تاریخ انتشار :يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۲۰
در حالی شهروندان سیستانی و بلوچستانی روزانه شاهد از دست دادن عزیزان خود در جاده های غیر استاندارد هستند که بر اساس آمار ثبت شده در سال گذشته پرونده زندگی 821 نفر در حوادث رانندگی استان بسته شده است.
پایان زندگی 821 نفر در حوادث رانندگی سیستان وبلوچستان/ 81 درصد كشته ها مربوط به جاده های برون شهری است
به گزارش عصرهامون، سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور و سرزمین دریا، کویر و بهشت باستان شناسان به دلیل جغرافیای طبیعی و آب و هوای خاص و همچنین وجود مرزهای رسمی با دوکشور پاکستان و افغانستان یکی از پرترددترین جاده های مواصلاتی کشور را به خود اختصاص داده است اما وضعیت جاده های آن به گونه ای است که شهروندان سیستانی و بلوچستانی روزانه شاهد از دست دادن عزیزان خود در این جاده ها هستند که این مهم نه تنها به علت خواب آلودگی و غفلت در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط خود افراد بوده بلکه به دلایلی چون نبود راه های استاندارد و یک طرفه، عدم برخورداری از روشنایی کافی یا علائم راهنمایی و رانندگی، برخورد با حیوانات اهلی همچون گاو و شتر نیز می باشد.
وضعیت کنونی جاده های سراوان- خاش، زابل- زاهدان، زاهدان – خاش، راسک- چابهار، خاش – ايرانشهر  و غیره به گونه‌ای است که روزانه شاهد تصادفات دلخراشی هستیم که در این خصوص کسی به فکر اصلاح این وضعیت نیست و ارابه های مرگ همچنان در جاده های غیراستاندارد سیستان وبلوچستان حادثه ساز می شوند و جان مردم را به کام مرگ می کشانند.
 

در همین زمینه بر اساس گزارش پزشكی قانونی استان سیستان وبلوچستان، بيشترين کشته های حوادث رانندگی سال گذشته مربوط به آذر ماه با 82 نفر و پس از آن فروردین و مهر ماه با 76 نفر و کمترين آن مربوط به خرداد ماه با 54 نفر بوده است.
 
81 درصد كشته های تصادفات مربوط به جاده های برون شهری است
در اين گزارش با تاکيد بر اينکه بيشترين تلفات مربوط به مسيرهای برون شهری است، آمده است که 81 درصد كشته های تصادفات مربوط به جاده های برون شهری، 8/5درصد در راه های درون شهری ، با 10/5در جاده‌های خاكی و روستايی بوده است.
به بيان ديگر در سال 96، 664 نفر در محورهای برون شهری (15درصد افزایش نسبت به سال 95)، 69نفر در مسيرهای درون شهری (1/5درصد کاهش نسبت به سال 95)، 88 نفر در مسيرهای خاکی و روستايی (24درصد کاهش نسبت به سال 95) جان باخته‌اند.
 

بر اساس اين گزارش در سال گذشته شهرستان های ایرانشهر با 244 نفر، زاهدان با 159 نفر و چابهار با 129 نفر بيشترين و شهرستان های زابل با 83 ، خاش با 82 ، سراوان با 68 و نیکشهر 55 نفر كمترين تعداد كشته های ناشی از حوادث رانندگی را داشته‌اند.
گفتنی است در سال گذشته هفت هزار و 408 مصدوم تصادف به مراكز پزشكی قانونی استان مراجعه كرده اند كه اين تعداد نسبت به سال گذشته 19 درصد افزايش يافته به گونه ای که از این تعداد 5هزار و228نفر مرد و یک هزار و736 زن بوده اند .

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcjy8evouqeyvz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما