تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۶
کریم باقری: می‌خواهم پرسپولیس را بخرم، اعتراف معلم چینی به آزار جنسی 19 دانش‌آموز، خواننده لس‌‌آنجلسی ممنوع الخروج شد، ‌شیرابه زباله‌ها با آب و خاک چه می‌کند؟ و ... از مهم‌ترین اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.
15 میلیون برای 10 دقیقه آوازخوانی در محضر وزیر/جزئیات مومیایی اجساد در کهریزک/جدایی هافبک ملی پوش از استقلال
15 میلیون برای 10 دقیقه آوازخوانی در محضر وزیر/جزئیات مومیایی اجساد در کهریزک/جدایی هافبک ملی پوش از استقلال
به گزارش سرويس اجتماعي عصر هامون، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 93 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.
کریم باقری: می‌خواهم پرسپولیس را بخرم
به گزارش فارس، کریم باقری درباره خرید سهام باشگاه پرسپولیس گفت:‌من پیش از این پیشنهادی برای خرید باشگاه پرسپولیس به مسئولان مربوط تقدیم کردم اما هنوز جوابی در این باره نیامده است.وی در پاسخ به این سوال که قصد خرید سهام قسمت پیشکسوتان را دارد و یا می‌خواهد سهام کل باشگاه را بخرد، ادامه داد:‌ بحث خریدی که من مطرح کردم برای سهم پیشکسوتان نیست و صحبت من برای خرید کل سهام باشگاه بوده چرا که پرسپولیس باید خصوصی شود.پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در پایان تصریح کرد: فعلا پاسخی به درخواست من داده نشده و خودم هم منتظر هستم تا ببینم چه زمانی پاسخی به درخواست من داده می‌شود اما همانطور که گفتم فعلا خبر خاصی در این باره وجود ندارد.

اعتراف معلم چینی به آزار جنسی 19 دانش‌آموز
به گزارش ایسنا، پلیس چین اعلام کرد: این معلم در آستانه بازنشستگی به دلیل تعرض و آزار و اذیت 19 دانش آموز دخترِ یک مدرسه ابتدایی بازداشت شده است. بنابر یک بیانیه رسمی دولتی، «ژو جیانمین» که به زودی بازنشسته خواهد شد، به پلیس اعتراف کرده که تاکنون 19 دانش‌آموز دختر را مورد آزار و اذیت قرار داده است.«ژو» معلم علوم مقطع سوم ابتدایی یک دبستان در منطقه «هشان» شهر «یی‌یانگ» بوده است. همچنین به دنبال وقوع این رسوایی، «زنگ شین یوئه» مدیر این مدرسه از سوی اداره آموزش و پرورش این منطقه از سمت خود برکنار شده است.تاکنون 26 دانش‌آموز دختر هشت تا 11 ساله تحت معاینه قرار گرفته‌اند و دولت چین نیز برای دانش آموزان آسیب دیده مشاور روانشناس استخدام کرده است.چین طی سال‌های اخیر به کرات شاهد موارد متعددی از آزار و اذیت جنسی کودکان از سوی آموزگاران بوده است. در ماه سپتامبر نیز یک معلم 61 ساله مدرسه ابتدایی به دلیل تجاوز به چند دانش آموز بازداشت شد. در ماه آوریل امسال (2014) نیز یک معلم به جرم تجاوز به پنج دانش آموز دختر و آزار و اذیت شش دانش آموز دیگر به مرگ محکوم شد.

15 میلیون برای 10 دقیقه آوازخوانی در محضر وزیر
به گزارش تابناک، فاطمه آلیا خطاب به وزیر تعاون گفت:‌شما متولی اصلی رسیدگی به امور افراد دارای معلولیت هستید ، شما متولی اصلی ساماندهی زندگی افراد سرپرست خانوارید و مسئول توجه به خانواده‌های دارای فرزند معلول هستید. صادقانه بگویید که در طول یک سال و نیم وزارتتان در کاهش آلام آنان چقدر توفیق داشته‌اید؟ چه تعداد از این زنان ومردان را در امپراطوری شستا و هولدینگ‌ها و ادارات عرض و طویلتان در کل کشور مشغول به کار کرده‌اید؟ پیگیری سه درصد اشتغال معلولین در تمامی ادارات بر عهده شماست و نظارت با ما. چرا قانون استخدام معلولین را به خوبی رعایت نمی‌کنید و پیگیر اجرای آن در سایر دستگاهها نیستید.او ادامه داد: گفته‌اند برای 10 دقیقه آواز خواندن در محضر شما به خواننده‌ای 15 میلیون تومان پرداخته‌اند و این اثبات شد چه کردید؟ آیا می‌دانید در شرایطی که تعدادی از ورزشکاران معلول به دلیل کمبود اعتبارات از شرکت در مسابقات پاراالمپیک بازماندند، 4 – 5 نفر از بهزیستی با هزینه بیت‌المال برای تماشا به آنجا رفتند؟ آیا می‌دانید بهزیستی تعدادی از خبرنگاران را اجیر کرده که جهت دار خبر تهیه کنند؟ این توهینی به حرفه‌ی شریف خبرنگاری و خبرنگاران متعهد است. تلاش کنید به جای عملکرد سلیقه‌ای در بهزیستی ، سیستم حاکم شود . ‌همه ما باید در جهت محرومیت زدایی و فقر و فساد و تبعیض تلاش کنیم.

خواننده لس‌‌آنجلسی ممنوع الخروج شد
به گزارش موسیقی ایرانیان چندی قبل روزنامه بانی فیلم از حضور این خواننده در تهران نوشته بود. او چندی قبل برای سفری به خارج از کشور به فرودگاه امام(ره) مراجعه کرده اما آنجا بود که متوجه شد اجازه خروج از کشور را ندارد و باید به دادسرای عمومی تهران مراجعه کند. این خواننده که بعد از خواندن ترانه‌های شیش و هشت شاد در خارج از کشور، تصمیم گرفته به تهران بیاید و شاید بتواند اینجا مجوز فعالیت بگیرد، حالا باید مراحل اداری برای حل مشکل را سپری کند.او چند روز قبل همراه با پدرش در دادسرا حاضر شده بود تا شاید بتواند مشکل خروجی‌اش را حل کند. البته این خواننده می‌گفت بزودی مشکلش حل می‌شود و به کشور برگشته، چون دوست دارد اگر فعالیت هنری می‌کند در ایران انجام بدهد.پیش‌تر حبیب محبیان خواننده سرشناس لس‌آنجلسی به ایران آمد و حالا ۳ سالی می‌شود که در تهران و رامسر روزگار می‌گذارند و تلاش می‌کند تا بتواند برای اولین آلبومش در ایران مجوز وزارت ارشاد را بگیرد. البته شایعاتی درباره احتمال بازگشت خواننده‌های دیگر هم شنیده می‌شد و پیروز ارجمند مسئول دفتر موسیقی وزارت ارشاد پیشتر گفته بود خوانندگان غیرمجاز داخل یا خارج از ایران اگر بتوانند ضوابط و عرف معمول را رعایت کنند، می‌توانند درخواست دریافت مجوز رسمی برای فعالیت در ایران بدهند.

بانک مرکزی: صف وام ازدواج نصف شد
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سیدعلی‌اصغر میرمحمدصادقی با بیان اینکه در سال جاری با توجه به تاکیدات دولت و مجلس شورای اسلامی درخصوص تسهیلات ازدواج تلاش‌های گسترده‌ای از سوی بانک‌مرکزی شروع شده است، افزود: در تیرماه امسال افراد در صف ما حدود یک میلیون و 200 هزار نفر بود و الان این آمار به 650 هزار نفر رسیده و تعداد افرا‌د در صف به نصف رسیده است.میرمحمدصادقی در خصوص پرداختی‌های تسهیلات ازدواج از سوی سیستم بانکی از اول سال 93 تا سوم آذر امسال گفت: طی سال جاری حدود 860  فقره مورد وام ازدواج پرداخت شده که نسبت به سال‌های گذشته رشد بسیاری داشته‌است، به‌طوری‌ که ما در کل سال 92، برای 940 هزارنفر تسهیلات پرداخت کردیم و امسال طی 8 ماه حدود 900 هزار نفر وام پرداخت شده است.

جزئیات مومیایی اجساد در کهریزک
به گزارش مهر، بشیر نازپرور مدیرکل پزشکی قانونی تهران می گوید: وقتی فردی خارجی در یک کشور به هر دلیلی فوت کند و خانواده اش درخواست کنند متوفی به کشورش بازگردد پزشکی قانونی یک سری اقداماتی را در دستور کار خود دارد. ابتدا اینکه باید علت فوت متوفی را مشخص کرده و بعد اقدام به مومیایی کردن جسد برای انتقال از ایران به کشور مقصد کند. بعد از اقدامات اداری و فرایند مومیایی شدن توسط متخصصین پزشکی قانونی گواهی تایید مومیایی شدن به سفارتخانه کشور مقصد در ایران ارسال شده تا به وسیله آن تمامی اقدامات اداری در بخش هواپیمایی و گمرکی انتقال متوفی انجام شود.بر اساس این گزارش، جسد مومیایی شده با حضور بستگان فرد یا نماینده قانونی آنها همراه با یک نماینده از سفارت کشور مقصد و نماینده گمرک در سازمان پزشکی قانونی در جعبه های مخصوص (چوبی یا فلزی)  بسته بندی و پلمپ شده و وارد هواپیما می شود. البته اجساد را می توان از راه زمینی هم انتقال داد که بیشتر برای کشورهای همسایه است.ناگفته نماند که دیگر از پارچه ها و مواد خاص دوران مصرباستان برای مومیایی کردن اجساد استفاده نمی شود. در برخی کشور ها از روش انجماد، استفاده از انواع مواد شیمیایی، فیکساتور و روشهای دیگر استفاده می شود اما در ایران این اقدام با استفاده از برخی مواد شیمیایی خاص صورت می گیرد. در ابتدا متخصصان مواد داخل روده و معده جسد را خالی می کنند و بعد با استفاده از دستگاه مخصوص مواد شیمیایی از طریق عروق به داخل تمامی بافت ها هدایت می شود. این اقدام موجب می شود تا در مدتی که برای نقل و انتقال جسد تا کشور مقصد صرف می شود جسد فاسد نشده و ظاهر خود را تا لحظه تدفین از دست ندهد.بعد از انجام مراحل مومیایی شدن جسد در سردخانه پزشکی قانونی رفته تا تمامی مراحل قانونی آن انجام شود و بعد از این مراحل جسد منتقل می شود.شاید این سئوال مطرح شود که برای انتقال جسد اموات ایرانی از شهری به شهر دیگر نیاز به مومیایی کردن اجساد است؟ کارشناسان پزشکی قانونی می گویند مومیایی کردن این اجساد نیاز به تزریق مواد شیمیایی ندارد و تنها از طریق ضد عفونی کردن جسد انجام می شود.مدیرکل پزشکی قانونی تهران در پاسخ به اینکه هزینه مومیایی کردن هر جسد در پزشکی قانونی تهران (کهریزک) چقدر است گفت: طبق جدول تعرفه های پزشکی قانونی هزینه مومیایی کردن به تنهایی یک میلیون و 500 هزار تومان است. البته هزینه نگهداری، تابوت و غیره هم در تعرفه ها عنوان شده است.وی در پاسخ به اینکه آیا اگر یک شهروند ایرانی درخواست کند تا امواتش مومیایی شود این کار را انجام می دهید گفت: مومیایی کردن اجساد در ایران ممنوع است و این کار تنها برای اتباع خارجه که در کشور فوت می کنند و برای سالم ماندن جسد و جلوگیری از فساد جسد در مسیر انتقال انجام می شود.

بررسی ادعای کشف هروئین در بسته‌بندی ایرانی
به گزارش خبرگزاری فارس، 2 ماه بود که پلیس آلمان ادعا کرد یک محموله 330 کیلوگرمی هروئین جاسازی شده در محموله‌ای از ایران را کشف کرده است.پلیس آلمان این محموله را بزرگترین محموله هروئینی کشف شده در طول چند دهه گذشته در آلمان خواندند و از دستگیری دو برادر در این رابطه خبر دادند.ارزش این مواد بر اساس نرخ رایج مواد مخدر قاچاق در خیابان‌های آلمان، حدود 50 میلیون یورو ارزیابی شده است.به گفته بازرسان پلیس فدرال آلمان 31 شهریور این مقدار هروئین در محموله‌‌ای که از ایران فرستاده شده و ظاهراً حامل خیارشور و سیرترشی بوده است.علیرضا جزینی، ائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در مورد ادعای پلیس آلمان در رابطه با کشف یک محموله بزرگ هروئین با بسته بندی ایرانی توضیحاتی داد.وی گفت: ستاد مبارزه با موادمخدر ایران از طریق وزارت خارجه نامه‌ای را به مقامات آلمانی داده و از آنها تقاضا کرده تا اطلاعات خود در این زمینه را با طرف ایرانی به اشتراک بگذارند.قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: پلیس آلمان تنها گزارش داده که این مقدار مواد کشف شده است اما اینکه از چه طریقی به خاک المان راه پیدا کرده و با چه مکانیزمی قاچاق شده است، نیازمند مطالعه و کار اطلاعاتی است و در این خصوص ما نیاز به اطلاعات پلیس آلمان داریم.وی با بیان اینکه پلیس آلمان هنوز به درخواست ایران جواب مثبت نداده است تاکید کرد: این ماجرا را از طریق وزارت امور خارجه و پلیس بین الملل ( اینترپل) پیگیری می‌کنیم.

تله انفجاری داعشی ها در قرآن!
به گزارش ایسنا، صادق حسینی، رئیس کمیسیون امنیتی در استان دیاله اعلام کرد قرآن‌های بمب‌گذاری شده‌ای را پیدا کرده است که تروریست‌های داعش آنها را در مساجد و برخی از انبارها گذاشته بودند تا این قرآن‌ها را بعدا در روستاها و مناطق تحت تصرف خود توزیع کنند.

جدایی هافبک ملی پوش از استقلال
به گزارش مهر، آندرانیک تیموریان صبح امروز شنبه و پس از جلسه با بهرام افشارزاده از استقلال جدا شد. در این نشست مقرر شد که ماجرای این بازیکن فردا در جلسه هیات مدیره مطرح و نهایتا با احترام از استقلال جدا شود.

در این جلسه افشارزاده به تیموریان گفت: شما بازیکن ملی و سرمایه استقلال و کشور هستید، پس باید شخصیت شما حفظ شود.

با توجه به اتفاقاتی که در تمرین رخ داده و توهینی که به خانواده تیموریان شده بود، آندو با توضیح پیرامون این موضوع به مدیر عامل باشگاه استقلال در این جلسه عملا از استقلال جدا شد.

به نظر می‌رسد آندرانیک تیموریان در حال حاضر از تیم‌های تراکتورسازی، پدیده مشهد و سپاهان اصفهان پیشنهاد دارد که پیشنهاد پدیده به این بازیکن بسیار جدی است.


‌شیرابه زباله‌ها با آب و خاک چه می‌کند؟
به گزارش تابناک، سعید دزفولی نژاد مشاور مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه اظهار کرد: شیرابه‌های ناشی از زباله‌ها خطری جدی برای خاک، آب و منابع زیرزمینی ما به شمار می‌رود.وی ادامه داد: زمانی که زباله‌ها رها می‌شوند، شیرابه‌ای که از آنها سرازیر می‌شود، به زمین نفوذ می‌کند و سفره‌های آب زیرزمینی را آلوده خواهد کرد.به گفته مسئول ایستگاه‌های سنجش آلودگی محیط زیست کرمانشاه، شیرابه‌ها در زمان بارش باران نیز با روان‌آب‌ها همراه می‌شوند و آب‌های سطح زمین را نیز درگیر می‌کنند.دزفولی‌نژاد به پیامدهای ناشی از ورود شیرابه ها به محیط زیست اشاره کرد و افزود: این شیرابه‌ها ممکن است حاوی مواد شیمیایی و خصوصا فلزات سنگین باشد که برای سلامتی انسان هم بسیار مضر است.وی در خصوص شیوه بهداشتی دفن زباله‌ها برای مهار شیرابه‌های آن، گفت: سطح ایستابی محل دفن زباله‌ها باید پایین باشد تا امکان تماس شیرابه‌ها با آب‌های زیرزمینی کاهش یابد.مشاور مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه، زمین مناسب برای دفن زباله‌ها را زمین خشک و بیابانی دانست و تاکید کرد: خاک این مناطق نباید از نوع خلل و فرج باشد که به راحتی شیرابه‌ها از آن عبور کند.

سیل شهردار رامسر را به بیمارستان کشاند
به گزارش ایرنا، مجید درجانی، سخنگوی شورای شهر رامسر گفت که نصرت الله کوزه گر شهردار رامسر ظهر جمعه به دلیل فشار ناشی از استرس های کاری دچار عارضه قلبی شد و به بیمارستان منتقل گردید.وی خاطرنشان کرد: شهردار رامسر در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری شده است و پزشکان فشاری کاری را علت این بیماری دانسته اند.درجانی تصریح کرد: حال عمومی وی اکنون رو به بهبود است و سه روز تحت مراقبت خواهد بود.بارش های شدید و مشکلات موجود ناشی از لایروبی نشدن انهار و رودخانه ها و اشکالات زیرساختی در چند روز گذشته باعث جاری شدن سیل شد که خسارات سنگینی را بر شهر نمونه گردشگری رامسر وارد آورد.در جریان وقوع این سیل یکی از هموطنان به دلیل سقوط در کانال آب جان خود را از دست داد و بنا به گفته مسوولان شهرستان میلیاردها تومان خسارت نیز وارد شده است.

گرفتن تست ابولا از آقای رئیس‌ جمهور+ عکس
فرانس اولاند بعد از انجام نمادین تست ابولا در کشور گینه،هدف از سفر به این کشور را همبستگی با گینه ای ها در نبرد با ویروس ابولا عنوان کرد.


تصویر خیابان عباس آباد تهران در دهه ۵۰
عباس‌آباد یکی از محله‌های شهر تهران است که پس از هفتم تیر سال ۱۳۵۸ به نام «شهید بهشتی» تغییر یافت. در زیر تصویری از خیابان اصلی این محله در دهه ۵۰ شمسی را می‌بینید.


ماساژ و کارواش شتر در عربستان+عکس
العالم: روزنامه عکاظ چاپ عربستان امروز تصاویری از یک شتر سفید را منتشر کرد که در هنگام بلند کردن آن با جرثقیل به طرف محل شستشو، کاملا آرامش خودش را حفظ بود.مسئول کارواش نیز در ازای مبلغ 50 ریال (13 دلار) شتر مذکور را به طور کامل شستشو و ماساژ داد که البته این امر باعث افزایش قیمت آن خواهد شد!


سردار سلیمانی بعد از سقوط موصل به بغداد رفت
به گزارش تسنیم به نقل از از تلویزیون المنار، سردار قاسم سلیمانی  فرمانده سپاه قدس به همراه تعدادی از کارشناسان نظامی ایرانی و لبنانی نبردها علیه داعش در عراق را شخصا فرماندهی کرد.این شبکه در گزارشی تحت عنوان «بغداد.. روزی که هواپیمای سلیمانی فرود آمد» اعلام کرد: این سردار ایرانی که کمتر حضور علنی دارد، چند ساعت پس از سقوط موصل به دست تروریست های داعش در ژوئن گذشته، با یک هواپیمای ویژه وارد بغداد شد و تعدادی کارشناس نظامی ایرانی و لبنانی نیز همراه او بودند».المنار به نقل از منابع آگاه در گزارش خود می افزاید: سردار سلیمانی با مسئولان عراقی نقشه مقابله با خطر داعش را تهیه کردند و بر اساس آن ابتدا باید امنیت بغداد تامین می شد، زیرا بیم آن می رفت تروریست ها که مساحت زیادی از شمال عراق را به اشغال در آورده بودند، به سمت پایتخت پیشروی کنند.این شبکه به نقل از مبارزان عراقی افزود: سردار سلیمانی بود که دستور آزادی جاده ارتباطی سامراء- بغداد را در ژوئن گذشته صادر کرد و خود شخصا به نیروهایی که عازم آزاسازی این جاده شدند، پیوست.همچنین وی در مهم ترین نبردها علیه داعش در کنار مبارزان عراقی بود و با بی سیم با آنان ارتباط برقرار می کرد و تحرکات آنان را مدیریت کرده و دستور پیشروی به سمت خطوط دشمن را صادر می کرد.

عکس/ دیزی خوری سوریان و پدرش
نابغه کشتی فرنگی جهان با انتشار این عکس نوشته: «من و بابا در حال آبگوشت خوردن. جاتون خالی.»



انتهای پیام/ 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdcamoni.49n6w15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما