تاریخ انتشار :سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۰۰
نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد طرح 2 منطقه ویژه اقتصادی در ایرانشهر و فنوج و یک منطقه آزاد اقتصادی در پیشین تصویب شد.
ایجاد 2 منطقه ویژه اقتصادی در بلوچستان/ اجرای این طرح ها به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می کند
ایجاد 2 منطقه ویژه اقتصادی در بلوچستان/ اجرای این طرح ها به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک می کند
محمد سعید اربابی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی عصر هامون با بیان این مطلب اظهار داشت: بعد از سفر رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به نقطه صفر مرزی پیشین انگیزه خاصی برای توسعه و آبادانی استانمان ایجاد شد و به برکت همین سفر و بازدید مسئولین اقتصادی مجلس شورای اسلامی دو منطقه ویژه اقتصادی پیشین و ایرانشهر در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصویب شد که این را میتوان به عنوان بزرگترین هدیه به مردم استان دانست.
وی افزود: مرحله مقدماتی ایجاد طرح منطقه ویژه اقتصادی ایرانشهر در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب رسید و برای صدور رای نهایی به صحن علنی مجلس خواهد رفت و در نوبت تصویب قرار می گیرد.
اربابی ادامه داد: برخورداری از معافیت های مالیاتی، معافیت های عوارض و مواد اولیه و سایر ویژگی های دیگر از مزیت های مناطق ویژه اقتصادی است و با توجه به مصوبه اخیر دولت برای ایجاد پتروشیمی در ایرانشهر، راه اندازی چنین طرحی لازم و ضروری به نظر می آمد.
نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: راه اندازی پتروشیمی در منطقه، نیازمند معافیت های ویژه است که باعث جذب سرمایه گذار می شود چرا که اگر معافیت وجود نداشته باشد سرمایه گذاران به این بخش وارد نمی شوند و یا اگر ورود پیدا کنند پس از مدتی بهره وری آنها از دست می رود و توان رقابت با دیگر مناطق را نخواهند داشت.
وی تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی فنوج جهت ایجاد معدن تیتانیوم و منگنر تصویب شده است و منطقه آزاد اقتصادی پیشین چون سیستان و میرجاوه در مجلس هشتم به دلیل تمرکز بر روی مرز تصویب شده است.
اربابی در پایان گفت: اجرای این طرح ها در استان تحولی در تحقق شعار سال که اجرای اقتصاد مقاومتی است، می باشد.
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdcgy393.ak9nq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما