تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۳
بلافاصله پس از سقوط هواپیمایی مالزیایی در مرز اوکراین انگشت اتهام غرب بسوی روسیه و حامیان مسکو در اوکراین نشانه رفت .
پروپاگاندای ضدروسی آمریکا در قبال سقوط هواپیمای MH17 / علت حذف گزارش "بی‌‌بی‌سی" چه بود ؟
پروپاگاندای ضدروسی آمریکا در قبال سقوط هواپیمای MH17 / علت حذف گزارش "بی‌‌بی‌سی" چه بود ؟
به گزارش سرويس بين الملل عصر هامون، سقوط هواپیمای خطوط هوایی مالزی حادثه تلخی بود که تا سالها از اذهان عمومی جهان پاک نخواهد شد . اما در این میان نحوه موضع گیری رسانه های غربی و تحریف واقعیت درباره آنچه رخ داده اتفاقی نیست . بدیهی است که این تلاشی واضح از سوی واشنگتن و هم پیمانان آن برای تمرکز و بزرگ نمایی این حادثه است . در واقع ایالات متحده از این حادثه بعنوان سلاحی برای پیشبرد سیاست های ستیزه جویانه و خصمانه خود در قبال روسیه استفاده می کند . 
 
در حالی که اختلاف عمومی میان اوکراین و روسیه بر هیچکس پوشیده نیست اما این روابط تنش آمیز با هدایت واشنگتن به روشن شدن شعله های گسترده درگیری و مقابله رو در رو کشانده شد . 
اما دلیل این مسئله چیست ؟ هدف و منافع سیاستمداران آمریکایی از هر دو حزب ازایجاد چنین بحرانی در اوکراین چیست ؟ و بطور اختصاصی تر , آیا تمرکز مخصوص بر روی این حادثه طرحی از پیش طراحی شده توسط ایالات متحده نیست ؟ دروغ های رسانه های غربی در این زمینه غیرقابل درک است . در واقع می  توان به آنها بعنوان بخشی از سیاست کلی آمریکا و هم پیماناش در اوکراین و شرق اروپا نگاه کرد . 
 
* رسانه های غربی و دروغ های بزرگ
اگرچه تحقیقات در زمینه علل بروز حادثه سقوط این هواپیمایی مالزیایی آغاز شده , اما باعث توقف تلاش واشنگتن در راستای اعلام اتهام علیه مسکو نشده است . تیترهایی مانند "کاخ سفید مسکو را متهم سقوط هواپیمایی مالزیایی دانست " , " جز روسیه گزینه جایگزینی برای سقوط هواپیما وجود ندارد ( هافینگتون پست ) " , " کنگره : سقوط هواپیمای مالزیایی اقدام تروریستی است " و " ممکن است پوتین متهم اصلی باشد ( دیلی بیست ) " از جمله خروجی های رسانه های غربی طی روزهای اخیر می باشد . 
 
با این حال نمی توان با استناد به چند تیتر روزنامه یا سرفصل خبری در رسانه های غربی اتهام حمله به هواپیمای مالزیایی و سقوط آن علیه مسکو اثبات نمود . چرا که هیچ سند یا مدرک مستدلی برای اثبات این ادعا وجود ندارد . در راستای تحقق سیاست کاخ سفید و با مشارکت رسانه های وابسته به این جریان , تلاش شد تا داستان این حوادث به گونه ای روایت شود که مقدمات برای حضور نظامی ناتو و آمریکا در اوکراین را فراهم سازد .  
 
همزمان با این تلاش ها کنگره نیز اقداماتی برای مشروعیت بخشی به به الفاظ و سیاست های ضدروسی کاخ سفید انجام می دهد . بعلاوه واشنگتن تقلا می کند تا با استفاده از اتهام زنی علیه روسیه در این حادثه توجه افکار عمومی جهان را از جنایات جنگی بی رحمانه و دیگر ابعاد شرم آور مبارزات رژیم کیف علیه مردم شرق اوکراین _ جنایاتی که مستقیما توسط آمریکا حمایت می شود _ منحرف سازند . 
 
دروغ های مخصوص , حذفیات و تحریف های منتشر شده توسط مقامات آمریکایی و رسانه های خدمتگزار و وظیفه شناس آنها می تواند برای بسیاری از افراد قابل تشخیص و شناسایی باشد اما نکته مهمتر اینکه چنین اقداماتی راهی واضح و غیرقابل تداخل را نشان می دهد که در آن "واشنگتن" در حال استفاده از داستانی دروغین برای ثبت دائمی در اذهان عمومی مردم آمریکاست . 
رژیم کودتایی کیف مکررا اعلام می کند که مسکو در پس حمله ای است که به هواپیمای مالزیایی شده است . اولین بخش از شواهد ارائه شده برای اثبات این ادعا نوار ضبط شده ای است که در آن یکی از معترضان ضددولتی اوکراین از سقوط هواپیمای خطوط هوایی مالزی خبر می دهد . این در حالی است که تحلیل و بررسی موشکافانه این نوار صوتی توسط جمعی از کارشناسان برجسته امور دیجیتالی حاکی از بی اعتباری چنین مدرکی می باشد . بر اساس گفته این گروه کارشناسی نوار صوتی فایلی غیرقابل تجزیه است در حالی فایل ارائه شده از چندین قطعه تشکیل شده است . 
 
اما به نظر میرسد حتی اگر تعداد کارشناسانی که نوار صوتی را مورد بررسی قرار دهند , بیشتر شده و آنها هم اعلام کنند که اعتباری بر صحت این سند وجود ندارد باز هم کیف تمایل دارد آن را بعنوان اهرمی در پیشبرد جنگ و خصومت خودعلیه معترضان ضددولتی استفاده نماید . در واقع کیف طی یک هفته گذشته در مورد تمامی اظهارات و مدارک ارائه شده به منظور متهم ساختن معترضان دروغ گویی کرده است . 
 
طی روزهای اخیر هجمه گسترده ای از تبلیغات هم از سوی دولت آمریکا و هم رسانه های غربی ( بخصوص رسانه های آمریکایی ) مطرح گردیده که تلاش میکند با ارائه بخش اندکی از واقعیت , اصلی ترین اتهامات را به روسیه و شخص ولادیمیر پوتین نسبت می دهد .
 
* گزارش حذف شده بی بی سی ؛ نمونه بارز تحریف رسانه ای  
شبکه "بی بی سی" در تاریخ 23  ژوئیه گزارشی تصویری از حادثه سقوط هواپیمای MH17 پخش کرد . اما در مدت زمان اندکی این گزارش از روی پایگاه اینترنتی این شبکه حذف گردید . حقیقت تاسف بار این است که "بی بی سی " حتی تولیدات خود را نیز تحریف و سانسور می کند . چرا مسئولین این شبکه ناچار شدند گزارش تولیدی خود را حذف کنند ؟‌ 

Video: The Catastrophe of #MH17: #BBC in the Search of the "#BUK” ***

Introductory Paragraphs to the BBC Video Report

by slavyangrad.wordpress.com

Intro of BBC Report (For Full Transcript see below)

The "black boxes” of the crashed Malaysian Boeing have finally been transferred into the hands of the experts. However, how much can they tell us?

The recorders logged the coordinates and the heading of the aircraft at the time of the incident and may have recorded the sound of the explosion. However, they will not tell us what exactly caused the explosion.

The inhabitants of the nearby villages are certain that they saw military aircraft in the sky shortly prior to the catastrophe. According to them, it actually was the jet fighters that brought down the Boeing.

The Ukrainian government rejects this version of events. They believe that the Boeing was shot down using a missile from a "BUK” complex that came in from Russia.

The Ukrainian Security Service has published photographs and a video, which, in its opinion, prove that the Boeing was shot down with a "BUK” missile.

BBC reporter Olga Ivshina and producer Oksana Vozhdayeva decided to find the place from which the missile was allegedly launched.

 

Original BBC Video Report: Preserved by Google Web-cache ***

Transcript of the BBC Video Report

 

DPR Representative: Here it is.

Olga Ivshina, BBC: The black boxes from the crashed Boeing are finally being transferred into the hands of the experts. However, how much can they tell us?

The recorders logged the coordinates and the heading of the aircraft at the time of the incident and may have recorded the sound of the explosion. However, they will not tell us what exactly caused the explosion.

The inhabitants of the nearby villages are certain that they saw military aircraft in the sky shortly prior to the catastrophe. According to them, it actually was the jet fighters that brought down the Boeing.

 
دلیل چنین کاری این نبود که تیم بی بی سی بطور ضمنی و در تصاویر گزارش خود به ارائه مدارکی پرداخته بود که نشان می داد راکت پرتاب شده به سوی هواپیما از نقطه ای شلیک شده که نیروهای امنیتی دولت کیف در آن مستقر هستند ؟ و یا اینکه ، گزارش به این دلیل حذف شد که در آن هر یک شاهدان که با آنها مصاحبه شد قویا اعلام کردند که دقایقی پیش از سقوط یک جنگنده اوکراینی در سمت راست هواپیمای مالزیایی در پرواز بوده است ؟
 
برخی از شاهدان عینی سقوط این گونه می گویند : " دو انفجار در آسمان رخ داد . بر اثر این دو انفجار تکه های هواپیما در هوا پرتاب میشد و قطعات متلاشی شده به زمین ریخته می شد " ، " غیر از هواپیمای مسافربری مالزی یک هواپیمای جنگی نیز در کنار آن قرار داشت ، همه این دو هواپیما را دیدند " ، هواپیمای جنگی پائین تر از هواپیمای مالزیایی پرواز میکرد به همین دلیل هر کسی می توانست آن را ببیند " ، صداهایی از یک انفجار شدید در آسمان به گوش رسید و سپس هواپیما به سمت پائین سقوط کرد .
 
* مبارزه علیه روسیه ؛ دستور کار سیاست واشنگتن
تلاش آمریکا و هم پیمانان آن برای متهم نمودن مسکو در حادثه سقوط هواپیمای MH17 نشان دهنده سیاست خارجی کاملا بدبینانه آنها در اوکراین و در ابعاد وسیع تر در شرق اروپا است . این سیاست شامل تسلط , تهدید و ارعاب روسیه از نظر سیاسی , اقتصادی و نظامی می باشد . طبیعتا این استراتژی محکوم به شکست است چرا که روسیه 2014 با روسیه 1994 تفاوت های فراوانی دارد . 
حادثه سقوط هواپیمای خطوط هوایی مالزی (MH17) یکی از هزاران موردی است که نشان می دهد واشنگتن و کیف از هر فرصتی استفاده می کنند تا از طریق دشمن جلوه دادن مسکو به جهان به اهداف استراتژیک خود دست پیدا کنند . نگاه نزدیک تری به اظهارات برخی مقامات وزارت خارجه آمریکا طی روزهای اخیر به وضوح نشان دهنده تلاشی است که دولت اوباما برای متعادل نمودن شکست جنگ علیه معترضان ضددولتی در شرق اوکراین انجام می دهد . 
 
در عین حال ایالات متحده تلاش می کند که این حقیقت را نیز مطرح کند که "روسیه" بطور مستقیم در حمله به هواپیما دخیل نبوده است . در واقع واشنگتن با این سخنان فاصله ای میان مسکو و معترضان ضددولتی در شرق اوکراین قائل شده است . کاخ سفید با بیان اینکه پوتین "مستقیما" متهم سقوط هواپیما نیست این گونه القا می کند که به رییس جمهوری روسیه فرصتی داده که از حمایت های خود از معترضان اوکراینی عقب نشینی کرده و به نوعی میدان مبارزه تلویحی با واشنگتن را ترک کند . 
 
سقوط هواپیمای مالزیایی یک تراژدی شوک آور بود . اما غرامت این تراژدی باید توسط بی گناهانی در شرق اوکراین پرداخت شود که برای مقابله با عملیات تغییر نظام ( کودتا ) در کیف که با حمایت های همه جانبه آمریکا انجام گرفت , زندگی های زیادی را از دست داده است . با این حال در کنار حزن  و اندوهی که از سقوط این هواپیما و مرگ سرنشینان آن ایجاد شد , مردم دنیا باید به مانورهای سیاسی بزرگی که ایالات متحده با بزرگنمایی حادثه و برای پیشبرد اهداف خود انجام می دهد توجه کنند .
 
انتهای پیام / 4030
https://www.asrehamoon.ir/vdcjhaei.uqea8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما