تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۸
حجت الاسلام محمد موسوی گفت: حضرت زینب (س) الگوی خشوع و خضوع در برابر خواسته پروردگار است و سیره وی همان سیره جد بزرگوارش رسول اکرم (ص)، پدرش امیرمومنان (ع) و مادرش فاطمه زهرا (س) است.
بانوی عاشورا؛ مظهر صبر و خشوع در درگاه ربوبیت/ حضرت زینب (س) تربیت یافته مکتب فاطمی و علوی
حجت الاسلام محمد موسوی امام جمعه چابهار در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با تبریک ولادت صدیقه صغری، زینب کبری و روز پرستار بیان کرد: پرستاران خدوم و زحمتکش ما ایثارگرانه در این برهه از زمان با اقتدای به حضرت زینب (س) تلاش می کنند و اجر معنوی آن ها بسیار بالاست.
 
وی ادامه داد: سیره حضرت زینب (س) همان سیره مادرشان حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) و پدر بزرگوار وی امیرالمومنین (ع) و در راس همه آن ها، جدشان حضرت رسول اکرم (ص) است.
 
کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: این بانوی بزرگوار در اخلاق، صبوری و وظایفی که یک زن بر عهده دارد و مبارزات با ظلم و طاغوت و فساد سیره با عظمتی دارد.
 
الگوی بهترین مادر و همسر برای بانوان
 
امام جمعه چابهار اظهار کرد: در زمینه اخلاق این حضرت بهترین مادر و همسر است، فرزندان عزیزی را تربیت کرد و با خود به کربلا آورد و چنان این فرزندان به مادر علاقمند بودند که سخنان وی را اطاعت کردند و در رکاب امام حسین (ع) جان فشانی کردند.
 
موسوی عنوان کرد: این بانوی بزرگوار فرزندان خود را به زیبایی تربیت کرده است، زیرا همه آن ها در راه خدا و پیروی از امام زمان خود به شهادت رسیدند.
 
وی ادامه داد: زینب کبری (س) در تربیت فرزندان، شوهرداری بسیار نمونه است، جهاد زن شوهرداری خوب، اداره خانه و خانواده و مدیریت درون خانه است که این بانوی بزرگوار این فضایل را به زیبایی بر عهده داشت.
 
کارشناس مسائل مذهبی بیان کرد: در مبارزات این حضرت صحبت های زیادی است، صبر و استقامت وی نظیر ندارد و در مبارزات یکی از لقب های ایشان عقیله یا عاقل ترین زن بنی هاشم است که به قدری عاقلانه در حرکات زندگی حرکت می کند که دشمن از صبر و استقامت ایشان تعجب می کند.
 
اسوه صبر و مقاوت و خشوع در برابر رضای خداوند
 
موسوی ادامه داد: این بانوی بزرگوار اگرچه در یک نیمه روز داغ های سنگینی دید، فرزندان، برادر و امام بزرگوار خود سیدالشهدا (ع) را در کربلا از دست داد، اما مقاومت و صبر بالایی داشت و هنگامی که عبیدالله بن زیاد خبیث ملعون در مجلس خطاب به این بانوی بزرگوار گفت: دیدی خداوند با تو چه کرد؟ این حضرت پاسخ داد: من از خدا جز زیبایی ندیدم.
 
امام جمعه چابهار گفت: این در حالی است که اگر زن دیگری می بود این جواب را نمی داد، اما این حضرت جواب دندان شکن به دشمن خود داد و در عین حال هیچ گونه اعتراضی به خدای خویش نکرد.
 
وی عنوان کرد: حضرت زینب کبری (س) در پاسخ به یزید هم فرمود: هرچه می دانی انجام بده، اما نمی توانی ذکر ما را از خاطره ها ببری و وحی ما را تضعیف کنی، تو کوچکتر از آن هستی و با این جواب دشمن خود را خوار می کند.
 
کارشناس مسائل مذهبی گفت: نمونه ای کوچک از این مورد امام خمینی (ره) است که ایالات متحده را خوار می کند با این جمله که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و امام راحل این یادگاری را از حضرت زینب (س) دارد که قهرمانی وی را نشان می دهد.
 
سعه صدر و متانت در پرستاری داغ دیدگان کربلا
 
موسوی گفت: در زمینه پرستاری هم این بانوی بزرگوار اگرچه بسیار درد داشت وداغ دید اما بانوان، بیماران و کودکان را پرستاری می کرد و با سعه صدر و متانت و مهربانی با آن ها رفتار می کرد.
 
امام جمعه چابهار بیان کرد: این حضرت چندین شبانه روز چیزی نمی خورد و غذای خود را به کودکان می داد و یک بار از شدت ضعف بر زمین افتاد و وقتی که امام سجاد (ع) حال وی را جویا شد فرمود: سهم غذای خود را به بچه ها می دادم تا از آن ها مراقبت کنم.
 
موسوی افزود: پرستاران ما هم امروز خودشان را بعضا فدا می کنند تا مشکلات مردم را حل کنند، درود خداوند برای این پرستاران که در راه خدا قدم برمی دارند.

وی خاطرنشان کرد: زینب (س) صبری بزرگ داشت، شاهد و پرچمدار پیشگام هر مصیبتی بود، او را عقیله بنی هاشم لقب داده بودند، چون در دانش و پرهیزگاری از دیگر زنان هاشمی پر مایه تر بود.
 
کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: سفیر کربلا از ایام کودکی در میدان زهد با انواع رنج ها و غم ها خو گرفته بود، تا جایی که مصیبت را نعمت و بلا را رحمتی از سوی حق تعالی می دانست.
 
وی تصریح کرد: مقام وموقعیت علمی زینب (س) دختر قهرمان زهرا (س) در سطح بسیار بالا و درخشانی بوده است و از این حیث به او عقیله بنی هاشم می گفتند.
 
موسوی گفت: دست یافتن به اسرار و دانایی ها، خطالبه و سخنرانی های گیرا و کوبنده او در پاسخ به دشمن و توانایی در تصمیم گیری به موقع این بانوی بزرگوار نشان می دهد در دامان وحی، ولایت و عصمت رشد یافته و امداد الهی هم به وی کمک کرده است.
 
نگاه کالایی به زن در دنیای غرب
 
وی تصریح کرد: حضرت زینب (س) مادری است که رزمنده برای امام حسین تربیت کرده است و خود نیز در میدان حاضر است و همسرداری فوق العاده ای دارد.
 
امام جمعه چابهار گفت: دنیای غرب زنان ما را به سمت کالا شدن و یا مبلغ کالا بودن هدایت می کند، این در حالی است که زن کرامتی دارد، هنگامی که فرزند خود را شیر می دهد خداوند به وی هزاران درجه اعطا می کند.
 
وی اظهار کرد: خداوند می فرماید هر لیوان آبی که زن به شوهر بدهد خداوند به وی 60 حسنه می دهد و 60 گناه را از وی پاکی می کند.
 
کارشناس مسائل مذهبی گفت: صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) می فرماید: جهاد و رزم یک زن این نیست که در میدان جنگ باشد و یا راننده اتوبوس شود، او باید شوهرداری کرده و با این کار فرزندان خوبی را تربیت کند.
 
موسوی خاطرنشان کرد: بسیاری افراد هستند که مال و ثروت دارند و فرزندان آن ها به انحراف کشیده شده اند، اما مادران مومنه ای هم هستند که ثروت چندانی ندارند اما فرزندان رشیدی را تربیت کردند.
 
جهاد زن همسرداری و تربیت فرزندان نمونه است
 
وی اظهار کرد: زن در داخل خانه می تواند بهترین جهاد را داشته باشد و انسان بسازد، زن مقام بالایی دارد و می تواند انسان پرور باشد و انسان های خلاق، خدوم را پرورش دهد.
 
امام جمعه چابهار گفت: مادر می تواند امام روح الله خمینی، شهیدان باهنر، سلیمانی، فخری زاده و ... را تربیت کند، یک مادر روستایی که در کرمان می تواند نمونه شهید سلیمانی را تربیت کند که با اندیشه اش در قلب های مردم رسوخ کرده است.
 
موسوی افزود: هر شخصیتی که به بزرگی رسیده در کنار یک مادر والا به این مقام رسیده است، وظیفه زن این نیست که راننده اتوبوس یا کامیون باشد و یا کار مردانه انجام دهد، وظیفه زن این است که قهرمان تربیت کند و انسان های بزرگی را بسازد.
 
وی ادامه داد: زن مولد انسانیت است و شان بزرگی دارد و به همین دلیل فرمودند بهشت زیر پای قدم های مادر است، امیدواریم خداوند زن های جامعه اسلامی را به الگوگیری از حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) هدایت کند که این دو الگوی زنان عالم هستند.
 
انتهای پیام/
 
https://www.asrehamoon.ir/vdcgqw9q7ak9ww4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما