تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۰
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از افزایش رقم کل تولیدات این منطقه خبرداد.
تولید؛ اولین هدف‌‌گذاری در منطقه آزاد چابهار
تولید؛ اولین هدف‌‌گذاری در منطقه آزاد چابهار
به گزارش عصرهامون به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: رقم کل تولیدات منطقه بالغ بر 500 میلیارد ریال بود که در پایان سال 1395 به 4 هزار و 96 میلیارد ریال رسید.
 
 
عبدالرحیم کردی در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت واحدهای تولیدی منطقه نیز افزود: در آغاز کار دولت یازدهم دارای 30 واحد تولیدی فعال و 69 واحد تولیدی غیرفعال در منطقه آزاد جابهار بودیم، اما امروز شاهد فعال شدن بیشتر واحدهای تولیدی منطقه هستیم و تنها 9 واحد غیرفعال داریم و که به معنی آن است که 60 واحد غیرفعال در دوره دولت یازدهم فعال شده‌اند.
 
 
رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: برنامه دولت یازدهم این بود که ابتدا شناختی از ظرفیت های هر منطقه بدست آورد سپس نیازسنجی برای تامین زیرساخت ها صورت گرفت و با تعریف یک برنامه جامع و مشخص برای هر منطقه، ساختار تشکیلاتی مناطق آزاد از انسجام و انضباط لازم برخوردار شد‌.
 
 
کردی، شفاف سازی و نظام بودجه ریزی در مناطق آزاد را دستاورد مهم دولت یازدهم عنوان کرد و افزود: برای اولین بار نظارت بودجه ای شفاف شکل گرفت و مناطق آزاد از این منظر مورد تقدیر سازمان برنامه و بودجه قرار گرفتند‌.
 
 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، یکی از مشکلات مناطق آزاد را وابسته بودن به درآمد کالاهای تجاری عنوان کرد و افزود: دولت یازدهم این وابستگی را کاهش داد و اجازه نداد این درامدها صرف هزینه های جاری شود، بلکه الزام کرد این درآمدها در بخش عمرانی هزینه شود.
 
 
وی ادامه داد: دولت یازدهم ماموریت مناطق آزاد را «تولید صادرات محور» تعریف و بر تولیدی تاکید کرد که حاصل آن انتقال تکنولوژی باشد‌.
 
انتهای پیام/4382
https://www.asrehamoon.ir/vdceen8o.jh8exi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما