تاریخ انتشار :جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۳
ائمه جماعت سیستان وبلوچستان گفتند: دهه فجر در تاریخ انقلاب فراموش شدنی نیست زیرا مردم موفق شدند نظام طاغوت را ساقط کنند.
دهه فجر در تاریخ انقلاب فراموش شدنی نیست/ فجر انقلاب اسلامی؛ زمینه‌ساز انقلاب جهانی
به گزارش عصرهامون، ائمه جماعت سیستان وبلوچستان در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه گفتند: دهه فجر، فرصت بازنگری در ارزش ها و آرمان هاست و به نوعی در تاریخ انقلاب فراموش شدنی نیست زیرا مردم موفق شدند نظام طاغوت را ساقط کنند.

حجت الاسلام  علیرضا بی نیاز ، امام جمعه موقت زاهدان در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه در مصلی زاهدان بیان کرد: مردم بصیر ایران اسلامی با درس آموزی از مکتب اسلام و به رهبری امام خمینی(ره) انقلاب شکوهمند اسلامی را آفریدند.

وی افزود: هر جا از اصول اسلام و انقلاب فاصله گرفتیم حرکت انقلاب کند شده و دچار مشکلات شده ایم.

امام جمعه موقت زاهدان ادامه داد: اندیشه انقلابی و بصیرت آفرین امامین انقلاب رؤیای دشمن را به کابوس تبدیل کرده است.

وی خاطر نشان کرد: باید اطاعت پذیری و ولایت پذیری محض نسبت به مقام معظم رهبری داشته باشیم.

دهه فجر انقلاب برای ملت ایران فراموش شدنی نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی بامری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان دلگان با اشاره به فرارسیدن چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: گرامی داشت ایام الله دهه فجر هر سال تجدید میثاق مردم با انقلاب اسلامی و آرمان‌های بلند امام خمینی (ره) و شهدای بزرگوار و عظیم الشان انقلاب بوده و این دهه برای ملت ما فراموش‌ نشدنی است.

امام جمعه موقت شهرستان دلگان تصریح کرد: ملت ایران در ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی غرور آفرین انقلاب، پرشورتر از هر سال دیگری در مراسم راهپیمایی شرکت می کنند.

وی ادامه داد: حضور گسترده مردم کشورمان در راهپیمایی ۲۲ بهمن امساب تجدید بیعتی دوباره با آرمان های انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین بامری با بیان این که انقلاب اسلامی به ملت ایران عزت و عظمتی غیرقابل وصف داده است، عنوان کرد: امروز ایران در سایه نظام به کشوری قدرتمند در منطقه تبدیل شده است.

وی یکی از مهم تر ین دلایل عصبانیت دشمنان از انقلاب را پیشرفت های خیره کننده نظام در چهار دهه اخیر دانست و تصریح کرد: دشمنان نمی توانند ببینند که جمهوری اسلامی با وجود همه این تهدیدها و تحریم های غرب این گونه در جهان نقش آفرینی می کند.
امام جمعه موقت دلگان با بیان این که دشمنان در چهار دهه فعالیت خود برای  براندازی انقلاب همواره شکست خورده است، خاطرنشان کرد: این مردم هوشیار و با بصیرت با اقتدار پشتیبان انقلاب و نظام اسلامی هستند و اجازه تحرک به دشمنان را نخواهند داد.
 
 فرهنگ غرب، فرهنگ برنامه ریزى براى فساد انسان است

حجت الاسلام والمسلمین لطفیان سرگزی امام جمعه شهرستان نیکشهر با اشاره به اهمیت امر به‌ معروف و نهی از منکر گفت: قرآن در ستایش مجاهدان راه حق، کارکرد آنان را پس از پیروزی، اقامه‌ی صلات و ایتاء زکات و امر‌ به معروف و نهی از منکر میداند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیکشهر با اشاره به ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) - روز مادر و روز زن و تولد رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(1320 ق) گفت :زن در دو مرحله مظلوم بوده است؛ یكى در جاهلیت، كه زن را مثل حیوانات بلكه پایین تر از او مى شمردند. دیگر در دوره رژیم شاهنشاهی؛ به اسم اینكه زن را مىخواهند آزاد كنند، به زن ظلمها كردند و از آن مقام شرافت و مقام انسانیت به مرتبه یك حیوان فرو كشیدند. زن را مثل یك عروسك درست كردند، در صورتى كه زن یك انسان و مربى جامعه است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نیکشهر ادامه داد: فرهنگ غرب، فرهنگ برنامه ریزى براى فساد انسان است؛ فرهنگ دشمنى و بغض با ارزشها و درخشندگى ها و فضیلت هاى انسانى است؛ فرهنگى است كه همچون ابزار در اختیار خداوندان زور و زر و امپراطوران قدرت است.

وی اظهار داشت: اربابان این فرهنگ، درصددند نسل بنى آدم را از همه فضایل انسانى تهى دست كنند و انسانها را به موجودات فاسد و مطیع و تسلیم، و غافل از یاد خدا و معنویت تبدیل كنند. منافع آنها، جز از طریق گسترش این فرهنگ تأمین نمىشود.

امام جمعه شهرستان نیکشهر افزود: این فرهنگ، برهنگى و اختلاط و امتزاج بى قید و شرط زن و مرد با هم است كه یكى از پایه هاى اصلى فرهنگ غربى مى باشد و از روز اول، براى فساد انسانها و خروج انسانیت از دایره فضایل انسانى بنیانگذارى شد. آنها كه دلشان براى انسانیت نسوخته است.

سرگزی تاکید کرد: بانوان در نظام جمهورى اسلامى باید قدر عظمتى را كه اسلام به آنان داده است، بدانند. دام مصرف زدگى را كه سرمایه داران چپاولگر جهانى بر گرد زن امروز دنیا تنیده اند، كاملاً بدرند و ضدارزشهاى فرهنگ غربى، مانند برهنگى و معاشرت بى بندوبار با مردان و آلودگى به انواع فسادها را كه در كشورهاى پیشرفته، و غالب كشورهاى عقب افتاده ی فرهنگی بر زندگى زنان حاكم است، به چشم تحقیر و نفرت بنگرند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیکشهر با اشاره به بازگشت پیروزمندانه امام خمینی(ره) به میهن اسلامی و آغاز دهه فجر (1357ش) گفت: امروز انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ادامه‌ی بعثت پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله است و وعده‌ی خدا، پیروزی جبهه‌ی حق در مصاف توحید و طاغوت است.

رئیس ستاد امر به معروف و مهی از منکر شهرستان نیکشهر ادامه داد: بعثت همه انبیا برای  یک حرکت عظیم و برای ایجاد تمدن نوین با دو ویژگی «عبودیت الهی» و «مبارزه با کفر و طاغوت» بود و طاغوت درواقع همان جریان و خطِ مقابلِ حرکت توحیدی است که مصداق امروز آن رؤسای جمهور در آمریکا و برخی کشورهای دیگر، هستند.

وی با تأکید بر اینکه هدف از بعثت انبیا، ایجاد جامعه‌ی فاضله و تمدن نوین بوده است، گفت: در این تمدن، همه‌ی لوازم آن از جمله علم، اخلاق، سبک زندگی و حتی جنگ نیز وجود دارند.

امام جمعه شهرستان نیکشهر با اشاره به برخی دیدگاه‌ها که هدف اسلام را، از بین بردن جنگ عنوان می‌کند، افزود: در اسلام، جنگ وجود دارد اما موضوع مهم، جهت‌گیری این جنگ است زیرا جریان طاغوت همواره برای اشاعه‌ی فساد و قدرت‌طلبی و مقاصد خبیث، جنگ به راه انداخته است که این جنگ مذموم است اما مقابله با طاغوت، ممدوح است.

 سرگزی خاطرنشان کرد: تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی در طول سال‌های متمادی، نمونه‌ی بارز جنگ‌افروزی‌های طاغوت، و مقابله‌ی مجاهدان فلسطینی و حزب‌الله لبنان و انصار الله یمن وهمچنین دفاع ۸ساله‌ی ملت ایران، مصداق بارز جهاد در راه خدا است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیکشهر افزود: علت دشمنی با نظام جمهوری اسلامی همان خط دشمنی جبهه‌ی طاغوت با جبهه‌ی توحید و حرکت انبیا است و اینکه گفته می‌شود دشمن‌تراشی نکنید، حرف نادرستی است زیرا جبهه‌ی طاغوت با اصل و هویت حرکت توحیدی مخالف است و آمریکا و نوکرهای او همچون آل سعود، به کمتر از دست کشیدن از حرکت در مسیر توحید راضی نمی‌شوند.
 
دهه فجر سرآغاز یک انقلاب و نهضت جهانی است

حجت الاسلام و المسلمین مراد نورایی یار امام جمعه موقت شهرستان سراوان با توجه به قرار گرفتن در آستانه ایام الله دهه فجر، بیان کرد: دهه فجر سرآغاز یک انقلاب و نهضت جهانی بود.

وی با اشاره به آیات نورانی قرآن کریم در خصوص حوادث و سرگذشت امت ها، افزود: با آمدن امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی ایران، حق، حقیقت، بصیرت، دین، قرآن و عمل به دستورات الهی نیز در جامعه ترویج داده شد.

امام جمعه موقت سراوان ادامه داد: در دوران پهلوی بسیاری از مراکز حساس و غیر حساس در تصرف اجنبی و بیگانگان بود و آنان ایران را گهواره لذت خود می دانستند اما با ورود امام (ره) و روی کار آمدن حکومت اسلامی فساد و ابتذال سرنگون شد.

نورایی یار خاطر نشان کرد: علی رغم تمامی سختی ها، امام (ره) در بدو ورود به میهن در قطعه ۱۷ بهشت زهرا اقدام به سخنرانی کرد که در آن زمان استقبال بسیار خوبی از امام شکل گرفت.

امام جمعه موقت سراوان سخنرانی حضرت امام (ره) در جمع روحانیون، تجمع دانشجویان مقابل کاخ سفید در اعتراض به دخالت های آمریکا در امور ایران، کنفرانس مطبوعاتی امام خمینی (ره) با ۳۰۰ نفر از خبرنگاران داخلی و خارجی، دیدار جمعی از نمایندگان مستعفی مجلس شورای اسلامی آن زمان با امام (ره)، راهپیمایی عظیم همافران در بهبهان و بیعت با امام خمینی (ره) را جمله حوادث ایام الله دهه فجر بهمن ۵۷ عنوان کرد.

پیروزی انقلاب اسلامی یکی از تحولات عظیم و شگرف قرن بیستم است

حجت الاسلام و المسلمین مهدی کریمی؛ امام جمعه موقت شهرستان چابهار در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به ۱۵ جمادی الثانی سالروز جنگ جمل بیان کرد: جامعه بعد از پیامبر جامعه دچار یک انحراف و انحطاط بزرگی شده بود و ۲۵ سال امیرالمومنین خانه نشین شدند و خلیفه های اول تا سوم آمدند و رفتند تا مردم به این نتیجه رسیدند که کسی بهتر از امام علی نمی‌تواند خلافت امور را به دست گیرد.

وی افزود: جامعه رو به سوی انحطاط رفته بود و هرکسی از بیت المال سو استفاده میکرد و کسانی که مخالف نظریه امام علی بودند جنگ جمل را راه انداختند و همان افرادی که تا پای جان کنار پیامبر و امام علی ایستاده بودند ولی بعد از خلافت در برابر ایشان ایستادند و به نوعی این جنگ حق بر باطل بود و خیلی نتوانستند تشخیص بدند حق با کدوم طرف است.

خطیب جمعه چابهار تصریح کرد: تاریخ دارد تکرار میشود و افرادی که در این چهل سال انقلاب دنبال زیاده خواهی بودند و در مقابل ولایت فقیه ایستادند و جمل بار در مقابل حق ایستادند و اگر امام زمان خودش و تفکرات را بشناسد به همین راحتی فتنه زده و گرفتار نمی شود.

وی ادامه داد: در آستانه دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلابی اسلامی هستیم که امام راحل پس از سالها تبعید و شکنجه پا به کشور گذاشتند.

حجت الاسلام کریمی گفت: انقلاب و جمهوری اسلامی با درخشش و تبلور بر شرق و غرب توانست به همه جهان نشان دهد که میشود در قرن بیستم هم انقلابی رقم زد که به تعبیر بزرگان این انتقال سرآغاز حکومت اسلامی در جهان است.

وی افزود: این انقلاب شکوهمند دستاوردهای عظیمی نه تنها در ایران بلکه در کشورهای اسلامی و دنیا صادر کرد و سیاست های مهم اسلامی و نمادهای انقلابی گری که آرمان خواهی نه شرقی نه غربی بود به دنیا صادر شد.

امام جمعه موقت چابهار عنوان کرد: در دنیا کسی جرات نداشت در مقابل کشورهای پرقدرت مثل آمریکا و شوروی مقابله کند ولی یک روحانی مثل ابراهیم وار با شکستن بت های زمان توانست شوری را از هم بپاشد و یک تحولی عظیم در جهان ایجاد کند.

وی با اشاره به افول آمریکا اذعان کرد: قدرت آمریکا در حال تمام شدن است و فقط این فرمایشات مقام معظم رهبری نیست بلکه قدرت های جهان و سیاست های غربی هم به اینمورد در سراشیبی افتادند و زیر پا خواهد رفت و مانند تمامی دولتمردانی که روزی قدرت و غرور داشتند حالا از بین رفتند.

وی ادامه داد: تمام افرادی که آرزوی متلاشی شدن انقلاب اسلامی را در این چهل سال خواستار بودند شاهد هستیم که خود از بین رفتند ولی انقلاب ما همچنان پابرجاست و به دلیل رهبری پیامبرگونه مقام معظم رهبری این کشتی که در دریای پر تلاطم توانست به خوبی اداره کند و این آرزوی خیلی ها را به گور فرستاد.  

وی گفت: دشمنان چشم به برجام های دو و سه و ادامه این مذاکرات دارند که ایران را از همه قدرت های منطقه ای و موشکی ساقط کند و دولتمردان باید جبران مافات کنند و کلاه هایی که سرشان گذاشتند بتوانند در این چندماه باقی مانده جبران کنند.

حجت الاسلام کریمی افزود: آمریکایی که خود از درون متلاشی شده است چطور انتظار داریم که برای نجات ایران بتواند کاری کند و رهبر انقلاب هم آب پاکی روی دست خیلی ها ریخت که چشم به کمک غرب نداشته باشند و به مسئولین ما بصیرت کافی را خداوند متعال اعطا کند.

وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا و روز زن خاطرنشان کرد: فاطمه زهرا در صحنه سیاست و اجتماع یک رهبر بزرگ سیاسی و در خانواده از فرزندآوری و همسرداری نمونه و بارز بودند.

اقای موهبتی برای معیشت مرزنشینان چه کردید

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم گزمه امام جمعه شهرستان هیرمند در خطبه های نماز جمعه گفت: شما امروز ببینید کشورهای مسلمانی که دست در دست آمریکا گذاشته اند به کجا رسیده اند و به چه رسیده اند.

وی افزود: امروز درست است که فشار اقتصادی وجود دارد اما عزت خودمان را به برکت انقلاب حفظ کردیم آمریکا در کشورهای منطقه پایگاه نظامی احداث می کنند اما جرات نزدیک شدن به ایران را ندارند.

امام جمعه هیرمند گفت: بعد از مرگ حاج قاسم ما با آمریکا جنگیدیم اما آنها جرات نکردند پاسخ ما را بدهند امروز کم عزت نداریم اینها به برکت انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: امروز کشورهای منطقه را ببینید سرنوشت آنها به واسطه عدم وجود امنیت چه شده است، انقلاب خیلی کار کرده برای ما، ما را در چشم جهانیان بزرگ کرده است اینها یک نمونه از برکات انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین گزمه تصریح کرد: اگر خائنان درون و بیرون می گذاشتند امروز عرصه اقتصادی ما به اندازه جایگاه نظامی ما می شد.

وی همچنین بیان کرد: امروز برخی ها می خواهند از آمریکایی ها یک منجی بسازند به گفته رهبر انقلاب قبله بعضی ها آمریکا شده است ، باید بدانید که بایدن پدرخوانده داعش است نباید عده ای به آنها دل ببندند.

حجت الاسلام گزمه تصریح کرد: با وجود نواقص طرح ۴۶ هزار هکتار دولت می خواست آن را افتتاح کند اما جهاد کشاورزی زیر بار افتتاح طرح نرفته است که این جای تقدیر و تشکر دارد.

وی گفت: اگر کوتاهی عنوان می شود آقای استاندار اصحاب رسانه را با الفاظ نادرستی نوازش می کند،اما باید گفت شما در بحث مرز برای معیشت مرزنشینان چکار کرده اید.

امام جمعه هیرمند تصریح کرد: اقای استاندار شما در رابطه با مرز فقط وعده داده اید اینها روی کاغذ ارزشی ندارد، هنوز در بحث بازارچه های مرزی اثری ندیده ایم.

وی گفت: بجای توهین بیایید بررسی کنید ببینید اگر گزارش خلاف وعده ای بوده عنوان کنند اما نه با این الفاظ مگر می شود مشکلات معیشتی مردم را کتمان کرد، آیا مشکلات گاز ، مرز و معیشت مردم را نمی بینند.

امام جمعه هیرمند بیان کرد: می گویند اینهمه پول در طرح ۴۶ هزار هکتار هزینه کرده ایم و منت سر مردم می گذارند اما این پول مال شما نبوده که منت می گذارید هزینه کل طرح عنایت رهبری بوده و شما مجری آن بودید.

وی همچنین خاطر نشان کرد: الفاظی که استاندار خطاب به رسانه ها عنوان کرد در شان یک مسئول جمهوری اسلامی نبود.

حجت الاسلام گزمه ادامه داد: از مسئولان انتظار داریم که صداها را در گلو خفه نکنند و قلم را را نشکنند.

حفظ وحدت و همدلی شیعه و سنی راهکار ناکامی دسیسه‌های دشمنان است

حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی، امام جمعه ایرانشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی فاطمه الزهرا بیان کرد: برادران و خواهران ایمانی را به رعایت تقوای الهی دعوت می کنم و تقوا همچون سپری در برابر گناهان است.

وی افزود: دوازدهم بهمن ماه مصادف با ورود امام (ره) به ایران اسلامی و آغاز دهه فجر است و در حقیقت در این برهه زمانی بزرگترین درسی که ایشان به جامعه مسلمین داد داشتن خودآگاهی بود.

امام جمعه ایرانشهر تصریح کرد: امام خمینی(ره) در ایام الله دهه فجر به امت اسلامی یاد داد که با وجود داشتن فرهنگ های خودپرستی، مادی گرایی، لاابالی گری نمی توان به سعادت و کامیابی رسید.

وی خاطرنشان کرد: خودآگاهی نسبت به انقلاب اسلامی از الزامات بوده و در ایام الله دهه فجر لازم است علاقمندان به نظام اسلامی خود را مدیون به آن بدانند و ادای دین داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی بیان کرد: پس از حضور دولت بایدن در چند روز اخیر شاهد انفجارات خونین در عراق بودیم و این شخصیت در زمان اوباما رئیس جمهور اسبق امریکا، به عنوان معاون اول او بود که جنبش تکفیری ها را به وجود آورد و در عراق و سوریه جنایات فراوانی را مرتکب شد.

وی عنوان کرد: اکنون در آستانه دومین سالگرد بیانیه گام دوم انقلاب قرار داریم که در یک نگاه کلی گذشته و آینده کشورمان را ترسیم می کند و توجه به آن نشان دهنده قوی بودن ایران است.

به گفته امام جمعه ایرانشهر، در دوازدهم آذر ماه شاهد ارائه مسئله لایحه بودجه از ناحیه دولت بودیم و باید در تدوین این مورد کار به صورت کارشناسانه انجام شود که منجر به کسری آن نشود.

وی اضافه کرد: با این تفاسیر در سال ۱۴۰۰، افزایش ۴۷ درصدی بودجه و ۱۰ درصدی درآمدها را خواهیم داشت که این مسئله به نوبه خود نشان دهنده این است که دخل و خرج دولت هم خوانی ندارد.

بزمانی اذعان کرد: یکی از مهم ترین مصوبات کمیسیون ساختار بودجه سال آینده که نقطه قوت هم محسوب می شود مسئله ارز ۴۲۰۰ تومان می باشد که کنترل بازار و تقویت پول ملی را شامل می شود اما مشکل عمده که در این موضوع قابل طرح بوده این است که به دست عده ای خاص نیفتد که به دنبال کسب سود شخصی خود ارزها را از کشور خارج کنند.

امام جمعه ایرانشهر عنوان کرد: ر مجلس مطرح شد ارزی که به ۸۰ میلیون ایرانی تعلق دارد و به جای این که به دست عده ای خاص بیفتد در قالب یارانه به مردم تحویل بدهند و این اقدام آنان تحسین بر انگیز است‌.

وی گفت: برخی ساده لوحان در داخل امید به دولت بایدن بستند و باید این اشخاص به بیانات مقام معظم رهبری توجه کنند که مذاکره و برجام برای ملت ایران اهمیتی ندارد و آن چه برای مردم حائز اهمیت بوده رفع سریع تحریم ها است.

این خطیب جمعه بیان کرد: در چند روز اخیر شاهد مسائلی در شهرستان بودیم و طبیعتا فضا اتحاد و همدلی را مشاهده کردیم که از زمان ورود مقام معظم رهبری تاکنون در ایرانشهر شاهد آن هستیم و همگان باید در قالب و مسیر قانون مسائل خود را جست و جو کنند و نیازمند است به سمتی حرکت کنیم که در سمت و سوی تحریف احساسات و زیاده خواهی ها نباشد و اطلاعات نادرست در اختیار مردم قرار نگیرد.

وی عنوان کرد: انتظار از خواص و مردم شیعه و سنی این است که همدیگر را کمک کنند و همه اقوام و گروه ها در مسیر آن چیزی که عنایت نظام اسلامی بوده حرکت کنند.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcgnt9qqak9wn4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما