تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۵
مدرس حوزه علمیه زاهدان:

پیام غدیر تبعیت محض از ولایت است

مدرس حوزه علمیه زاهدان گفت:جریان غدیر یک حادثه تاریخی محض نبود بلکه یک اعتقاد و فرهنگ است، هر حادثه ای پیامی دارد و پیام غدیر ولایت و تبعیت محض از ولایت است، به عبارتی خطبه غدیر فریاد بلند ولایت است.
پیام غدیر تبعیت محض از ولایت است
به گزارش سرویس اجتماعی عصر هامون، به نقل از پایگاه خبری لادیز؛ مدرس حوزه علمیه زاهدان اظهار کرد: ماه ذی الحجه، ماه امامت است از نهم ذی الحجه تا 25 مناسیت های متعددی از جمله عید سعید غدیر خم را داریم و در این روز زیارت غدیریه رقم خورده است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمودحسینی طباطبایی افزود: غدیر عهد و پیمانی الهی است، جریان غدیر یک حادثه تاریخی محض نبود بلکه یک اعتقاد و فرهنگ است، هر حادثه ای پیامی دارد و پیام غدیر ولایت و تبعیت محض از ولایت است، به عبارتی خطبه غدیر فریاد بلند ولایت است.

وی خاطرنشان کرد: در حجه الوداع که متجاوز از 120 هزار مسلمان همراه ایشان برای انجام مناسک حج به مکه رفته بودند و هنگام بازگشت از مکه، وحی بر پیامبراسلام نازل شد و خداوند به پیامبر دستور داد ای رسول انچه از سوی خداوند بر تو نازل شده است ابلاغ کن اگر این کار را نکردی ، رسالتت را به پایان نرسانده ای و خداوند تو را از شر فتنه گران محفوظ می دارد.

وی ادامه داد: پیغمبر برای ابلاغ دستور خداوند به مسلمانان دستور توقف داد تا رسالتش را اتمام رساند، و پیغمبر در پیام غدیر به مسلمانان ابلاغ کرد هرکس من مولای اویم علی نیز مولای اوست و در واقع پیغمبر امامت و ولایت علی بن اب طالب را پس از خودش ابلاغ کرد و پس از آن آیه اکمال نازل شد که دین اسلام کامل و نعمت بر مسلمانان تمام شد.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی تاکید کرد: بزرگان اهل سنت کتاب های متعددی درباره غدیر نوشته اند، یکی از بزرگان اهل سنت بیان می کند 300 آیه درباره علی بن ابی طالب در قرآن آمده است، امام صادق(ع) نیز درباره غدیر می فرمایند: در آسمان ها از غدیر به عنوان روز عهد شناخته شده و در زمین تحت عنوان روز پیمان ستانده شده یاد شده است و این عهد و پیمان امامت و ولایت امیرالمومنین علی (ع) است.

انتهای پیام/4941

https://www.asrehamoon.ir/vdcdko0j.yt0jn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما