تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۳
احمد اربابی گفت: یکی از اساسی ترین معضلات نبود زیرساخت های مخابراتی در سیستان و بلوچستان است چرا که بخشی از پژوهش وابسته به اینترنت می باشد تاجاییکه نبود اینترنت باعث کند تر شدن فرایند گسترش علم و دانش می شود.
به گزارش عصرهامون؛ احمد اربابی یکی از پژوهشگران سیستان و بلوچستانی در گفت و گو با شستون بیان کرد: پژوهش یکی از اساسی‌ترین نیازها برای پیشرفت و توسعه همه جانبه یک کشور است و قدرت و استقلال هر کشوری بر پژوهش و تولید علم استوار است.

وی افزود: از آنجایی که انجام برخی از امورات از جمله فعالیت های مربوط به زمینه کشاورزی، پزشکی، خدمات و صنایع به پژوهش وابسته است می توان این امر را یکی از شاخص های اصلی آبادانی هر کشور دانست.

این پژوهشگر سیستان و بلوچستانی ادامه داد: با انجام فعالیت های پژوهشی می توان دانش بشری را افزایش دادو از حالت سکون خارج کرد که به گفته برخی از کارشناسان ضامن پیشرفا و توسعه پایدار در هر کشور و منطقه مبتی بر  پژوهش است.

وی در خصوص اقداماتی که در زمینه پژوهش و ترویج آن انجام داده است بیان کرد: در این زمینه 2جلد کتاب علمی و پزشکی که حاصل چندین ماه تحقیق و پژوهش بوده را به چاپ رسانده و  درحال حاضر سه عنوان کتاب علمی و پژوهشی در زمینه های هوش مصنوعی، رباتیک و برق در دست تحقیق و پژوهش دارد.

این جوان پژوهشگر اذعان کرد: پژوهش هایی در مورد گیاهان دارویی منطقه و درمانگری بر روی زخم ها درحال انجام است.

اربابی تصریح کرد: پژوهشگری یکی از علایقش است که خیلی شوق و ذوق برای انجام دادنش دارد و  قصد دارد جهت ترویج و گسترش امر پژوهش و پژوهشگری دوره های توانمند سازی را تشکیل و همچنین مطالب را به صورت مقاله ارایه دهد.

وی بیان کرد: دیده نشدن فعالیت پژوهشگران و یا بی اهمیت جلوه دادن و مورد تمسخر واقع شدن از جمله مشکلاتی است که سد راه پژوهشگران در جامعه وجود دارد که بسیار دردناک است اگر طرز فکر مردم این باشد که پژوهش کاری بیهودست چرا که اصل پژوهش تحقیق روی موضوعات مربوطه و مدنظر می باشد که قطعاً به جواب خواهند رسید‌،  کاش مردم و مسئولین از پژوهشگران و جوانان در عرصه های مختلف استفاده کنند تا شاهد پیشرفت و توسعه علم باشیم.

این پژوهشگر سیستان و بلوچستانی گفت: یکی از اساسی ترین معضلات نبود زیرساخت های مخابراتی در این منطقه است چرا که بخشی از پژوهش وابسته به اینترنت می باشد، نبود زیرساخت ها باعث کند تر شدن فرایند گسترش علم و دانش می شود، به طور مثال بنده طی یک سال اخیر فرآیند تحقیق و پژوهش درمورد نجوم و اجسام در حال حرکت در آسمان ها را آغاز کردم و اتفاقا زمانی از سوی سایت ناسا اعلام شد تا مقالات و تحقیقات نجوم شناسی را ارسال کنید که زیرساخت های مخابراتی دچار مشکل شدند و نتوانستم مقاله ایی که یک سال درموردش تحقیق کرده بودم را به ناسا بفرستم تا مورد بهره برداری قرار گیرد این موضوع خیلی ناراحت کننده بود که حاصل یک سال تحقیقم به موقع ارسال نشد.

اربابی خاطر نشان کرد:خواسته ام از مسئولین این است که بدون پژوهش و فناوری هیچ کاری به درستی و یا به بهترین شکل انجام نمی شود پس انتظار می رود از جوانان و پژوهشگران در هر عرصه ایی که هستند استفاده کنید تا سریعتر پیشرفت کنیم و شاهد گسترش علم و دانش در همه ی امورات باشیم‌.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcjmxevxuqextz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما