تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۷
با گذشت بیش از یکسال از روی کار آمدن دولت یازدهم، هنوز وضعیت دانشگاه ها متشنج است و اتفاقاتی رخ می دهد که جای تامل دارد.
افزایش جشن های مختلط/رشد قارچ‌گونه نشریات دانشجویی برای تطهیر فتنه و ریختن قبح مسائل اخلاقی
افزایش جشن های مختلط/رشد قارچ‌گونه نشریات دانشجویی برای تطهیر فتنه و ریختن قبح مسائل اخلاقی
به گزارش سرويس اجتماعي عصر هامون، بلاتکلیفی وزارت علوم همچنان ادامه دارد و در طول نزدیک به 15 ماهی که دولت یازدهم افسار قدرت را در دست گرفته، این وزارتخانه تنها 9 ماه رنگ و بوی وزیر را بر سر خود دیده است. همین مسئله نیز سبب شده تا از فضای دانشگاه های کشور این روزها اخبار مناسبی به بیرون درز نکند.

از همین رو با گذشت بیش از یکسال از روی کار آمدن دولت یازدهم، هنوز وضعیت دانشگاه ها متشنج است و اتفاقاتی رخ می دهد که جای تامل دارد.

از یک سو خبر می رسد که جشن های مختلف و اردوهای مختلطی توسط دانشجویان طرح ریزی می شود و در ماه های اخیر نیز به شدت افزایش داشته است. از سوی دیگر نیز نشریات دانشجویی پرحاشیه از فضای باز ایجاد شده نهایت سوء استفاده را برده و در حال پیاده کردن طرح های مدنظر خود هستند.

طبق اخباری که در اختیار خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا قرار گرفت در حال حاضر بیش از 100 نشریه در سطح دانشگاه ها در حال فعالیت هستند که 50 نشریه بدون تابلو، 25 نشریه مربوط به انجمن های اسلامی و مابقی نیز مربوط به تشکل هایی هستند که سابقه چندان مناسبی در دانشگاه ها ندارند.

این نشریات البته مسائلی همچون تطهیر ماجرای جریان فتنه و حوادث سال 88 را پیگیری کرده و بعضا مطالبی را منتشر می کنند که موجب ریختن قبح مسائل اخلاقی در فضای دانشگاه ها می شود.

مطرح شدن چنین مسائلی بیش از پیش دغدغه های نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر استیضاح وزیر سابق علوم را نمایان می سازد. بدون شک این دغدغه ها در زمینه انتخاب وزیر آینده علوم نیز کماکان جزو برنامه های اصلی نمایندگان مجلس خواهد بود.

انتهای پیام/ 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdcc1iqe.2bqxi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما