تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۵
در اکثر کشورهای صنعتی و پیشرفته قشر دانشجو بعنوان قشری پژوهشگروتولید کننده علم نقش بسیار مهمی در پیشرفت و توسعه آن دولتها ایفا می کند؛ ولی در کشور ما متاسفانه رابطه بین صنعت ودانشگاه بسیار کمرنگ و حتی در بعضی از حوزه ها صفر است.
16 آذر روز دانشجو
16 آذر روز دانشجو
به گزارش عصر هامون، در کشورهای غربی سرمایه گذاری بسیار زیادی در بخش نیروی انسانی به ویژه در دانشگاه ها می شود و پشوهش و تحقیق جایگاه ویژه ای دراین کشورها دارد.
شرکتها و کمپانیهای بزرگ در دانشگاه ها به بررسی دانشجویان پر استعداد می پردازند وبنا بر نوع کار و نیازشان دانشجویان را بورسیه خودشان می کنند که این امر تاثیر بسیار زیادی در افزایش روحیه تحقیق و تحصیلی دانشجو می شود.
در کشورهایی نظیر ایران متاسفانه صنعت و دانشگاه از هماهنگی مطلوب و رضایت بخشی برخوردار نیستند. در شرکتها و به ویژه کارخانه های دولتی جذب و بکار گیری در راستای رشته تحصیلی انجام نمیشود که این امر کاهش راندمان و هدر رفتن سرمایه های ملی را منجر می شود.
غفلت دولتمردان ما از دیرباز در این زمینه آثار جبران ناپذیری را در میان مدت و بلند مدت بر روند رشو و توسعه کشور ایجاد میکند و ما باید کماکان با ادامه این رویه شاهد پدیده فرار مغزها از ایران باشیم.
ایالات متحده یکی از بزگترین کشورهای پذیرای دانشجویان و نخبگان سایر کشورها از جمله ایران می باشد. آن کشور با ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان نخبه و متناسب با رشته مورد تحصیل وی ، نهایت استفاده را از فکر و اندیشه او می برد و نتیجه این امر پیشرفت و توسعه ایالات متحده می باشد که این پیشرفت را مدیون این دانشجویان مهاجر است.
ایجاد فضای پژوهشی و فراهم کردن آینده ای روشن جهت کسب درآمد برای دانشجو بهترین کار ممکن برای هر دولتی است تا بتواند در زمینه تولید علم به موفقیت دست پیدا کند.
متاسفانه در کشورهایی نظیر ایران ،دانشجویان نخبه که با صرف هزینه دولت در مقاطع مختلف تحصیلی به جایگاه الان خود رسیده اند با عدم توجه مسئولین مواجه می شوند که این امر راه برای فرار وی هموار می کند.امید است تا دولتمردان ما در حوزه صنعت ودانشگاه با مدیریت صحیح و با لزوم اهمیت دادن به این پیوند که اساس و بنیان رشد وتوسعه هر کشوری است این رابطه را قوی تر کرده تا در ادامه ایرانی آباد و توسعه یافته که لایق این مردم فهیم و بااستعداد است را شاهد باشیم.
انتهای پیام/7253 https://www.asrehamoon.ir/vdcirqa5.t1awr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما