تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۲
توسعه اقتصادی سیستان‌وبلوچستان به بخش صنعت بستگی دارد و باید با حرکت جهشی بتوانیم در این بخش روی پای خود بایستیم.
خطبه های نماز جمعه
خطبه های نماز جمعه

به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از سنت نیوز، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: امسال مسلمانان در شرایط خاصی به استقبال ماه مبارک رمضان می‌روند.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: این شرایط به گونه‌ای است که آتش خشونت و افراطی گری در گوشه و کنار جهان اسلام زبانه می‌کشد و تعصبات بیجا زمینه تحقّق نقشه دیرین دشمنان اسلام در تفرقه افکنی و ایجاد زمینه‌های نزاع مذهبی و طایفه‌ای را فراهم کرده است.

آیت الله عباسعلی سلیمانی با اشاره به بهره‌گیری معنوی از ماه مبارک رمضان، بیان کرد: رمضان ماه بهار قرآن است و همه باید با آگاهی از اهمیت و جایگاه ماه مبارک رمضان از قرآن بهره ببریم، جوانان و نوجوانان خود را با قرائت قرآن مانوس کنیم و در جلسات قرآنی که در مساجد برپا می شود، شاهد حضور فعال آنها باشیم.

وی به روند پیشرفت سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: توسعه اقتصادی سیستان‌وبلوچستان به بخش صنعت بستگی دارد و باید با حرکت جهشی بتوانیم در این بخش روی پای خود بایستیم.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: برای توسعه بیشتر استان باید از استعدادهای بالقوه و سرمایه‌های انسانی بهره کافی را برد رفع مشکلات اقتصادی مردم مورد توجه بیشتر مسؤولان قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تحلیل انتخابات اخیر ترکیه پرداخت و خاطرنشان کرد: انتخابات اخیر ترکیه به خوبی نشان دهنده حس قهرگرایی و اعتراض مردم نسبت به سیاست‌های فعلی این کشور بود چرا که حزب عدالت و توسعه بار دیگر مورد اقبال عموم واقع نشد و شکست خورد.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: این انتخابات می‌تواند درس عبرتی برای دولت مردان کشورهای اسلامی باشد مشاهده کردیم که مردم ترکیه یک “نه” بزرگ به اردوغان گفتند و حرکت آنها آگاهانه و هدفمند بود.

وی خاطرنشان کرد: ترکیه در سال‌های اخیر به محل عبور و مرور تکفیری‌ها و پادگان‌های ترکیه به محل عبور و مرور داعشی‌ها تبدیل شده بود این گونه عملکرد اردوغان جای شک و شبهه فراوانی در خصوص مبارزه ترکیه با گروه‌هایی همچون داعش داشت.

آیت الله سلیمانی یا اشاره به عملکرد ضعیف اردوغان در ۱۲ سال گذشته، اظهار داشت: طبیعی است که چرا اردو‌غان نتوانست جایگاهی که ۱۲ سال پیش برای خود ایجاد کرده بود را حفظ کند؛ زیرا او نتوانست به خواسته‌ها و انتظارات مردم این کشور جامه عمل بپوشاند.

وی اضافه کرد: اوج ضعف قدرت او این بود که وی با شعار اجرای عدالت اجتماعی و مبارزه با صهیونیست روی کار آمد اما همواره ناموفق بود در بسیاری از موارد عکس این شعار را عملی کرد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان یادآور شد: ترکیه باید برخی سیاست های خود درباره گروه های تروریستی را تعدیل و به آنان جامعیت پذیری دهد تا ذهنیت جامعه مسلمان نسبت به این کشور از سیاهی به سفیدی تبدیل شود.

شیخ-علی-اکبر-کیخا-200x170

حجت الاسلام علی‌اکبر کیخا، امام جمعه زابل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به ۲۳ خرداد سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی گفت: رهبر معظم انقلاب بارها و بارها از تهاجم فرهنگی و جنگ نرم خبر داده‌اند و تأکید کرده‌اند که همه مراقب این مسأله باشیم.

وی عنوان کرد: استعمار قدیم اینگونه بود که آن کشور استعمارگر با کشتن و قتل و غارت و ایجاد جنگ‌ها سرزمین‌ها را فتح می کرد و بعد از فتح سرزمین، ذخایر و ثروت‌های ملی آن را به تاراج می‌برد.

امام جمعه زابل با اشاره استعمار جدید، افزود: استعمار نو، فتح سرزمین جغرافیایی نیست بلکه فتح سرزمین فکر و اندیشه‌ها است وقتی سرزمین فکر و اندیشه کشوری را فتح کنند تمام ذخایر ملی و ثروت آن کشور تحت امر آنهاست.

وی در ادامه بیان کرد: در شرایط کنونی هر دو نوع استعمار  وجود دارد استعمارگران، برخی کشورها مانند آل سعود را تجهیز می‌کنند تا خواسته‌های خود را عملی کنند عربستان سعودی مستعمره آمریکاست قطعا کمک به عربستان سعودی کمک به خود آمریکا محسوب می‌شود.

حجت الاسلام کیخا اظهار داشت: اکنون دشمنان جنگ‌های نیابتی راه انداخته‌اند که نمونه بارز آن داعش است دیگر به خود زحمت نمی‌دهند و مستقیما وارد جنگ نمی‌شوند.

وی با تأکید بر لزوم مقابله با تهاجم فرهنگی بیان کرد: باید تهاجم فرهنگی را جدی بگیریم و برای فرزندان‌مان برنامه داشته باشیم و سبک زندگی اسلامی را ترویج دهیم؛ چون دشمن می‌خواهد این سبک را از ما بگیرد از این رو شبکه‌های ماهواره‌ای در همین راستا عمل می‌کنند.

حجت الاسلام کیخا در ادامه افزود: تلاش دشمن این است که نظام جمهوری اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد نظامی که بر پایه دستورات قرآن و عترت پایه‌گذاری شده و در رأس آن ولی فقیه و نایب امام زمان(عج) قرار دارد بنابراین هر کاری که سبب عزت و سربلندی نظام شود، جهاد فی سبیل الله است.

وی با اشاره به یکشنبه ۲۴ خرداد سالروز انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: این انتخابات ویژگی‌هایی داشت که منحصر به فرد بود وقوع آن بعد از فتنه ۸۸ بود فتنه‌ای که در اثر قدرت طلبی و ریاست طلبی برخی افراد روی داد روش خوب مناظره تلوزیونی در این انتخابات خوش اخلاقی سیاسی نامزدهایی که انتخاب نشدند از دیگر ویژگی‌های این انتخابات بود.

امام جمعه زابل در ادامه سخنانش در رابطه با همدلی و همزبانی مردم و مسؤولان خاطرنشان کرد: مردم باید همدل، همزبان و همگام با دولت باشند، دولت را یاری کنند و اگر نقدی دارند منصفانه و در مجامع قانونی بیان شود مسؤولان محترم هم باید با رعایت کرامت و عزت ملت، مشکلات مردم را رسیدگی و حل کنند و در پی عملی کردن وعده‌های داده شده باشند.

وی یادآور شد: در منطقه سیستان نیز وعده‌هایی داده شده است ضمن تشکر از استاندار و برنامه‌های خوب ایشان باید بگوییم که هنوز تحولی چشمگیر در منطقه سیستان در رابطه با اشتغال و بازار و کسب و کار مشاهده نمی کنیم، طرح هایی مانند تجارت چمدانی، پاس مرزی، کارت مرزنشینی و طرح منطقه آزاد اینها هنوز جزء مطالبات مردم است.
انتهای پیام/4382

https://www.asrehamoon.ir/vdcg7z93.ak9yt4prra.html
منبع : سنت نیوز
نام شما
آدرس ايميل شما