تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۷
اولین همایش "امیرالمومنین محورت وحدت اسلامی" با هدف ترویج فضیلت های امام علی (ع) در زمینه وحدت، برادری و صمیمیت در سراوان برگزار شد.
به گزارش عصرهامون؛ به نقل از شستون؛ اولین همایش "امیرالمومنین علی (ع) محوریت وحدت اسلامی"  با حضور دکتر روحی استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران، فرماندار سراوان، امامان جمعه و جماعت شیعه و سنی، علما، بزرگان، دانشگاهیان، مسیولین دستگاه های اجرای و مردم ولایت مدار سراوانی در سالن دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان برگزار شد.


حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه سراوان گفت: امام علی (ع) به عنوان یک ستون محکم و فضیلت جذاب در دل تمام مسلمین جهان قرار دارد و به همین جهت محور وحدت قرار گرفته است.

وی افزود: در سراوان علمای برجسته حول محور وحدت و بصیرت افزایی فعالیت دارند و همین امر موجب شکست دشمن شده است.


امام جمعه سراوان ادامه داد: اگر امروز در جامعه گرفتایی، زشتی و رذیلت وجود دارد به جهت آن است که از بزرگان دین فاصله گرفته و یا آنها را به عنوان الگو به فراموشی سپرده ایم لذا تنها را نجات بشریت و چراغ راه هدایت ائمه اطهار (ع)  هستند.

حجت الاسلام و المسلمین بامری خاطر نشان کرد: همایش "امیرالمومنین علی (ع) محور وحدت اسلامی" با هدف ترویج فضایل امام علی (ع) و قرار دادن ایشان به عنوان محور برادری، وحدت و صمیمیت میان مسلمانان به مرحله اجرا در آمده است.

وی اذعان کرد: جامعه امروز با توجه به توطئه های دشمنان دین خدا  برای سوق دادن جوامع اسلامی به سمت انحراف نیاز به شناخت این الگوی آسمانی در ابعاد مختلف دارد و تنها راه نجات در زمینه بندگی خدا شناخت وجود نازنین نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) است.

امام جمعه سراوان با بیان اینکه عشق به امیر المومنین (ع) محبت مشترک در دل همه مسلمانان عالم است، اذعان کرد: نخبگان، دانشجویان و دانش آموزان سراوانی بیش از 1400 اثر از مقاله و دلنوشته به دبیرخانه همایش ارسال کرده اند که این خود گویای وحدت حاکم در این منطقه است.

حجت الاسلام و المسلمین بامری ادامه داد: حدود 560 اثر از دلنوشته، مقالات، انشاء و نقاشی ارسالی به دبیرخانه مورد ارزیابی قرار گرفت که تعدادی از این آثار به عنوان برگزیده در همایش تجلیل شدند.



مولوی سید عبدالصمد ساداتی امام جمعه اهل سنت سراوان نیز در حاشیه این همایش گفت: روایات و احادیث متعددی در کتب مختلف در خصوص فضیلت های امام علی (ع) وجود دارد.

وی با بیان اینکه امام علی (ع) اولین شخصی بود که در طفولیت به اسلام پیوست، ادامه داد:  امام علی (ع) به غیر از خداوند متعال بر شخص دیگری سجده نکرد و همواره در تمامی غزوات در کنار نبی مکرم اسلام حضور داشت.

امام جمعه اهل سنت سراوان خاطر نشان کرد: امام علی (ع) الگویی برتر برای وحدت مسلمین در امت های اسلامی قرار دارد و در زمان حیات خود با خلفای آن زمان تعامل، همراهی و همگامی مطلوبی داشت و در بسیاری از موارد برای ایحاد وحدت از حق خود گذشت می کرد.

مولوی ساداتی تصریح کرد: امروز کفر، شیاطین و استکبار جهانی علیه مسلمانان هم دست شده اند تا امت اسلامی را به انحراف بکشند اما دشمن بداند تمامی مذاهب شیعه و سنی یک امت واحده هستند.

لازم به ذکر است در حاشیه این همایش نمایشگاهی از آثار و دستاوردهای بانوان در زمینه هنرهای دستی دایر شده بود و از برگزیدگان اثرات برتر تجلیل شد.

انتهای پیام/

  https://www.asrehamoon.ir/vdcdk90fnyt0of6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما