تاریخ انتشار :شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۰
مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: با احیای تالاب هامون پرندگان مهاجر در این تالاب تخم گذاری کردند.
تخم گذاری پرندگان مهاجر در تالاب هامون/ احیای محدود تالاب زندگی را به منطقه بازگردانده است
تخم گذاری پرندگان مهاجر در تالاب هامون/ احیای محدود تالاب زندگی را به منطقه بازگردانده است
به گزارش سرویس اجتماعی عصر هامون، خسرو افسری با اشاره به حجم بارندگی زمستان گذشته و جاری شدن سیلاب در منطقه و کشور افغانستان اظهار داشت: تا کنون حدود ده درصد تالاب هامون با عمق کم، آب گیری شده است و این احیای محدود هم زندگی را به منطقه باز گردانده است، در این مدت بیش از از دهها گونه پرنده از قبیل: انواع سلیم ها، چنگر، کاکایی و ... به تالاب مهاجرت کرده و اقدام به تخم گذاری نموده اند.
این مسئول ادامه داد : برای احیای زندگی در تالاب هامون و حفظ  تالاب این اداره محیط زیست استان برنامه های متنوع فنی و آموزشی را در دستور کار دارد که می توان به برگزاری اولین کارگروه مدیریت جامع تالاب در زابل اشاره کرد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امروز مسئله حفظ و حراست از تالاب بزرگترین دغدغه های محیط زیست استان است، ادامه داد: با تمام توان و با همکاری سایر دستگاههای ذیربط در حال برنامه ریزی و تهیه سند احیا و حفظ تالاب هامون هستیم.
وی افزود: بازگشت پرندگان مهاجر به تالاب با توجه به حجم کم آب و احیای فقط بیست تا بیست و پنج درصدی آن نشان از ظرفیت های بی نظیر و توان بسیار بالای تالاب برای احیای زندگی در منطقه می باشد.
افسری در پایان تصریح کرد: اگر مقدار حجم آب کنونی تالاب حفظ گردد و مقدار حق آبه تالاب از سوی کشور همسایه به تالاب وارد گردد به زودی شاهد مهاجرت میلیونی پرندگان مهاجر به تالاب خواهیم بود و تنوع زیستی در منطقه جان تازه ای می گیرد.
انتهای پیام/7250 https://www.asrehamoon.ir/vdcfmtdt.w6dj1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما