تاریخ انتشار :دوشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۰۰
ابوذر کوثری از افتتاح ۱۴ پروژه عمرانی و خدماتی در ایرانشهر خبر داد و گفت: توسعه روستاها همچنان در دستور کار دولت است.
۱۴ پروژه عمرانی و خدماتی در ایرانشهر افتتاح شد/ توسعه روستاها با قوت ادامه دارد
به گزارش عصرهامون ابوذر کوثری، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: ۱۴ پروژه عمرانی و خدماتی در شهرستان ایرانشهر با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی افزود: پروژه برق رسانی به ۱۸ واحد مسکونی در کلینک حسن خانی و ۹ پروژه دیگر برق رسانی در سطح ایرانشهر نخستین پروژه هایی بودند که مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفتند.

این مقام مسئول تصریح کرد: این پروژ ها که شامل توسعه۲۴ کیلومتر شبکه برق روستایی، اصلاح شبکه شهری و روستا، نصب دستگاه ترانس، تعویض خطوط و تجهیزات شبکه برق بوده با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال به همت شرکت توزیع نیروی برق ایرانشهر اجرا شدند.

وی عنوان کرد: همچنین پروژه زیرسازی، آسفالت و خط کشی راه روستایی گنج آباد به کليري به طول 8 كيلومتر در ایرانشهر مورد بهره برداری قرار گرفت که این پروژه با اعتبار ۴ ميليارد و ١٦٠ میلیون تومان از محل اعتبارات استاني و توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان احداث شده است.

کوثری اضافه کرد: لازم به یادآوری است این راه به طول ۱۸ کیلومتر بوده که ۱۰ کیلومتر آن در سنوات قبل احداث شده بود و در این مرحله علاوه بر احداث ۸ کیلومتر باقیمانده، بخش قبلی نیز مرمت و بهسازی و خط کشی شد و در واقع این راه ها مسیر ارتباط چند روستا و بیش از ۲۰ نقطه عشایری با ایرانشهر است که به دلیل بستر رودخانه ای تردد را برای مردم این منطقه بسیار دشوار کرده بود.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: افتتاح سه پروژه آبیاری های نوین کشاورزی برنامه های پایانی ر بود که شامل آبیاری های بارانی و کم فشار در سطح 117 هکتار از اراضی زراعی ایرانشهر است که توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و با مشارکت بخش خصوصی و دولتی اجرا شدند.

وی گفت: هفته دولت فرصتی است که بخش هایی از خدمات دولت برای مردم تبیین شود تا آنان واقف شوند که به رغم دشواری ها و خدمات رسانی به آن ها با قوت ادامه دارد و همچنان بهبود زندگی و رفاه شان اولویت اول دولت است.

کوثری با اشاره به توسعه زیر ساخت های عمرانی و رفاهی در جای جای پهنه سیستان و بلوچستان، گفت: جمهوری اسلامی برکات فراوانی برای مردم داشته آنان در پیش از انقلاب شاید هرگز تصور برخورداری از این خدمات را نمی کردند.

وی با اشاره به اهمیت راه در توسعه مناطق و ارتقای تمدن، تولید و اقتصاد، توجه متوازن به بخش های مختلف اقتصاد روستا و تلاش در فراهم کردن امکانات برای کاهش مهاجرت مردم به شهرها را ضروری دانست.

کوثری تلاش در جهت افزایش راندمان محصولات کشاورزی و استفاده بهینه از منابع آب از طریق اجرای طرح های مدرنیزاسیون و سیستم های نوین آبیاری را مورد تاکید قرار داد و خواستار جدیت هر چه بیش تر دستگاه متولی در این زمینه ها شد.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcgnq9q3ak9tx4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما