تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۳
یک معلم زاهدانی تنها مشکل آموزشی را کمبود امکانات سیستمی و الکترونیکی در هنرستان ها عنوان کرد و گفت: در سایر شهرستان ها والدین برای آموزش فرزندان خود سرمایه گذاری می کنند که این مهم در استان ما بسیار کمرنگ بوده و یکی از مشکلات آموزشی به حساب می آید.
موفقیت شاگردان بهترین هدیه روز معلم است/ از کمبود امکانات آموزشی تا عدم سرمایه گذای والدین برای فرزندان
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از زاهدانه، دوازدهم اردیبهشت‌ ماه، روز ستایش دانایی، روشنایی و شکوفایی است؛ روزی که بعلت شهادت بزرگ مردی همچون استاد شهید مطهری از معلمان سراسر کشور تقدیر و تجلیل می شود.
در چنین روزی تقدیر و تشکرها در سیستان وبلوچستان رنگ دیگری بخود می گیرد چرا که در هیاهوی زندگی شهری در روزگاری که جلوه‌های فداکاری در حال رنگ باختن است‌، هرازگاهی اخباری از ایثار جان و مال یک معلم، امید تازه‌ای را به کالبد جامعه تزریق می‌کند که اهم تلاش ها هم نمی تواند تقدیر و تشکری از آن کار بعمل آورد.
گرچه گچ و تخته سياه ديروز، جاي خود را با ماژيك و وايت بردهاي امروزي عوض كرده اند اما در این دیار معلم های زیادی هستند که عاشقانه به دورترين مناطق مرزي، روستايي و عشايري مي روند و در كپر و آلاچيق ها و به دور از باد خنك كولر در روزهاي گرم و بخاري هاي استاندارد در روزهاي سرد و با حقوقي اندك به جنگ جهل و ناداني مي روند به اين اميد كه فردايي پربار را براي استانمان به ارمغان آورند.
براستی که ای معلم! رنج امروز تو اعتلای فرهنگ، مکتب ومیهن فردای ماست چرا که با وقف خودت چراغ امروز و آینده ما را روشن ساختی.
به این بهانه خبرنگار ما برآن شد تا با دو تن از جوانترین معلم های شهرستان زاهدان به گفت وگو بپردازد که در ادامه می خوانید.
حسین زارعی یکی از جوانترین معلم های شهرستان زاهدان می باشد که یازده سال است در کنار تخته‌ کلاس می‌ایستد و تدریس می‌کند.
وی که در مقطع هنرستان مشغول به فعالیت است به خبرنگارما می گوید: تنها مشکل آموزشی ما در هنرستان ها کمبود امکانات آموزشی همچون سیستم های رایانه ای و غیره است که باید در این رابطه والدین برای فرزندان خود سرمایه گذاری نمی کنند.
این معلم جوان در تکمیل این مطلب افزود: در سایر شهرستان ها والدین برای آموزش فرزندان خود سرمایه گذاری می کنند که این مهم در استان ما بسیار کمرنگ و یکی از مشکلات آموزشی به حساب می آید.
 وی با اشاره به اینکه تمام دوران تدریس برایش شیرین ترین لحظات را رقم زده است، ادامه داد: پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و کسب رتبه های بالا بهترین افتخار برایم است.
زارعی بیان داشت: هرچند حقوق و مزایای قشر فرهنگی نسبت به سایر کارمندان کمتر است اما باز هم خدا را شاکریم و تمام تلاش خود را برای پیشرفت آموزشی و تحصیلی دانش آموزان بکار می بریم تا شاهد شکوفایی استان باشیم.
محمد عارف زارعی جوان 32 ساله فرهنگی در آموزش و پرورش است  که بیش از 13 سال در حال تدریس و آموزش به دانش آموزان مقطع هنرستان می باشد.
وی با اشاره به اینکه موفقیت دانش آموزان بهترین هدیه روز معلم است به خبرنگار ما گفت: معلمی شغل انبیاء است از این رو با توجه به علاقه ای که داشتم در این راستا گام برداشته و مشغول به فعالیت شدم.
وی شیرین ترین خاطره دوران تدریس خود را قبولی یکی از دانش آموزانش با کسب رتبه 28 در کنکور سراسری عنوان کرد و افزود: یک معلم در انجام رسالت خود به مادیات توجه نمی کند و از روی وجدان وظیفه اش را انجام می دهد.
زارعی تبلیغات و فراهم آوردن بازار کار برای مقطع هنرستان را از مسئولان خواستار شد و گفت: باید در رشته های هنرستان تنوع ایجاد کرد تا دانش آموزان با رغبت بیشتری در این حیطه ورود پیدا کنند.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdceoz8v.jh8exi9bbj.html
منبع : پایگاه خبری زاهدانه
نام شما
آدرس ايميل شما