ۵۰۰ میلیون نفر در ۲۸ کشور انتخاب خواهند شد.
 
انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا، این سه روز به شرح زیر در 28 کشور عضو برگزار خواهد شد:
 
•22 مه: هلند، انگلیس
•23 مه: ایرلند
•24 مه: لتونی، مالتا، اسلواکی، جزایر اطراف فرانسه، جمهوری چک
•25 مه: بلژیک، بلغارستان، دانمارک، آلمان، استونی، فنلاند، فرانسه، یونان، ایتالیا، کرواسی، لیتوانی، لوکزامبورگ، اتریش، لهستان، پرتغال، رومانی، سوئد، اسلوونی، اسپانیا، مجارستان، قبرس
 
احزاب و نامزدهای انتخاباتی این دوره عبارتند از:
 
•"ژان کلود یونکر" (Jean-Claude Juncker) متولد 1954 نخست وزیر سابق لوکزامبورگ، نامزد حزب دموکرات مسیحی (EVP) از فراکسیون احزاب راست میانه:
 
 
•"مارتین شولتز" (Martin Schulz) متولد 1955 نامزد حزب سوسیال دموکرات (SPE) از فراکسیون چپ میانه:
 
 
•"گای فرهوفشتات" (Guy Verhofstadt) متولد 1953 نخست وزیر سابق بلژیک، نامزد حزب (ALDE,EDP) از فراکسیون احزاب لیبرال اروپا:
 
 
•"اسکا کلر" (Ska Keller) و "یوزه بو" (José Bové) نامزدهای فراکسیون حزب سبزها (EGP):
 

 
•"آلکسیس سیپراس" (Alexis Tsipras) متولد سال ۱۹۷۴از حزب چپ‌ها (EL) نماینده فراکسیون چپ‌های اروپا:
 
 
•"پتر زونده" (Peter Sunde) و "آملیا آندرس دوتر" (Amelia Andersdotter) از حزب دزدان دریایی (PPEU):
 
 

*** رقبای انتخاباتی و احزاب منتقد 
 
بحران اقتصادی باعث بحث‌های جدی درباره آینده اتحادیه اروپا شده و به همین خاطر انتخابات این دوره اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است.
 
به گزارش خبرگزاری بی‌بی‌سی، مشکلات اقتصادی میلیون‌ها اروپایی همچنان ادامه دارد و نهادهای اروپایی از اینکه با مردم تماس ندارند، مرتباً مورد انتقاد قرار می‌گیرند. انتظار می‌رود در انتخابات امروز و سه روز آینده، عده بیشتری از فراکسیون‌هایی که نظر مساعدی به اتحادیه اروپا ندارند، وارد پارلمان اروپا شوند.
 
فراکسیون‌های موجود، طیفی از گرایش‌های سیاسی از راست افراطی تا چپ افراطی را ترسیم می‌کنند. اما بزرگ‌ترین فراکسیون‌ها راست میانه، چپ میانه و لیبرال هستند. هیچ فراکسیونی تاکنون اکثریت مطلق نداشته است.
 
نتیجه انتخابات بستگی به این دارد که رأی‌دهندگان اروپایی به جناح چپ متمایل شوند یا راست. رأی‌دهندگانی که خواهان نزدیکی بیشتر کشورهای اروپایی و همگرایی اتحادیه هستند، به احزاب راست و آن دسته از شهروندانی که ترجیح می‌دهند قدرت، در دست پارلمان کشور خودشان باشد، در این سه روز به احزاب چپ‌گرا رأی خواهند داد. مقایسه سلایق سیاسی اروپاییان در دور گذشته با وضعیت فعلی آنان خالی از فایده نیست.
 
در انتخابات سال 2009 بسیاری از رأی‌دهندگان دراعتراض به پیامدهای بحران اقتصادی و سیاست‌های ریاضتی اتحادیه اروپا، احزاب قدیمی را رها کرده و از حزب چپ‌ها حمایت کردند که طرفدار مهار و حذف سیاست‌های مالی اتحادیه اروپا بود.
 
در آن سال نوعی اتفاق‌نظر در گرایشات سیاسی مردم وجود داشت اما پیش‌بینی‌های صورت گرفته از رقابت‌های انتخابات 2014 نشان می‌دهد طیف گسترده‌ای از اقبال مردم در کشورهای مختلف اروپایی مورد انتظار است. همچنان که آخرین نظرسنجی‌ها نیز حاکی از رقابت نزدیک به هم احزاب ذکرشده دارد:
 
 
روزنامه آلمانی "بیلد" روز چهارشنبه 21 مه 2014 گزارشی با عنوان "همه از اروپا می‌نالند؟ پس بیایید تغییری ایجاد کنید!" منتشر کرد و در آن نوشت: به نظر می‌رسد اروپا امروز صحنه نبرد احزاب قدرتمند مخالف و موافق اتحادیه باشد.
 
 
*** مطالبات اروپاییان و دستاوردهای پارلمان اروپا برای مردم
 
پارلمان اروپا از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ دستاوردهای جزئی برای مردم اروپا به همراه داشته که از آن جمله می‌توان به این موارد اشاره کرد:
 
وضع قوانینی در ممنوعیت فروش سیگار، محدود کردن سرقت‌های اینترنتی، تصویب لزوم داشتن برچسب‌های دقیق بر روی مواد غذایی، جلوگیری از صید بی‌رویه ماهی، اجرایی کردن برخی اصلاحات در حوزه کشاورزی و رفع و رجوع بحران مالی جهان در سال 2008
به گزارش روزنامه "بیلد" آلمان در روز چهارشنبه 21 مه 2014، موضوعات محوری در مبارزات انتخاباتی نامزدهای ین دوره عبارتند از:
 
•مهاجرت: افزایش نیروی کار مهاجر در داخل اتحادیه، آزادی جابجایی، هجوم مهاجرت از کشورهای اروپای شرقی به غرب، عدم توازن جمعیت در نتیجه زادوولد مهاجران،...
 
•بحران‌ها و معضلات اجتماعی: آسیب‌های زیست‌محیطی، از دست رفتن مشاغل شهروندان در نتیجه پیشرفت‌های صنعتی، بیکاری جوانان، افزایش آمار اعتیاد،...
 
•مسائل سیاسی- اقتصادی:
 
مسئولیت نانوشتۀ برخی دولت‌ها مانند آلمان و اتریش برای بیرون کشیدن بعضی کشورهای ضعیف‌تر مانند یونان و قبرس از غرق شدن در بحران بدهی، ورشکستگی بانک‌های مهم، همگرایی در بی‌ثباتی‌های مهم جهانی مانند اوکراین، اختصاص بودجه‌های کلان به کمک‌های منطقه‌ای، چگونگی عقد قراردادهای تجاری با کشورهای خارج از اتحادیه، هماهنگی در پذیرش اعضای جدید به اتحادیه، همکاری‌های نظامی اعضاء برای تأسیس ارتش اروپا در جنگ‌های احتمالی، ادامه جنجال بر سر پیوستن ترکیه به اتحادیه، کاهش وابستگی انرژی به روسیه، حفاظت اطلاعات، معاهده تجارت آزاد با آمریکا،...

انتهای پیام/ 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdcdfx0k.yt0ss6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما