تاریخ انتشار :سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۷
در برخی از مناطق شهرداری به کمک دهیاری ها به اتلاف سگ های ولگرد مشغول هستند، فعالیتی که بدون انجام کارهای کارشناسی شده می تواند انتقال بیماری را بیش از پیش بیشتر کند.
به گزارش عصر هامون به نقل از ندای هیرمند :این روزها در حالی شیوع بیماری هاری در سیستان گسترش یافته است که برخی از بی ملاحظگی ها در خصوص اتلاف سگ های ولگرد در برخی از روستاها دردسرساز شده است.
برخی از کارشناسان؛  اتلاف سگ های ولگرد تنها راه مبارزه با بیماری هاری می دانند، آنها معتقدند که هاری، بیشتر در میان حیواناتی از قبیل سگ، روباه و شغال شایع است، و ارتباط بیشتر سگ ها با انسان ها عامل انتقال بیماری خواهد بود.
در این بین در برخی از مناطق شهرداری به کمک دهیاری ها به اتلاف سگ های ولگرد مشغول هستند، فعالیتی که بدون انجام کارهای کارشناسی شده می تواند انتقال بیماری را بیش از پیش بیشتر کند.
در روستای سنجرانی شهرستان هیرمند، اتلاف سگ های ولگرد در حالی انجام می شود که لاشه برخی از سگ های ولگرد کشته شده هنوز جمع آوری نشده اند، تا باعث شود بوی نامطبوعی در فضای این روستا را اندازی کند.
 
 
 

 
 
یکی از اهالی روستای سنجرانی گفت: اتلاف سگ های ولگرد گرچه کار مفیدی از سوی شهرداری و دهیاری ها است، اما عدم جمع آوری لاشه سگ های ولگرد، می تواند به شیوع بیماری های واگیردار دیگر کمک کند.
وی افزود: روزهاست که لاشه برخی از سگ های تیر خورده از سوی شهرداری ، در معابر روستای سنجرانی رها شده است، که می تواند کودکان را دچار بیماری های واگیردار کند، شهروندان گرچه از این عمل شهرداری رضایت دارند اما جمع آوری لاشه نیز به عهده خود شهرداری ها است.
در برخی از مناطق مختلف سیستان نیز دیده شده است که برخی از سگ های ولگرد پس از اصابت گلوله زنده مانده اند و از ترس مامورین شهرداری پا به فرار گذاشته اند، که محل زخم پس از خونریزی ویروس های بیماری را بیشتر در مناطق گسترده تر می کند.
 
 

 
 
با این حال تا کنون هفت نفر بر اثر گازگرفتگی سگ های ولگرد و ابتلا به بیماری هاری در سیستان جان خود را از دست داده اند، بیماری که روز به روز در حال گسترش است و گویا مسئولین از پیشگری آن عاجزند و یا نمی دانند راه های پیشگری را به نحو شایسته ای انجام دهند.
 
 
 

 
انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcfxvd1.w6dejagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما