تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۳
کمیته روابط خارجی سنا تاکید کرد : آمریکا موضع خود را در مذاکرات هسته ای در سطح پائین قرار داده و ممکن است در توافق نهایی امتیازات فراوانی به طرف ایرانی بدهد .
آمریکا در مذاکرات هسته ای در موضع ضعف قرار گرفته است
آمریکا در مذاکرات هسته ای در موضع ضعف قرار گرفته است
به گزارش سرويس بين‌‌الملل عصر هامون، به نقل از پایگاه خبری اسپوتنیک نیوز ؛ کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در اظهاراتی با اشاره به برگزاری دور نهایی مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای 5+1 تصریح کرد : ایالات متحده در این مذاکرات دست پائین قرار داشته و این احتمال وجود دارد که در توافق نهایی نتواند امتیازات مطلوبی مانند بررسی فعالیت های هسته ای ایران را بدست آورد .

یکی از کارشناسان امور ایران در شورای امور روابط خارجی در مجلس نمایندگان آمریکا همچنین اظهار داشت : واشنگتن در حال افزایش زمان چانه زنی بر سر فعالیت های هسته ای ایران است تا بتواند از این طریق برنامه های اتمی تهران را مهار کند .

متیو مکاینیس ، تحلیلگر سابق وزارت دفاع آمریکا و از اعضای موسسه " اینترپرایز " در این باره می گوید : واشنگتن از ابتدا نیز دقیقا از این مسئله آگاهی نداشت که حقیقتا چه چیزی ایران را به میز مذاکره کشانده است به همین دلیل از آغاز این گفتگوها همواره در موضع پائین تر در برابر هیات ایرانی قرار داشته است . این رویه در دیپلماسی بسیار خسته کننده است .

وی افزود : بااین حال آمریکا امیدوار است بتواند بدون آنکه تحریم های ضدایرانی را لغو کند به بررسی دائمی فعالیت های هسته ای ایران در نیروگاه های آن دست پیدا کند .

این تحلیلگر آمریکایی همچنین مدعی شد : هیچگونه نشانه ای از تغییر محسوس در سیاست های هسته ای ایران دیده نشده و تهران هنوز هم قویا خواستار غنی سازی اورانیوم با درصد بالا است . این میزان غنی سازی برای اهداف غیرنظامی استفاده خواهد شد .

گفتنی است آخرین دور از مذاکرات هسته ای میان ایران و شش قدرت جهانی ( آمریکا ، انگلیس ، آلمان ، روسیه ، چین و فرانسه ) از روز سه شنبه در وین آغاز شده است تا از این طریق علاوه بر رفع ادعای غرب مبنی بر تلاش احتمالی ایران برای دستیابی به سلاح اتمی ، تحریم های غربی بر ضدتهران نیز لغو شود .

انتهای پیام / 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdcjxxem.uqevizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما