تاریخ انتشار :شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۱
سپاه و بسیج همواره در تمامی بحران‌ها و شرایط سخت در کنار مردم بوده‌اند و این بار نیز با امدادرسانی و کمک به مردم آسیب‌دیده مناطق سیل و زلزله در جنوب سیستان و بلوچستان وارد عمل شده است.
بسیج و سپاه در مقابله با بحران‌ها پیشتاز هستند
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون»، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارگانی مردمی که از تأمین امنیت تا موضوعات سازندگی و اجتماعی همیشه و در همه‌جا پای‌کار بوده است و در تمامی بحران‌ها در خط مقدم قرار دارد.
 
جایگاه ارزشمند سپاه در طول هشت سال دفاع مقدس و دفاع جانانه رزمندگان دلاور بسیجی و سپاهی از مرز و خاک کشور و امروز هم در سنگر سازندگی و آبدانی کشور نقش سپاه بسیار ارزشمند است.
 
در سنگر سازندگی امروز سپاه پاسداران پرچم‌دار سازندگی در مناطق محروم و کم‌برخوردار است و در جایگاه ارزشمند این نیروهای انقلابی همین بس که بنیان‌گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود»
 
امروز در کشور تمام امیدها به سپاه پاسداران است و به برکت وجود این نیروی پا به کار امروز ایران اسلامی در دنیا به یک ابرقدرت تبدیل شده است و دشمنان ایران از شنیدن نام سپاه هراس دارند.
 
  در جنوب شرق کشور از مبارزه با گروهک‌های تروریستی، تأمین امنیت و ایجاد آرامش تا مدرسه‌سازی، راه‌سازی، و دیگر اقدامات سازندگی همیشه این سبزپوشان سپاه بودند که با خدمت صادقانه در صف اول ایستاده‌اند.
 
  امروز وقوع سیل در جنوب سیستان و بلوچستان که یکی دیگر از مسائل بحرانی در این استان است از ساعات اولیه سپاه پاسداران انقلاب اسامی بود که در منطقه حاضر و در کنار مردم قرار گرفت و به امدادرسانی و کمک به مردم گرفتار در سیلاب پرداخت.
 
  سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روزهای اولیه وقوع سیلاب از طریق تماس تلفنی پیگیر خدمت‌رسانی به مردم درگیر با سیل شد و در خصوص امتداد و تقویت خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده تأکید کرد.
 
  سردار احمد شفائی، فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان که ساعات ابتدای وقع سیل به همراه دیگر نیروهای سپاه و بسیج در منطقه حاضر و همچنان در مناطق سیل‌زده حضور دارد بیان کرد: حجم بسیار وسیع جریان آب ناشی از بارش‌های کم‌سابقه و طغیان رودخانه‌های فصلی نتوانست مانع از روند امداد و نجات در منطقه شود.
 
 وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدای شروع بحران سیل در جنوب استان در زمینه بهداشت و درمان مردم درگیر در سیل ورود کرده و با گروه مجهزهای پزشکی اعزامی خدماتی در خورشان مردم به آنان ارائه کرد
 
  شفائی ادامه داد: ما به‌عنوان خدمتگزاران و فداییان مردم در میدان حضور داریم و قطعاً صحنه را خالی نکردیم و نخواهیم کرد و همیشه در کنار مردم خواهیم ماند.
 
  فرمانده سپاه سلمان همچنین از راه‌اندازی بیمارستان صحرایی برای ارائه خدمات بهتر درمانی و بهداشتی به سیل‌زدگان خبر داد و افزود: با دستور فرمانده نیروی زمینی سپاه راه‌اندازی این بیمارستان برنامه‌ریزی شد که از امروز راه‌اندازی خواهد شد.
 
 شفائی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم خدماتی ارزشمند را به مردم ارائه دهیم؛ چرا که این بیمارستان باتوجه‌به نیازمندی‌های منطقه که پیش‌تر احصا شده به‌صورت تخصصی به خدمات‌دهی به مردم خواهد پرداخت.
 
  وی با تأکید بر اینکه سپاه تا پایان بحران و تا زمانی که نیاز باشد در کنار مردم خواهد ماند، اظهار کرد: در جهت رفع نیازهای اولیه نقاط آسیب‌دیده هم توان بسیار ارزشمندی از مجموعه قرارگاه قدس و سپاه سلمان استان با همکاری گروه‌های جهادی به کار گرفته شده و نیازهای مردم شامل مواد غذایی و... در محل دپوی امکانات فراهم شده است.
 
  انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcftedymw6dvva.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما