تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۰
رئیس جمهور روسیه درباره الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه گفت هدف از این اقدام محافظت از جمعیت عمدتا روس تبار این منطقه بود و روسیه نمی‌توانست از کريمه چشم پوشی‌کند.
پوتين: روسيه نمی‌توانست از کريمه چشم پوشی‌کند
پوتين: روسيه نمی‌توانست از کريمه چشم پوشی‌کند
به گزارش سرویس بین الملل عصر هامون، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه دوشنبه درباره انضمام شبه جزیره کریمه به خاک روسیه گفت هدف از این اقدام محافظت از جمعیت عمدتا روس تبار این منطقه پس از به قدرت رسیدن ناسیونالیست‌های طرفدار غرب در اوکراین بود.

پوتین در تازه‌ترین پیش بررسی گزیده‌هایی از یک برنامه مستند تلویزیونی با عنوان «خیز به سوی وطن» در تلویزیون دولتی روسیا - ۱، اقدام ارتش روسیه را در تصرف کریمه و الحاق این استان اوکراین به خاک کشورش، مأموریت نجات توصیف کرد.

پوتین گفت: "ما ناگزیر شدیم درخصوص بازگردان کریمه به روسیه وارد عمل شویم زیرا نمی‌توانستیم نسبت به این سرزمین و مردمی که در آنجا زندگی می‌کنند و تسلیم سرنوشت خودهستند، بی‌تفاوت باشیم و اجازه دهیم تحت فشار ناسیونالیست‌ها قرار گیرند."

پوتین در این برنامه مستند که بزودی پخش خواهد شد گفت گام نخست وی برگزاری یک نظرسنجی درباره خواست مردم این منطقه بود. براساس این نظرسنجی، ۷۵ درصد مردم از پیوستن سرزمینشان به روسیه حمایت کردند. وی تأکید کرد تصمیمش برای الحاق کریمه صرفا پس از تحولات کیف اتخاذ شد.

پوتین گفت: "برای من کاملا آشکار شد که اگر ما به این (رویداد) نزدیک شویم، آنگاه سطح و تعداد کسانی که علاقمندند این رویداد تاریخی به تحقق بپیوندد، بسیار زیاد‌تر خواهد شد. "

وی همچنین تأکید کرد: هدف نهایی تصرف کریمه نوعی از الحاق نبود. بلکه هدف نهایی فرصت دادن به مردم برای بیان نظرشان بود که انتخاب کنند بعد‌ها چگونه می‌خواهند زندگی کنند.

انتهای پیام/4030 https://www.asrehamoon.ir/vdci3paq.t1aqw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما