تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۵
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت: سرانه استان با داشتن چهار میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار بیابان، بیش از متوسط کشوری است.
سرانه بیابان در سیستان و بلوچستان بیش از متوسط کشوری است
به گزارش عصرهامون به نقل از زاهدنیوز، مسعود ریگی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز جهانی بیابان در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان برگزار شد، با بیان ایکه معادل ۲۵ درصد از گستره (مساحت) این استان بیابانی است، افزود: شعار امسال بیابان زایی " بیاییم با هم جهانی سبز را بسازیم" است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: سرانه بیابان در کشور نیم هکتار اما در این استان یم و هشت دهم هکتار است.

وی عامل انسانی را از جمله مهترین عوامل در ایجاد بیابان زایی در جوامع مختلف دانست و تصریح کرد: نوع مدیریت حاکم بر سرزمین، برداشتهای بی رویه از منابع آبی، نوع الگوی کشت، شخم زنی، تراز منفی آب و موارد متعدد دیگر از جمله عوامل مهم در ایجاد بیابان زایی است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان به کانون‌های بحرانی بیابان در این استان اشاره کرد و افزود: ۲۸ کانون بحرانی در این استان وجود دارد که دو مورد در سیستان و ۲۶ مورد آن در بلوچستان است.

وی با اشاره به برنامه‌های ویژه روز بیابان زایی در سیستان و بلوچستان گفت: اطلاع رسانی، مالچپاشی، نهال کاری، پخش آب و موارد دیگر از جمله برنامه‌های این ایام در سراسر استان است.

ریگی به کارهای انجام شده در یک سال گذشته در زمینه بیابان زدایی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و اظهار کرد: ۵۰۳ هکتار مالچ پاشی، سه هزار و ۴۰۰ هکتار مراقبت و آبیاری، توزیع ۱۰۶ هزار اصله نهال در میان مردم، استفاده از فرصت سیلاب و پخش آب در ۱۸ هزار هکتار از اراضی سیستان و اجرا ۱۳ هزار متر مکعب عملیات خاکی از جمله اقدامات انجام شده در این مدت در استان بوده است.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcgzw9qxak9qx4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما