تاریخ انتشار :جمعه ۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۰
رئیس آتش نشانی شهرستان نیمروز گفت: از ابتدای سال تاکنون 50 مورد آتش سوزی در نیمروز رخ داده که اکثرا منازل مسکونی و علوفه دامی بوده است.
وقوع 50 فقره آتش سوزی طی 6 ماه گذشته/ کمبود تجهیزات و نیرو در آتش نشانی نیمروز
به گزارش سرویس عصرهامون به نقل از خبرنیمروز، مجید دهمرده در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه شهرستان نیمروز 57 درصد سیستان را تشکیل می دهد اظهار داشت: این شهرستان اداره آتش نشانی ندارد و دارای یک دستگاه ماشین آتش نشانی است.
وی با بیان اینکه امکانات آتش نشانی در نیمروز بسیار ابتدایی است تصریح کرد: اگر در خارج از شهر برای شهروندان اتفاقی رخ بدهد ما امکانات امداد نجات نداریم.
دهمرده نبود نیروهای آموزش دیده و ماهر در بحث آتش نشانی را یکی از مشکلات این اداره عنوان کرد و افزود: 7 نفر به عنوان آتش نشان در ایستگاه‌های آتش نشانی این شهرستان خدمات ارائه  می‌دهند.
رئیس آتش نشانی شهرستان نیمروز خاطر نشان کرد: هر حرفه ای سختی ها و شیرینی های خاص خودش را دارد و آتش نشانی یکی از این شغل هاست، در واقع آتش نشانان به دلیل ویژگی های شغل خود همواره در معرض آسیب های جسمی و حتی روحی قرار دارند.
وی به خاطرات تلخ و شیرین کار آتش‌نشانی اشاره کرد و اذعان داشت: حضور به موقع آتش نشانان در منزل مسکونی در نیمروز و اطفا حریق شیرین ترین خاطره و آتش سوزی در شهرک گلخانی بدلیل نگهداری غیر استاندارد بنزین در مغازه و مرگ 2 کودک بدترین خاطره در دوران کارم بوده است.
رئیس آتش نشانی وصل نشدن خطوط ایرانسل به ایستگاه آتش نشانی نیمروز را یکی از مشکلات عنوان کرد و اذعان داشت: وقتی اهالی روستای شهرک گلخانی با سیم کارت ایرانسل به ۱۲۵ تماس میگرفتند به آتش نشانی زابل وصل می شده و آن ها به ما اطلاع دادند و نیروها بعد از ۲۰ دقیقه به محل حادثه رسیدند و بخاطر مرگ این دو کودک آتش نشانان مورد ضرب و شتم اهالی قرار گرفتند.
دهمرده ادامه داد: احساس مسئولیت، ریسک و خطرپذیری بالا، توانایی های کامل و آمادگی بالای جسمانی روحیه فداکاری و ایثار را می توان از ویژگی های یک آتش نشان نام برد.
رئیس آتش نشانی با بیان اینکه در مواقع حادثه و حریق، حفظ خونسردی توسط شهروندان محترم در درجه اول اهمیت قرار دارد تصریح کرد: همکاری و همیاری در این مهم، کمک موثری در به موقع رسیدن و نجات جان و مال دیگر شهروندان دارد.
وی یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون 50 مورد آتش سوزی در نیمروز رخ داده که اکثرا منازل مسکونی و علوفه دامی بوده است.
دهمرده از مسئولین مخابرات وصل شدن خطوط ایرانسل در حوزه شهرستان نیمروز به ایستگاه این شهرستان را خواستار شد.
انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdca00na.49na615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما