تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۵
"نبوی"، منتقد گفت: فیلم سینمایی "143" فیلمی انسان شناسانه و قابل تقدیر در سینمای ایران است.
"شیار143" فیلمی انسان شناسانه است
"شیار143" فیلمی انسان شناسانه است
به گزارش سرويس فرهنگي عصر هامون، "اکبر نبوی" منتقد سینما در خصوص فیلم سینمایی "شیار143" گفت: فیلم سینمایی "شیار143" فیلمی بسیار شریف است که یکی از ویژگی‌های مثبت آن اشاره به پایداری ملی است، این فیلم که یک فیلم انسان شناسانه نسبتا موفق و شایسته دفاع مقدس که انتظار درونی یک مادر منتظر را به تصویر می‌کشد.

وی افزود: در این فیلم "مریلا زارعی" به خوبی توانسته نقش "الفت" را به گونه‌ای باورپذیر و تأثیرگذار ایفا کند و این هنر یک بازیگر است که در حرفه خود نسبت به هویت نقشش جدی برخورد کند.

وی در مورد انتظار "الفت" اظهار داشت: انتظار "الفت" در این فیلم انتظار زیبایی است و به نوعی می‌توان آن را انتظار ما شیعیان نسبت به امام زمانمان (عج) نیز تصور کرد.

نبوی در خصوص کارگردانی عنوان کرد: نرگس آبیار علاوه بر اینکه فیلم خوب و ارزشمندی را در ژانر دفاع مقدس کارگردانی کرده اما نسبت به شخصیت "الفت" باید به حماسه انتظار آن هم توجه می‌کرد، انتظاری که در آن حرکتی بالنده متولد شد و یک پویایی قابل تحسین، یک زایش جدید شخصیتی درون آن شکل می‌گرفت اما در مجموع فیلمی قابل دفاع است.

این منتقد سینما در مورد بی‌قراری‌های این مادر تصریح کرد: ما در این فیلم تنها چشم انتظاری و بیقراری یک مادر را می‌بینیم که البته این چنین رفتارهایی قابل پذیرش است چون تمامی مادران به یک گونه رفتار نمی‌کنند.

وی ادامه داد: انتظار داشتم شخصیت "الفت" مرحله به مرحله تغییر می‌کرد اما تغییرات این نقش از ابتدا تا پایان در یک ساعت بروز می‌کند.

وی درخصوص سرشکستگی‌های این نقش بیان کرد: "الفت" یک مادر است که در مرحله اولیه عشق به فرزند است و نمی‌تواند دوری او را تحمل کند عشق ورزی الفت به گونه‌ای خام است چون عشق و عاشقی سیر و سلوک ویژه‌ای دارد باید شخصیت مادر از عشق مادری خود به تعالی می‌رسید.

وی خاطر نشان کرد: "فیلم سینمایی 143" فیلمی ارزشی و قابل تقدیر است و به عنوان دومین فیلم بلند نرگس آبیار فیلم خوبی در ژانر دفاع مقدس در سینمای ایران است.


انتهای پیام/ 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdcf1jdv.w6dyvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما