تاریخ انتشار :شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۸
چرایی شلوغی صف‌های نان ایرانشهر از زبان فرماندار؛

حمل به موقع آرد و استفاده نان توسط اتباع بيگانه عامل شلوغی نانوايی ها است/ برخورد قاطع در انتظار خبازان متخلف

حمل به موقع آرد و استفاده نان توسط اتباع بيگانه عامل شلوغی نانوايی ها
معطلی و چشم انتظاری در صف های نان در حالی گلایه مردم را به دنبال دارد که "علی شعبانی، فرماندار ایرانشهر" حمل به موقع آرد و استفاده نان توسط اتباع بيگانه را از عوامل شلوغی نانوايی ها می داند.
حمل به موقع آرد و استفاده نان توسط اتباع بيگانه عامل شلوغی نانوايی ها است/ برخورد قاطع در انتظار خبازان متخلف
به گزارش عصرهامون؛ سریال صف‌های نان انگار از پاییز به زمستان خود را می‌رساند و این در حالیست که کیفیت پایین، رعایت نکردن ساعات پخت و صف‌های طولانی مقابل نانوایی‌ها به یک معضل اساسی برای شهروندان ایرانشهر تبدیل شده که برچیده شدن این صف‌ها نیازمند عنایت ویژه مسئولان، نظارت‌های دقیق و مستمر و ساماندهی خبازی‌ها است.

ایجاد صف های طولانی در مقابل نانوایی‌ها، حکایت تکراری است که مدت هاست علیرغم وعده وعیدهای مسئولان ادامه دارد و این وضعیت نه تنها بهبود نیافته بلکه گاهی در برخی نانوایی ها، صف ها طولانی
ترشده و این مسئله باعث گلایه بسیاری از شهروندان شده است.

علی شعبانی، فرماندار ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار ما پیرامون آخرین وضعیت آرد و نان در این شهرستان، بیان کرد: صف آرد و نان در ایرانشهر طولانی است و این معضل را قبول داریم، علل مختلفی دارد که در دست پیگیری و بررسی است.

وی افزود: مهمترین علت صف های طولانی به حمل آرد بر می گردد که کارخانه های حمل آرد زاهدان این کالا را به سایر شهرستان ها حمل کنند در این راستا مکاتباتی با مدیرکل غله و مدیرکل اقتصادی استاندار و معاونین استاندار قبلی صورت گرفته است.

این مقام مسئول ادامه داد: دومین معضل با توجه به فصل سرما و زمستان به پخت نان کمتر در روستاها باز می گردد که باعث شده عشایر و رستانشینان
برای تامین نان مصرفی خود به شهر بیایند که این امر مزیدی بر شلوغی صف ها شده است.

وی اضافه کرد: نانوایی های سطح شهر از لحاظ ساعت رعایت پخت و مقدار پخت با هم اختلافی دارند که این موضوع نیز توسط کارشناسان و ماموران به صورت نامحسوس رصد و پیگیری می شود.

به گفته شعبانی؛ به طور قاطع طی روزهای اخیر با حداقل ۶ نانوایی در سطح ایرانشهر برخورد سخت و برگشت ناپذیر انجام می شود، اگر خبازان رعایت نکنند جای هیچ گله ای برای آنها باقی نمی ماند.

وی اظهار کرد: ایرانشهر دارای ۲ کارخانه آرد دارد، "ستاره" یکی از آنها است که متاسفانه به علت اشکار در یکی از قطعات گندم را با سنگریزه رد کرده بود بنابراین شکایت زیادی از سوی مردم گزارش می شد که شن و خاک در نان وجود دارد؛ پیرامون این مطالبه مردمی کارخانه به مدت یک هفته تعطیل و تجهیزات مورد نیاز از تهران آورد و نصب شد؛ هم
اینک کارخانه مجدد وارد مدار تولید شده است.

فرماندار ایرانشهر با بیان اینکه معضلات فوق در شلوغی صف ها و تحویل به موقع آرد اثرگذار است، گفت: کارخانه آرد "تعاونی ۹" هم مدتی با مشکل آرد معوق روبرو بود که اکنون بروز است، امید می رود من بعد با مشکل کمتری در این زمینه مواجه باشیم.

شعبانی خاطر نشان کرد: مشکل نامشهودی که کسی به آن اشاره نمی کند تعداد زیاد اتباع غیرایرانی است که در صف ها هجوم آورده و مزید بر شلوغی ها شده اند، شماری از این افراد نان را می گیرند و به سوپرمارکت ها می دهند، مامورین ما در حال کنترل و رصد هستند که برخورد مناسب با متخلفین صورت گیرد.
 

لینک های مرتبط
 

هیچ گونه کمبودی در حوزه آرد و نان وجود ندارد/ با اخلال‌کنندگان برخورد می‌شود

 
 

کمبود آرد یا قاچاق به آن سوی مرزها؛ کدام یک مقصر اصلی است؟


انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdciv5azyt1awq2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما