با آغاز تبلیغات رسمی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی، رنگ تبلیغ و رقابت فضای حوزههای انتخابیه و خیابان های سیستان و بلوچستان را دگرگون کرد که هر چه به روزهای پایانی این ماراتن نزدیک تر می شویم تب و تاب آن بیشتر می شود.
به گزارش خبرنگار عصر هامون، هرچه به روزهای پایانی زمان تبلیغات قانونی داوطلبان مجلس شورای اسلامی نزدیک میشویم، تنور تبلیغات در سطح شهر داغ تر میشود و هر کسی با حضور در ستادهای انتخاباتی سعی میکند از کاندیدای مورد علاقه خود حمایت کند.
بنر عکسهای داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از دیوارها و پشت بام ساختمانهای بلند در مسیرهای پرتردد و شلوغ شهر آویزان شده و هر یک از داوطلبان با ژستهای خود بهدنبال جذب مخاطبان و مردم بهسمت خود هستند.
هر چند برخی داوطلبان به تبلیغات کاغذی دیوارهای شهر اکتفا نکرده و با حضور در فضای مجازی به ادامه رقابت پرداخته و برخی نیز با برگزاری دور همی ها و مهمانی ها به دنبال تبلیغات بوده اند.
از سوی دیگر اگر گذری در شهر داشته اید ،ستادهای انتخاباتی بسیاری از کاندیداهای مجلس دهم در طول روز سکوت خاصی بهخود گرفته اما هرچه به انتهای شب نزدیک میشویم شاهد رفت و آمدهای زیاد و تجمع طرفداران مقابل ستادها هستیم که این تجمعها موجب ترافیک در بعضی از خیابانهای سطح شهر ها شدهاست.
از سوی دیگر در بازار داغ انتخابات انگشت های اشاره یک میلیون و ۸۸۵ هزار و ۷۶۰ رای اولی سیستانی و بلوچ آماده له کردن دشمن در هفتمین روز اسفندماه بارأی به اعضای دو مجلس مهم کشور هستند، نخست مجلس خبرگان رهبری که حفظ و حراست از عمود خیمه نظام را بر دوش میکشد و دیگری مجلس شورای اسلامی که عهدهدار تقنین و نظارت است.
از طرفی در کنار رای اولی ها سایر اقشار و طیف های مردمی هم هیجان زده آماده حضور در صفوف اخذ رأی و تعیین سرنوشت و توسعه کشور و شهر هستند و این روحیه با نزدیک شدن به پایان تبلیغات فزونی یافته، گویی مردم آماده اند تا حماسه تاریخی دیگر در دفتر انقلاب ثبت کنند.
تبليغات كارايي ندارد؛ نامزدها برنامه ارائه دهند
یکی از شهروندان زاهدان به خبرنگار عصرهامون می گوید: هرچه به روزهای پایانی زمان قانونی تبلیغات مجلس شورای اسلامی نزدیک میشویم، بازار وعدههای انتخاباتی در سخنرانیهای کاندیداها رونق میگیرد اما با این وجود بسیاری از این داوطلبان حتی یک برنامه و چشم انداز برای توسعه آینده استان ندارد.
این شهروند با بیان اینکه از نمایندگان فقط عکس و پوستر در سطح شهر مشاهده میشود اما هیچ برنامهای از سوی آنها برای آینده ارائه نمیشود، اظهار کرد: مردم به عملکرد و سوابق اجرایی داوطلبان رأی میدهند نه وعدههای پوچ و سرخرمن.
شهروند دیگری با بیان اینکه برخی کاندیداها یک ستاد تبلیغاتی کوچک دارند و برخی چندین ستاد انتخاباتی بزرگ در نقاط مختلف شهر، می گوید: این هزینههای گزاف انتخاباتی بسیار تعجبآور است و برای بنده سوال است که این پول ها از کجا آمده است.
يكي از شهروندان كه در حال تماشاي تبليغات كانديداها بود، به عصر هامون گفت: تبليغات كانديداها خوب است اما دادن برنامه و عملكرد به مردم مهمترين راه براي كسب راي است.
سعید یکی از نوجوانان رأی اولی است که شور و حرارت بسیار در چهره او هویدا است ، می گوید: هفتم اسفندماه او و دوستانش بدخواهان نظام را با انگشت اشاره له میکنند و قدرت ایران را به رخ جهان می کشند.
ادامه می دهد: از اینکه در این مشارکت عظیم سیاسی، من هم بهنوبه خود سهیم هستم، احساس شادمانی بسیاری دارم.
با نزدیکتر شدن بهروز هفتم اسفندماه شور و حال و رنگ و بوی انتخابات نیز در همهمه جمعیت کوچه و خیابانهای شهر بیشتر و بیشتر شده و این امر نشاندهنده علاقه و امیدی است که در دل پیر و جوان این خطه به امید زنده شدن شهرشان نواخته میشود و این مدت را باید غنیمت دانست و با شناختی آکنده از جرأت و همت، مصممتر از همیشه انتخابمان را به رخ جهان بکشانیم.
انتهای پیام/9031