تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۰
با استفاده از دستگاه‌های سنجش پرتابل انجام شد؛

تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تهیه موادغذایی در سراوان

رئیس مرکز بهداشت سراوان گفت: نظارت‌های‌ بهداشتی بر مراکز تهیه مواد غذایی در سراوان با استفاده از دستگاه‌های سنجش پرتال شدت یافته است.
تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تهیه موادغذایی در سراوان
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون»، علی اصغر عربشاهی در گفتگو با شستون بیان کرد: بازرسان سلامت محیط این مرکز همچون روال ماه‌های گذشته و با جدیت بیشتر، در ساعات مختلف شبانه‌روز و در نوبت‌های صبح و شب، ضمن بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، علاوه بر بررسی بهداشت فردی، ساختمان، ابزار و وسایل کار، با به کار گیری دستگاه‌های سنجش پرتابل، نکات لازم را کنترل می‌کنند.
 
وی افزود: بازرسان بهداشت محیط با استفاده از تجهیزات پرتابل، دمای برخی دستگاه‌ها از جمله یخچال، فریزر، سردخانه و کانترهای گرم و سرد نگهداری مواد غذایی و همچنین کیفیت روغن مصرفی در رستوران‌ها و مراکز عرضه فست‌فود، سنجش شوری مواد غذایی به ویژه در خمیر نان و سنجش بار میکروبی سطوح میز کار، تجهیزات و ظروف را اندازه گیری می‌کنند و در مواردی که مغایر با استانداردهای لازم باشد، آموزش و اخطاریه‌های لازم به متصدیان ارائه می‌شود.
 
رئیس مرکز بهداشت سراوان ادامه داد: در طرح سلامت نوروزی و ایام ماه مبارک رمضان تاکنون ۱۳۳۰ بار از دستگاه‌های سنجش پرتابل استفاده شده است.
 
عربشاهی در ادامه از تشدید نظارت‌های بهداشتی در قالب طرح سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان توسط بازرسان بهداشت محیط شهرستان سراوان خبر داد و اضافه کرد: همه مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، رستوران‌ها، قنادی‌ها و مراکز عرضه آش و حلیم، زولبیا و بامیه در دو شیفت صبح و عصر توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت بازدید و از لحاظ رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بررسی می‌شوند.
 
وی تصریح کرد: از ابتدای طرح سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان که از ۱۵ اسفند آغاز شده و تاکنون برای ۵ واحد اخطاریه رفع نواقص صادر و تعداد ۴۸ نمونه نیز جهت بررسی آلودگی میکروبی نمونه برداری و تحویل آزمایشگاه مواد غذایی شهرستان شد.
 
انتهای خبر/
 
https://asrehamoon.ir/vdcfmedymw6dvca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما