تاریخ انتشار :جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۳
ائمه جماعت سیستان وبلوچستان گفتند: بصیرت افزایی، روشنگری و تلاش برای حضور گسترده و حداکثری مردم در انتخابات وظیفه ذاتی و همگانی است که باید در شرایط کنونی همه به آن عمل کنند.
گنبد آهنین اسرائیل از لانه عنکبوت سست تر است/بصیرت لازمه انتخاب اصلح
به گزارش عصرهامون، ظهر امروز ائمه جماعت سیستان وبلوچستان در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه گفتند: روشنگری و بصیرت افزایی برای حضور حداکثری و انتخاب اصلح باید در اولویت کار قرار گیرد.

مدیریت توانمند، انقلابی و کارآمد کلید حل مشکلات جامعه است

حجت الاسلام والمسلمین  علیرضا بی نیاز امام جمعه موقت زاهدان در خطبه های نماز جمعه بیان کرد:  سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر است در این روز حماسه ای بزرگ را پس از ۵۷۸ روز اشغال با مجاهدت های رزمندگان شاهد بودیم  که با ایثار و مقاومت علی رقم امکانات کم با توکل بر خداوند و با رهبری حضرت امام و مجاهدت رزمندگان در برابر لشکر تا بن دندان مسلح بعثی عراق ایستادگی و خرمشهر را فتح کردیم حضرت امام خمینی(ره) گفتند خرمشهر دادخواه آزاد کرد چرا که این رزمندگان با نیت الهی و قصد قربت توانستند این محاصره بشکنند و دشمنان را بیرون کنند ما باید یاد این حماسه ها و رزمندگان را گرامی بداریم و از آنها درس بگیریم.

وی افزود: در ایامی به سر می بریم که مناسبتهای فراوانی وجود دارد اولین نکته اینکه پنجم خرداد انتخابات سوریه برگزار می شود و بعد از یازده سال فتنه انگیزی دشمنان، سوریه همچنان پابرجاست و برای هفت سال دیگر رئیس جمهور خود را انتخاب می کند و از ۱۱سال پیش دشمنان مقاومت و جمهوری اسلامی همه تجهیزات خود را گذاشتند تا محور مقاومت را تضعیف کنند، جمهوری اسلامی را ازبین برده و اسرائیل را حراست کنند و از سراسر جهان افراطی ها و تکفیری ها را به منطقه عراق و سوریه آوردند جبهه النصره و داعش را تشکیل دادند تا سوریه که خط مقدم جبهه مقاومت است را از این ببرند.

وی خاطرنشان کرد:دشمنان در نظر داشتند تا سوریه و عراق را تجزیه و زمینه نابودی جمهوری اسلامی را فراهم کنند اما با رهبری حکیمانه رهبر انقلاب و مقاومت رزمندگان و فرماندهی شهید سلیمانی بعد از یازده سال ذلیلانه شکست خوردند بقای سوریه پیروزی بعد از این همه جنگ ها و تحریم ها پیروزی دیگری برای جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی است و امیدواریم این انتخابات باعث تقویت جبهه مقاومت و نفوذ منطقه ای جمهوری اسلامی شود.

وی تاکید کرد: مذاکرات وین در حال انجام است سایر مسائل باعث غفلت ما، مردم و دولتمردان از این موضوع نشود، تحربه نشان داده که تعجیل،مسامحه و کم دقتی به کشور ضربه می زند در برابر امریکا باید دقت ،قاطعیت و ایستادگی مبنای کار ما باشد همان طور که رهبر انقلاب فرمودند تنها راه بازگشت به برجام، لغو تمام تحریم ها،راستی آزمایش حقیقی سپس انجام تعهدات توسط جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام بی نیاز اذعان کرد: از طرف ملت غیور ایران هر تضمینی جز سیاست کلان جمهوری اسلامی  و فرمایشات رهبری باشد مورد تایید نخواهد بود، آمریکا به دنبال خرید فرصت است تا تحریم ها را تبدیل به تعلیق کند و با امتیازات کوچک و مقطعی،جمهوری اسلامی را به تعهداتش بازگرداند و در فرصت مناسب کار قبل را انجام دهد باید حواس ما و مذاکره کنندکان باشد که جمهوری اسلامی بار دیگری فریب آنها را نخواهد خورد و تنها راه مقاومت و ایستادگی در برابر  دشمن است.

وی تصریح کرد: دشمنی که برجام را با غرور پاره کرده‌بود کشورهای اروپایی را واسطه کرده که به برجامی باز گردد و از طریق واسطه به دنبال بازگشت به برجام است،  اگر مسامحه کنیم دشمن جلو می آید در مقابل دشمنی که به دنبال نابودی ما و نظام و مقدسات ماست نمیتوانیم مدارا کنیم  و باید قاطع و منطقی براساس سیاست های اعلام شده عمل کنیم اگر روزی که گفتند برجامی را پاره می کنیم و  حضرت آقا گفتند اگر برجامی پاره کنید ما آتش می زنیم این کار را می کردند کار به اینجا نمی رسید اما با  رهبری  حکیمانه مقام معظم رهبری و مقاومت مردم سربلندی نصیب ملت ما شده است.

جانشین نماینده ولی فقیه در استان گفت: رژیم غاصب و اشغالگر قدس جنایات دیگری را در منطقه انجام می دهد اما درگیری های فلسطین وضعیت جدیدی را برای جبهه مقاومت ایجاد کرده ، خشم مردم فلسطین انتفاضه جدیدی را  علیه اسرائیل به وجود آورده است اسرائیل که تا ۵۰ سال اول هر درگیری ایجاد کرد پیروز بود اما به برکت پیروزی انقلاب و   رهبری امام و مقام معظم رهبری و محور مقاومت و مجاهدین عرصه مقاومت از سال دو هزار  در تمام درگیریهای شکست خورد و عقیلی نشینی کرد در این درگیری هم رژیم غاصب اسرائیل شکست خواهد خورد.

وی افزود: روزی که داعش را ایجاد و تکفیری ها را برای تضعیف محور مقاومت و جمهوری اسلامی و تقویت اسرائیل به میدان آوردند اما به حمدالله که آنها  تضعیف نشد بلکه قدرتمندتر از گذشته است و برخلاف همه تحریم ها و تهدیدها قدرتمندتر از گذشته بیرون آمدند همه
مشکلاتی که ایجاد کردند با همت مجاهدین و محور مقاومت نتیجه عکس داد و قدرت مسلمانان بیشتر از گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: اسرائیل با وجود داعش تصور می کرد محور مقاومت ضعیف شده و می تواند نقشه های توسعه طلبانه خود را برای گرفتن منطقه و جهان عملی خواهد کرد اما نتیجه عکس گرفتند  فشارهای زیادی در داخل فلسطین ایجاد و  معامله قرن را مطرح کردند قدس را پایتخت اسرائیل قرار دادند .

وی ادامه داد: کشورهای عربی عادی سازی روابط با آن را آغاز کردند، دانشمندان هسته ای ایران را ترور و در صنایع هسته‌ای خرابکاری می کند فکر می کنند انقلاب اسلامی مانند زمان شاه است که هر غلطی خواستند بکنند اما جمهوری اسلامی سیاست در برابر اسراییل آمریکا و اسرائیل این است که یکی بزنند ده تا خواهندخورد  و این را در عمل ثابت کردند در بنابراین گستاخی اسرائیل جمهوری اسلامی و محور مقاومت صبر را کنار گذاشته و  انتقام را آغاز کردندحمله برق آسا به پایگاه صهیونیستها در اربیل، زدن منطقه هسته ای اسرائیل، آتش سوزی های زنجیره ای در اسرائیل و آتش سوزی کشتی اسرائیل نشان دهنده این موضوع است و آخرین ضربه ای  این روزها بعد از حمله به غزه با همه تحریم ها و محاصره ها ، ۳۰۰ موشک و راکت در ۲۰ دقیقه اول حمله زدند و این قدرت جبهه مقاومت است.

وی تاکید کرد: ده ها هزار دلار برای گنبد آهنین اهمیت خرج کردند اما نتوانست جلوی موشک ها را بگیرد و غزه در حالا تهاجمی است و اولتیماتوم به اسرائیل می دهد  و اسرائیل را تهدید می کند پیام ارزشمند رهبر انقلاب بسیار تاثیرگذار بود و حمایت ها از ملت مظلوم فلسطین در این دوره در تاریخ بی سابقه بوده و اینها نشان دهنده تحقق فرمایشات رهبر انقلاب دراین باره است که اسرائیل از خانه عنکبوت سست تر و ضعیف تر می باشد.

حجت الاسلام بی نیاز بیان کرد: بعد از بیانیه گام دوم این اولین انتخابات ریاست جمهوری است که عالی ترین مقام اجرایی کشور را برای چهار سال دیگر انتخاب می کنیم ، مسولیت آینده با ماست اگر مشکلاتی داشتیم به انتخاب خودمان برمی گردد مقطع حساسی است و همه وظیفه داریم با مشارکت حداکثری انتخاب خوبی را داشته باشیم و اذیت نخست مشارکت حداکثری است همه ما باید به عنوان یک واجب،شرعی، دینی و ملی و اخلاقی سر صندوق رای برویم .

وی افزود: ما باید در این موقعیتی که دشمنان میخواهند مشارکت را به حداقل برسانند و دوقطبی و درگیری در جامعه  ایجاد و کشور را تضعیف کنند و باید با مشارکت حداکثری و هوشمندانه و  انتخاب اصلح ، توطئه دشمنان را خنثی کنیم و اثبات کنیم مردم غیورانه در صحنه هستند و از انقلاب و رهبری حمایت می کنند.

وی گفت: کسی را باید انتخاب کنیم کفایت مدیریتی  داشته باشد مومن ،متدین و خداترس بوده و برای خدمت به نظام و مردم کار کند عملکرد جهادی و انقلابی داشته باشد برای مردم شبانه روز نشناسد اعتقاد به توانمندی داخلی داشته و چشمش به اجانب و ابرقدرتها نباشد به جوانان اعتماد  کند  کاندیداهایی که نمی توانند این شرایط را داشته باشند برای این مسولیت نامزد نشوند و مردم به این افراد رای ندهند.

وی تاکید کرد: انتخاب اصلح انتخابی است که شخصی را انتخاب کنیم که جمهوری اسلامی را الگویی برای مستضعفان جهان قرار دهد مشکلات فعلی جامعه را حل کند در برای ابرقدرتهای جهان ایستادگی کند کارهای اجرایی را خوب انجام دهد و بودجه کشور را برای رشد و توسعه جامعه به کار گیرد از عقل جمعی استفاده و متدین و مومن باشد کسانی که شعارهای منطقی و شدنی می دهند انتخاب کنیم کسانی که قدرت واختیار داشتند شعارهایشان را عملی نکردند رای نمی دهیم کسی که برنامه و توان داشته باشد و مشکلات جامعه را حل کند.

وی ادامه داد: انتخاب اصلح کسی است که با فساد و تبعیض مبارزه و  از اشرافی گری اجتناب کند و دل به غرب و  استکبار نسپارد و همانند شهید سلیمانی مردمی جهادی و انقلابی و ولایی باشد .

وی گفت: مدیریت توانمند، انقلابی و کارآمد کلید حل مشکلات جامعه است، امیدواریم شورای نگهبان قانون را ملاک عمل قرار دهد و از تهدیدها نهراسد و همه موظفیم از این نهاد انقلابی حمایت کنیم.

صدای شکستن استخوان های رژیم غاصب صهیونیستی به گوش می‌رسد

حجت الاسلام والمسلمین محمود پارسا، امام جمعه شهر بنجار در خطبه های نماز جمعه این هفته به حوادث اخیر منطقه خاورمیانه و فلسطین اشاره کرد و گفت: خبر های غم انگیز و ناراحت کننده و گاهاً خوشحال‌کننده به گوش می‌رسد بمباران انفجارها و شهید شدن هزاران فلسطینی یک طرف ما را غمناک می کند و پاسخ دادن آن بمباران ها توسط گروه های مقاومت و حماس از سوی دیگر باعث ایجاد شادی و امید به پیروزی قطعی می کند.

وی افزود:صدای شکستن استخوان های رژیم غاصب صهیونیستی به گوش می‌رسد و به این نتیجه رسیدیم که گنبد آهنین این رژیم جعلی از لانه عنکبوت سست تر است چرا که دوران بزن و دررو سپری شده است.

امام جمعه بنجار بیان کرد: شلیک بیش از چهار هزار موشک به سمت تل آویو و حیفا و شهرک‌های صهیونیست‌نشین نشان از عظمت و قدرت جبهه مقاومت دارد همچنین پذیرش آتش بس بدون پیش شرط باعث شکست مفتضحانه اسرائیل شد و چشم همه مستکبران عالم را کور کرد.

وی ادامه داد: این پیروزی نوید بخش، باعث شد تا هیمنه استکبار جهانی شکسته شود و آرزو و رویای مسلمانان عالم محقق بشود ، به زودی در قدس شریف نماز اقامه خواهیم کرد

پارسا به انتخابات و لزوم حفظ بصیرت و روشنگری بین مردم و مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح اشاره کرد و گفت: بصیرت یعنی شناخت زمان ، اولویت شناخت دشمن و دوست، کسی که دشمن را نشناسد و در آغوش دشمن به ظاهر دوست برود منحرف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: جامعه امروز ما نیاز به بصیرت دارد،بعضی از سیاسیون و خواص بی بصیرت در کشور به دنبال دو قطبی کردن جامعه و کسب منافع و باج‌خواهی از نظام هستند.

امام جمعه بنجار تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی و امنیتی ورود جدی داشته باشند و افرادی که باعث تشویش اذهان عمومی می شوند و افراد را تخریب می کنند و جامعه را دوقطبی می‌کند به شدت با آنها برخورد کند.

معنویت رمز پیروزی در دفاع مقدس

حجت الاسلام والمسلمین احمد لطفیان سرگزی، امام جمعه شهر علی اکبر، ضمن سفارش به تقوا  همه جانبه  و زکات و اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منكر و سبک زندگی اسلامی و تقدیر و تشکر از نیروهای نظامی وانتظامی در برقراری امنیت و با اشاره به فتح خرمشهر، گفت: ملت ما نباید فتح هاى بزرگی مثل فتح خرمشهر را از یاد ببرد كه دشمن با همه تجهیزات در سنگرهاى بسیار محكم با عده و عدد بسیار، كمین كرده بود، در مقابل عده اى از رزماندگان متعهد اسلام، از بیابانِ باز به آنان تاخته و خداوند آنچنان رعب و وحشت را بر دشمنان ما غلبه داد كه با اسارت هزاران نظامى و غنیمتهاى بسیار، باقیمانده اشرار با فضاحت تمام رو به فرار گذاشته و شهرها را رها كردند. جوانان عزیز ما نباید این پیروزى معجزه آسا را جز با مددهاى الهى ببینند.
 
خطیب جمعه شهر علی اکبر تصریح کرد: مردم ایران به پیروی از مکتب امام حسین ثابت كرده اند كه تحمل گرسنگى و تشنگى را دارند، ولى تحمل شكست انقلاب و ضربه به اصول آن را هرگز نخواهند داشت.
 
 وی با اشاره به اینکه ملت شریف ایران همیشه در مقابل شدیدترین حملاتِ تمامى جهانِ كفر علیه اصول انقلابِ خویش مقاومت كرده است، تاکید کرد: اگر نبود حضور مردم، هر یک از این توطئه ها می توانست به اصول نظام ضربه بزند.
 
 لطفیان سرگزی گفت: فداکاری رزمندگان و جانبازان و آزادگان و ملت بزرگ ایران از مکتب عاشورای حسینی نشأت گرفته است.
 
خطیب جمعه شهر علی اکبر ادامه داد: هنرمندان باید با هنر الهام گرفته از پیشوایان دین شکوه هشت سال دفاع مقدس را جاودانه سازند.
 
 وی افزود: آنچه در ۸ سال جنگ اتفاق افتاد بیان کننده روحیه مقاومت و فداکاری و اخلاص ملت پر افتخار ایران در عرصه های مقاومت بوده است و فتوحات ما در میادین جنگ از جمله آزادی خرمشهر با تقوی امکان پذیر شد.
 
 لطفیان سرگزی با اشاره به اینکه روز آزادی خرمشهر به عنوان یک یاد بود و افتخار ملی و میهنی باید گرامی داشت؛ تاکید کرد: فتح خرمشهر یک مسئله عادی نیست، بلکه ما فوق طبیعت است. هماهنگی ارتش و سپاه و بسیج در صحنه پیکار پشت سپاهیان کفر را شکست.
 
خطیب جمعه شهر علی اکبرگفت: همه در میدان نبرد تجربه کرده اند که معنویت و ایمان چقدر در پیروزی ها موثر است، در حماسه دفاع مقدس، متجاوزانی که بخود وعده فتح سه روزه خوزستان و سقوط تهران را داده بودند به باتلاق مرگ و هلاکت فرو رفتند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود  گفت:آن چه حماسه عظیم خرمشهر را مادر حماسه ها ساخت، اوج ایثارها، فداکاریها، شجاعتها، شهادتها، مقاومتها، رنجها و مظلومیتها بوده است و آن چه به خرمشهر قداست کلام مقدس امام خمینی رحمه الله است که فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد.»
 
حجت الاسلام احمد لطفیان سرگزی تصریح کرد: انتفاضه موشک یا بهتر بگوییم «دفاع مقدس» فلسطین روزهای حساس و سرنوشت سازی را میگذارند. پیروزیهای راهبردی مقاومت در این روزها- علی رغم رنج و سختی کشتار مظلومانه زنان و کودکان غزه- بسیار مهم و راهگشای آینده و سرعت دهنده برای پیروزیهای بزرگتر است.
 
خطیب جمعه شهر علی اکبر اظهار داشت:؛پرچمداری ایران انقلابی با هدایت حکیمانه امام امت اسلام، و حضور مدبرانه و میدانی حاج قاسم سلیمانی دست مقاومت فلسطین از سلاح های پیشرفته و متناسب با وضعیت آن گروه ها پُر شد.
 
وی افزود: اضمحلال گفتمان ضدبشری تکفیری داعش و دیگر گروهکها و برملا شدن چهره مزورانه ارتجاع عرب و برخی چهره های خائن به مقاومت فلسطین، در مرور زمان و گرفتار شدن رژیم صهیونیستی در مخمصه آشوبهای داخلی، و حماقتهای ذاتی او در گسترش تحرکات ناشیانه در محله راهبردی شیخ جراح و قدس، موجب شد این بار انتفاضه فلسطین با رویکردی جدید در آرایش گروهها و حضور یکپارچه مردمی و بکارگیری سلاحهای جدید ظاهر شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنانشان به موضوع بسیار مهم انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراها پرداخت و با اشاره به «اهمیت بالای انتخابات از بُعد داخلی و از بُعد بین‌المللی» گفت: انتخابات از لحاظ داخلی یک نوسازی و یک نَفَس تازه برای بخش اجرایی است زیرا افراد تازه نَفَس و پُرانگیزه وارد کار می‌شوند و این موضوع بسیار مبارک است.
 
 حجت الاسلام والمسلمین لطفیان سرگزیحضور و مشارکت مردم در انتخابات را از لحاظ بین‌المللی نشان‌دهنده اقتدار ملی دانست و افزود: آنچه بیش از توان دفاعی و قدرت دیپلماسی زمینه‌ساز اقتدار کشور است، خودِ مردم و هوشیاری و پُرانگیزه و سرپا بودن آنها است و مظهر این حضور و اقتدار از همه مهمتر در انتخابات است.

حماسه سازی در انتخابات با انتخاب اصلح و روی کار آمدن دولت انقلابی

حجت الاسلام و المسلمین مختار سابکی، امام جمعه موقت سراوان بیان کرد: انتخابات یک امر خطیر و سرنوشت ساز است که وظیفه داریم در این زمینه روشنگری و بصیرت افزایی در راستای مشارکت بیشتر مردم و انتخاب اصلح داشته باشیم.

وی افزود: اهمیت موقعیت شناسی در انتخابات نکته بسیار مهم است که باید به آن توجه کرد که موقعیت شناسی خود دارای دو رکن زمان شناسی و درست شناختن محیط است.

امام جمعه موقت سراوان ادامه داد: زمانی که زمان را بشناسیم خوب عمل می کنیم پس یکی از موقعیت های انتخابات این است که زمان شناس خوب باشیم و معیار ما در انتخابات کلام مقام معظم رهبری باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سابکی اضافه کرد: زمانی که محیط را خوب نشناسیم احتمال خطا و اشتباه زیاد است، ممکن است در انتخاب اصلح دچار مشکل شویم‌.

وی خاطر نشان کرد: باید در انتخابات موقعیت شناس خوب باشیم تا بتوانیم و تشخیص دهیم کاندیدها در مسیر انقلاب هستند یا خیر.

امام جمعه موقت سراوان با اشاره به روز اهدای عضو و اهدای زندگی، گفت: که می تواند نجات بخش باشد و بسیاری از بیماران را نجات دهد و این امر انسان دوستانه مورد تاکید تمام مراجع تقلید است.

حجت الاسلام و المسلمین سابکی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه سالروز آزاد سازی خرمشهر پس از ۵۷۸ روز در جریان عملیات بیت المقدس، خاطر نشان کرد: این روز به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ ایران ماندگار شد، راز عظمت خرمشهر و ماندگاری عملیات بیت‌المقدس حماسه ای بود که رزمندگان با توکل بر خدا، مقاومت و ایستادگی در دفاع مقدس داشتند، ایجاد کردند.

وی اذعان کرد: همانطور که در حماسه خرمشهر با فرماندهان جوان، مومن و انقلابی توانسته ایم حماسه ایجاد کنیم در صحنه سیاسی ‌ و انتخابات نیز می توانیم حماسه آفرین باشیم و با روی کار آمدن دولت جوان و حزب اللهی وارث حقیقی شهدا باشیم.

امام جمعه موقت سراوان بیان کرد: در انتخابات ۲۸ خرداد به کسی رای دهیم که خط و مشی آن خط و مشی شهدا باشد تا مانند حماسه خرمشهر در تاریخ ماندگار شود.

آل صعود عروسک دست انگلیس برای تخریب بقیع

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی؛ امام جمعه شهرستان چابهار نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته بااشاره به سالروز تخریب بقیع و قبور ائمه اطهار(ع) بیان کرد: قبور اهل بیت (ع) سالها بود که در بین مسلمانان جایگاه خاصی داشت به طوری که شیعه و سنی به زیارت می‌رفتند و این ارزش و احترام از زمان پیغمبر تا قبل از روی به کار آمدن آل سعود بود.

وی افزود: ریشه این جریان دست انگلیس، مستکبران و جنایتکاران زمان است که با روی کار آوردن آل سعود بین مسلمین تفرقه شد و تصمیم گرفتن قبر مطهر امامان ما را خراب  کنند ولی باید خودشان به قبر مستکبران بروند.

خطیب جمعه چابهار تصریح کرد: ما نباید تاریخ را فراموش کنیم چون درست در همان زمان که قبور مطهر را این خبیث ها تخریب کردند، نوکر استکبار چند سال بعد به آمریکا میرود و تاج گل سر قبر اولین رییس جمهور آمریکا برده و به قبر یک جنایتکار بشریت ادای احترام میکند.

وی با اشاره به روز ملی جمعیت گفت: فاجعه ملی جمعیت در حال رخ دادن است، مقام معظم رهبری در بیانات خود فرمودند اینکه من اصرار میکنم که حتما باید تکثیر نسل شود خانواده ها باید فرزندان بیشتری داشته باشند، به دلیل این است که کشور به جوانان ما نیاز دارد و ما نمی‌توانیم نیروی جوان را از کشورهای دیگر وارد کنیم.

حجت الاسلام موسوی اذعان کرد: همین جوانان در آینده کشور را باید اداره کنند و مسئله تکثیر نسل در سازمان ملل درحال بررسی است همانطور که کشورهایی مثل چین و ژاپن که درحال تبدیل شدن به کشور سالمند هستند، ما هم باید مراقب این مسئله حیاتی باشیم.

وی ادامه داد: خداوند متعال روزی دهنده است پس خانواده ها مسئله افزایش جمعیت را جدی بگیرند و اگر الان بفکر نباشیم قطعا دشمنان برنامه ریزی های خاص خودشان را دارند تا با سواستفاده از این مسئله ضربه خود را به کشور وارد کنند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به سال ۱۳۵۹ سالروز تحریم ایران از طرف آمریکا و تحت محاصره بودن اظهار کرد: امام خمینی (ره) در همان سال فرمودند ملتی را که ماه رمضان، محرم و صفر دارد از  محاصره اقتصادی نترسانید و ما در هشت سال دفاع مقدس و انقلابی که تازه پا گرفته بود با همت همین مردم توانستیم از آن دوران سخت گذر کنیم.

وی بیان کرد: مشکلات امروزه ما در مقابل مشکلات اوایل انقلاب واقعا هیچ است و مردم در آن زمان صبر و قناعت کردند و دشمنان بعد از چهل و اندی سال می‌گذرد هنوز هم نتوانستند به هدف خود برسند.

امام جمعه چابهار با اشاره به سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اذعان کرد: در آن سالها که تمامی کشورها حقوق مدافع عراق بودند و ایران تنها و امام خمینی فقط توکلش به خدا بود، پس از آزاد سازی خرمشهر فرمود خدا خرمشهر را آزاد کرد و این اتفاق بزرگ با درایت و همت جوانان غیور ایرانی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات بزرگ بیت المقدس یکی از اقدامات فراموش نشدنی ما در دوران دفاع مقدس بود، هر چه فشار دشمن بیشتر میشد رزم و پایداری جوانان ما بیشتر و مثل کوه ایستادند و نتیجه هم گرفتند و در تاریخ پرگهر ما جاودان باقی ماندند.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcgzu9qyak9wy4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما