تاریخ انتشار :يکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۴۰
حسین مدرس خیابانی گفت: موضوع اشتغالزایی در استان نباید صرفا به پرداخت تسهیلات بانکی منوط باشد ، بلکه نقش سرمایه گذاری در این راه بسیار مهم است.
اشتغال در سیستان و بلوچستان متکی به تسهیلات بانکی نباید باشد
به گزارش عصرهامون؛ حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان و بلوچستان در کارگروه تخصصی اشتغال استان بیان کرد: هیچ موضوعی مهتر از اشتغال در سیستان و بلوچستان وجود ندارد و همه دستگاه های اجرایی مکلف به ایجاد شغل در استان هستند.

وی اظهار داشت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مسئول ایجاد شغل نیست ، بلکه هماهنگ کننده این موضوع است. بنابر این دستگاه های اجرایی موظفند این مهم را در اولویت قرار دهند.

رییس کارگروه تخصصی اشتغال استان با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در سیستان و بلوچستان باید طرح محور باشد ، گفت: اشتغالزایی از محل طرح هایی نظیر مسکن، راه، برق ، ارتباطات و ... برای استان بسیار مهم و کلیدی است.

مدرس خیابانی افزود: در حوزه اشتغال باید به آمایش سرزمین و ظرفیت های منطقه ای توجه ویژه ای داشت .

وی خاطرنشان کرد: وزن اشتغال در استان بر اساس تعداد بیمه شده های تامین اجتماعی ارزیابی شود .

استاندار با اشاره به هدف‌گذاری ایجاد اشتغال برای ۲۸ هزار نفر در استان در سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: این آمار برای استان مطلوب است اما باید به تفکیک شهرستان ها و بین دستگاهی وظیفه همه نهادها و سازمان ها در تحقق این موضوع مشخص و شفاف شود.

مدرس خیابانی به دستور کار جلسه کارگروه اشتغال استان در خصوص وضعیت اشتغال در حوزه سیستان هم اشاره کرد و گفت: با توجه به کم آبی و وجود خشکسالی در این منطقه، باید بسمت ایجاد و یا احیای مشاغل بدون آب ، کم آب یا جایگزین رفت.

وی تأکید کرد: در اولین فرصت کمیته اشتغال سیستان ذیل کارگروه تخصصی اشتغال استان تشکیل و به تفکیک شهرستان و بخش های مختلف، طرح تعریف و معرفی شود.

نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: صدا و سیمای سیستان و بلوچستان در ترویج فرهنگ کارآفرینی و معرفی نمونه های موفق اشتغالزایی به مردم اهتمام ویژه ای داشته باشد ، چرا که در مسیر اشتغال نقش رسانه بسیار پر اهمیت است.

مدرس خیابانی توجه به بازار فروش محصولات را در تقویت و تثبیت مشاغل مهم دانست و گفت: پارک علم و فناوری استان در این راه می تواند نقش آفرین باشد چرا که بازارهای مجازی و تجارت الکترونیک ظرفیت نامحدودی را در اختیار کارآفرین قرار می‌دهد.

وی در ادامه خواستار تقسیم اعتبار اشتغال شهرستان ها بر اساس طرح های معرفی شده هر شهرستان شد .

رییس کارگروه تخصصی اشتغال استان با بیان اینکه باید در جوار همه مجتمع های بین راهی سطح استان ایستگاه خدمات خودرویی و تعمیرگاهی ایجاد شود، تاکید کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای باید آموزش نیروی کار لازم در این حوزه را بشکل جدی در اولویت قرار دهد.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcgu39q7ak9tw4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما