تاریخ انتشار :جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۱
حجت‌الاسلام والمسلمین شجاع الدین ابطحی گفت: هدف اصلی قیام عاشورا زنده نگه داشتن اسلام ناب و حفظ روحیه ظلم ستیزی و تلاش برای آزادی از طاغوت و آشنایی با معارف اسلام بوده است‌.
امام حسین(ع) مبانی اسلام ناب محمدی(ص) را احیا کرد/ بیمه کردن ایران در برابر توطئه های دشمنان با وجود فرهنگ حسینی
به گزارش عصرهامون حجت الاسلام و المسلمین شجاع الدین ابطحی، کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: اگر چه کلمه هیات در زمان ائمه علیهم السلام نبوده ولی همواره به شیعیان توصیه می فرمودند که دور هم جمع بشوید و امر ما اهل بیت(ع) را احیا کنید.

وی افزود: در حقیقت توصیه ائمه اطهار(ع) به شیعیان این بوده که با دور هم جمع شدن و با بیان فضایل و مناقب و ذکر مصائب و حقانی اسلام ناب را زنده نگهدارید. 


این کارشناس مذهبی تصریح کرد: اگر جوانان با مجالس عزاداری محرم انس بگیرند در حقیقت از تهاجم فرهنگی مصون می مانند و نسل منتظر و مدافع حرم تحویل جامعه می شود.

 
حجت الاسلام ابطحی اضافه کرد: یکی از اهداف امام حسین(ع) از قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر احیای سنت جدش پیامبر (ص)و پدرش امیر المومنین (ع) بوده و از زمامدار فاسدی مثل یزید و بنی امیه جامعه آسیب دیده بود نیازمند اصلاح بود.


وی عنوان کرد: احیای فرهنگ حسینی برای نسل های جدید لازم است و نباید گذاشت شعائر حسینی از محتوا خالی شود یا خدای ناخواسته انحراف در آن راه پیدا شود که دشمنان توسط دست های خائن چنین قصدی دارند که باید نهایت دقت در سبک مراسم و در لحن مصائب و نوحه ها شود.


وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی زنده نگه داشتن اسلام ناب حفظ روحیه ظلم ستیزی و تلاش برای آزادی از طاغوت آشنایی با معارف اسلام و کسب ثواب و قرب به ذات اقدس آله همه اهل بیت کشتی نجاتند ولی کشتی امام حسین (ع) سریع تر است.


این کارشناس مذهبی اذعان کرد: امام حسین(ع) انسان کامل و تمام کمالات را در بالاترین سطح آن دارا بوده که هر امامی به تناسب زمان خودش برخی از کمالاتش بیشتر می درخشیده است.


وی افزود: امام حسین(ع) عزت، آزاد مردی و ایثار و شجاعت و  استقامت از ویژگی های شاخصی بوده که آن حضرت دارا بودند.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcdjz0f5yt0kk6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها