تاریخ انتشار :پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۱
معاون فرهنگی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار؛

جبهه،نمایشگاهی از ارزشها و آموزه های اسلامی بود

معاون فرهنگی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهارگفت:فضای جبهه فضایی بود که احکام اسلام به معنای واقعی اجرا می شد ؛ نمایشگاهی بود از ارزش ها و آموزه های اسلام عملی ؛ عبادت و بندگی خدا در جبهه هابا اوج خودش می رسید.
جبهه،نمایشگاهی از ارزشها و آموزه های اسلامی بود
جبهه،نمایشگاهی از ارزشها و آموزه های اسلامی بود
به گزارش سرویس اجتماعی عصر هامون به نقل از چهاربهاران،حجه الاسلام والمسلمین دکتر توان با اشاره به شهادت امام موسی کاظم(علیه السلام) گفت: حلم امام معروف است و بسیار دشمنانی که به امام فحاشی می کردند ولی امام موسی کاظم (علیه السلام) با محبت هایی که داشتند مریدان بسیاری گرد امام (علیه السلام) جمع می شدند.
دکتر توان افزود:وقتی که امام موسی کاظم (علیه السلام)به شهادت رسیدند او را از مدینه آورند بر زندان ، فقرای مدینه متوجه شدند آنکسی که شبانه درب منزل آنها آذوقه می آورد دیگر خبری از او نیست و بعد از زندان و شهادت ایشان تازه متوجه شدند که آن فرد امام موسی کاظم (علیه السلام) بود .
معاون دانشگاه دریانوردی بیان کرد : بسیاری از روایات پیامبر را اهل سنت توسط امام موسی کاظم (علیه السلام)نقل می کنند؛ ابوحنیفه در اواخر عمرشان با اینکه فقیه بزرگی بودند ولی به محضر امام موسی کاظم(علیه السلام) می رسیدند برای کسب علم و از او بهره می بردند .
وی با اشاره به مقام شهدا گفت: شهدا با خدا معامله کرده اند و شان و منزلت شهدا بالا است قران کریم بالاترین مراتب در بهشت را برای شهدا مقدر فرموده است ؛بهشت دارای مراتبی است پایین ترین مرتبه بهشت معمولی است که در آن باغ و چشمه وجود دارد و همه در وصف بهشت معمولی است ولی بالاتر از آن بهشت عدل است که کاخ مجلل تر و حورالعین های بیشتر و نعمت های بهتر و بیشتر است و بالاتر از اون بهشت رضوان است و بالاتر از آن بهشت مجاهد است که روایات می گویند که شهر انبیاء و اولیاء است .
وی افزود: شهدا در این مقام هستند از پیامبر می فرماید بالاتر شهادت و مقام شهدا است و با اولین قطره خون تمام گناهانش بخشیده می شوند شهدا مقام شفاعت دارند آنها پیش خدا دارند روزی میگیرند و ناظر و شاهد اعمال ما هستند.
دکتر توان با اشاره به سالگرد فتح خرمشهر گفت: فتح خرمشهر نقطه عطفی در دفاع مقدس بود ؛کار بزرگ و ارزشمندی بود شرایط سختی برای انقلاب ما وجود داشت هیچ کس در دنیا فکرش را نمی کرد ایران خرمشهر را پس بگیرد صدام محاسبه های بسیار در آن زمان کرده بود شهر خرمشهر را اسمش رو محمره گذاشته بود کارهای بسیاری انجام داده بود از جمله راه اندازی تاکسی رانی از خرمشهر تا بصره و پول رایج خرمشهر را به درهم و دینار تبدیل کرده بود و هر روز آب و هوای خرمشهر را از رسانه ها ی عراق پخش می کرد و تمام کسانی که بازدید می آمدند فکر نمی کردندکه ایران بتواند خرمشهر را از عراق پس بگیرد .
حجه الاسلام والمسلمین توان از نقش جوانان در جنگ گفت و تاکید کرد:ولی همین جوانان و رزمندگان با عشق به خدا و توکل به او و ولایت فقیه با مردانگی حماسه آفریدند و خرمشهر را آزاد کردند و باعث روحیه و تقویت ایران و همراهان ایران شدند ،رزمندگان از تمام جان و مال خودشان می گذشتن و ایثار می کردند و این فضا چشم انسان ها را باز می کرد.
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه بیان کرد : حاج قاسم سلیمانی به نقل از شهید میرحسینی به من گفت که در کربلای ۵ شهید می شوم و تیری بر سر من اصابت خواهد کرد و همین طور هم شد.وقتی که شهید میر حسینی می آمد احساس می کردم یک لشکر آمده است .
وی از معنویت حاکم بر جبهه ها گفت و افزود: فضای توجه به خدا در جبهه ها حاکم بود هیچ رزمنده ای نبود که نماز شب نخواند و با هق هق گریه و با صدای بلند با خدا خلوت نکرده باشد ، رزمندگان برای جای نمدار و سخت خوابیدن در آنجا مسابقه گذاشته بودند تا جای خوب به دیگری برسد .
انتهای پیام/4382 https://www.asrehamoon.ir/vdcj8aei.uqettzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما