تاریخ انتشار :شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۵
نماینده مردم سیستان در مجلس گفت: به دنبال تاسیس کارخانه در منطقه سیستان هستیم.
به دنبال تاسیس کارخانه در منطقه سیستان هستیم
به دنبال تاسیس کارخانه در منطقه سیستان هستیم
به گزارش سرویس سیاسی عصر هامون، حلیمه عالی در گفتگو با خبرنیمروز اظهار داشت: کمبودهای آموزشی سیستان و بلوچستان در مجلس در حال پیگیری است.
وی افزود: دانشگاه زابل می تواند فرصتی عظیم برای توسعه منطقه و حتی جنوب شرق کشور به لحاظ اجرای طرح های کشاورزی، شیلاتی باشد.تحصیلات دانشگاهی از حالت تئوریک باید مبنای تحقیقی و پژوهشی پیدا کنند.
عالی بیان کرد: بررسی مشکلات و کمبودهای آموزشی سیستان و بلوچستان بصورت جدی در مجلس در حال پیگیری است.
نماینده مردم سیستان تصریح کرد: از آنجا که مراکز آموزشی یکی از مهمترین مولفه های پیشرفت است، لذا باید مراکز آموزش عالی و دانشگاهی در استان سیستان و بلوچستان گسترش یابد و مشکلات فارغ التحصیلان بیکار نیز رفع شود.
وی خاطرنشان کرد: تعطیلی و غیرفعال بودن شهرک‌های صنعتی، قیمت ناپایدار در بازار، توزیع نامناسب کالا، عدم استفاده از فرصت مرزی و غیرفعال بودن بازارچه‌های مرزی و منطقه‌ ویژه اقتصادی و تجاری مشکلات اقتصادی زیادی برای مردم منطقه بوجود آورده است.
وی تاکید کرد: متاسفانه صنایع دستی سیستان به فراموشی سپرده شده است.
عالی در ادامه با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان دارای معادن خوبی است و در حال پیگیری جهت تاسیس انواع کارخانه در استان هستیم افزود: متاسفانه فارغ التحصیلان رشته علوم انسانی در استان سیستان و بلوچستان که آمار بسیار بالایی هم دارند بیکار هستند و برای اشغال آنان باید برنامه ریزی مناسب انجام شود، رشته های فنی و حرفه ای نیز نیازمند توجه بیشتر هستند و برای این رشته ها در استان نیز باید سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد.
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdcb8sbs.rhbazpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما

جواد
خداکنه منتظریم حقآبه منطقه مرزی گاز راه آهن و تاسیس کارخانه کی آخههههههههههههههههه