تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۸
پرسه زدن سگ های ولگرد و بی پناه در ساعاتی از شبانه روز آرامش شهروندان سراوانی را برهم زده به همین دلیل خواستار چاره اندیشی اساسی برای رفع این معضل از سوی متولیان امر شدند.
به گزارش عصرهامون؛ به نقل از شستون؛ پرسه زدن سگ های ولگرد در سطح شهر سراوان معضلی است که شهروندان سراوانی از دیرباز با آن دست و پنجه نرم می کنند و به یک معضل برای آنها تبدیل شده است.

اگر چه جولان سگ های ولگرد در برخی از ساعات شبانه روز در معابر در اکثر شهرها وجود دارد اما این بار گلایه شهروندان سراوانی را به دنبال داشته چرا که این موضوع آرامش شهروندان را از بین برده است.

به گفته شهروندان سراوانی گاها سگ های ولگرد به صورت گله ای در خیابان ها و کوچه پس کوچه های شهر در حال پرسه زدن هستند که باعث ترس کودکان و زنان شده است.

از سوی دیگر با حضوری شدن کلاس های درس در سراوان ازدیاد سگ های ولگرد در معابر دلهره را برای دانش آموزان ایجاد و تبدیل به تهدید کرده است به همین دلیل خواستار جمع آوری و پاکسازی معابر از وجود سگ های بی پناه در این شهر شدند.



نبود امکانات زنده گیری معضل شهرداری سراوان
سید محمد امین سیدی شهردار سراوان در خصوص گلایه شهروندان برای جولان سگ های ولگرد در معابر به خبرنگار ما گفت: در خصوص ازدیاد سگ های ولگرد و ساماندهی آنها مطالبه شهروندان به حق است اما با برنامه ریزی های صورت گرفته در حال جمع آوری آنها از سطح شهر هستیم.

وی افزود: سه میرشکار به صورت شیفتی در سراوان در حال اتلاف سگ های ولگرد هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: به دلیل نبود امکانات برای ساماندهی و یا زنده گیری سگ های ولگرد از سطح معابر سراوان مجبور به اتلاف آنها هستیم.


سیدی اضافه کرد: طبق قوانین در مرحله اول باید سگ های ولگرد بی هوش و سپس زنده گیری شوند اما به دلیل نبود امکانات این امر میسر نیست.

وی خاطر نشان کرد: جمع آوری سگ های ولگرد از سطح شهر سراوان تا پایان سال ادامه دارد  و در هر مرحله یک محله پاکسازی می شود.

انتهای پیام/
  https://www.asrehamoon.ir/vdcgwt9q7ak9ty4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما