تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۵
فرمانده سپاه شهرستانی تفتان:

امام حسن (ع) سرآمد اخلاقیات است

فرمانده ناحیه سپاه شهرستانی تفتان گفت: امام حسن (ع) سرآمد اخلاقیات و برخورد مناسب بوده‌اند و باید ایشان را الگوی اخلاقی خود قرار دهیم.
امام حسن (ع) سرآمد اخلاقیات است
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون»، مهدی قویدل حیدری در گفتگو با خبرنگار تفتان ما بیان کرد: حسن ابن علی در ۲۱ رمضان سال ۴۰ قمری، و پس از شهادت امام علی (ع)، به امامت رسید و در همان روز، بیش از ۴۰ هزار نفر با او برای خلافت بیعت کردند.

فرمانده سپاه شهرستانی تفتان درباره فضیلت نام‌گذاری کریم اهل‌بیت تصریح کرد: امام حسن دو بار تمام دارایی‌اش را در راه خدا بخشید و سه بار نیمی از اموالش را به نیازمندان داد. گفته‌اند به سبب همین بخشندگی‌ها، ایشان را «کریم اهل‌بیت» خوانده‌اند پس خوب است ما نیز در ماه رمضان از ایشان الگو گرفته و نیازمندان را یاری دهیم.

وی در بیان شجاعت امام حسن علیه السلام تصریح کرد: همین بس که او تربیت یافته شیر خدا، علی علیه‌السلام است که در جنگ‌ها به دشمن پشت نمی‌کرد و تا دشمن را به هلاکت نمی‌رساند، از پای نمی‌نشست.

قویدل حیدری با تبریک ولادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام تصریح کرد: حسن ابن علی (ع) ۴۰ روز پس از مسموم‌شدن به شهادت رسید. بنا بر نقلی، او وصیت کرده بود کنار قبر پیامبر (ص) دفن شود؛ ولی مروان ابن حکم و عده‌ای از بنی‌امیه مانع این کار شدند. پیکر او در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد.

وی اذعان کرد: از امام حسن روایت است که نشانه برادری، وفاداری در سختی و آسایش است ماه رمضان نیز ماهی است تا انسان تمام تلاش خود را برای اثبات خود به درگاه خدا عرضه کند باید به بهترین شکل از این فرصت استفاده کنیم و برای استفاده این فرصت باید از معصومین الگو بپذیریم.

فرمانده سپاه شهرستانی تفتان در ادامه تصریح کرد: باید امام حسن مجتبی را الگوی اخلاقی خود قرار دهیم چرا که ایشان سرآمد اخلاق نیک و برخورد مناسب با اطرافیان بودند با الگو قراردادن ایشان می‌توانیم خود را به درگاه خدا نزدیک‌تر کنیم.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcd950fjyt09j6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما