تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۵
تیمور کریم زائی گفت: طبق قانون، عدم سكونت اعضاي شوراي اسلامي روستاها در محدوده حوزه انتخابيه خود، منجر به سلب عضويت آنها خواهد شد.
سکونت اعضاء شورای اسلامی روستاها در محل حوزه انتخابیه باید دائمی باشد
به گزارش عصرهامون تیمور کریم زائی، سرپرست بخشداری دامن در گفت و گو با خبرنگار پهره ضمن اشاره به مفاد قانونِ تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي، بیان کرد: يكي از مواردي كه در اين قانون بر آن تاكيد شده ضرورت سكونت اعضاي شوراهاي اسلامي در حوزه انتخابيه خود است.

وی افزود: اين موضوع بايد از سوي اعضاهاي شوراي اسلامي روستاهاي سطح بخش دامن مد نظر قرار گرفته و اين عزيزان خود را ملزم به اجراي دقيق اين قانون بدانند.

سرپرست بخش دامن با بيان اين كه تعداد معدودي از اعضاي شوراهاي اسلامي به دليل عدم اطلاع دقيق از اين ماده قانوني، نسبت به رعايت آن توجه لازم را ندارند، تصریح کرد: عدم سكونت هر يك از اعضا در محدوده حوزه انتخابيه خود، منجر به سلب عضويت آنها خواهد شد.

وی با اشاره به قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور، خاطرنشان کرد: به استناد ماده 30- (اصلاحي 27/8/1386) تبصره 2 (الحاقی 27/1/1392) – اعضای شوراها باید در محدوده حوزه انتخابیه خود سکونت اختیار کنند و تغییر محل سکونت هر یک از اعضای شورا از محدوده حوزه انتخابیه به خارج از آن موجب سلب عضویت خواهد شد.

این مقام مسئول با تاكيد بر ضرورت رعايت اين قانون از سوي اعضاي شوراهاي اسلامي روستاهای بخش دامن، عنوان كرد: در اين رابطه مواردی از تخلفات، گزارش و موضوع مطابق قوانين جاري، در دستور كار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdchkznz-23nkkd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما