تاریخ انتشار :جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۰
سردار شهيد نورعلي شوشتري بارها در جمع همرزمانش گفته بود: آرزو دارم در ميدان جنگ باشم و به شهادت برسم و جسم ناقابلم در راه خدا تكه تكه شود.
کشاورز زاده ای که علمدار وحدت در استان شد/ وصیت نامه شهید نور علی شوشتری
کشاورز زاده ای که علمدار وحدت در استان شد/ وصیت نامه شهید نور علی شوشتری
به گزارش عصر هامون، «نور علی شوشتری هستم، فرزند شیخ فرج الله، متولد ۱۳۲۷، در روستای ینگجه و در یک خانواده ی مذهبی متولد شدم. پدر، پدر بزرگ و بزرگان مان روحانی یا در مسیر روحانیت بودند». این جملات نور علی بود که خود را در حضور امام راحل این گونه معرفی کرد؛ همان وقتی که به قول خودش احساس کرد که تمام دنیا و آخرت در دستانش است، احساسی به لطافت هنگامی که حجرالاسود را لمس کرد. سالها پیش اجدادشان از شوشتر خوزستان به روستای ینگجه واقع در منطقه ی سرولایت نیشابور مهاجرت کرده بودند و حالا شیخ فرج الله روحانی بزرگ این منطقه صاحب فرزندی می شود که نام وی را نورعلی گذاشتند. کودکی های نورعلی در
همان منطقه در کنار کوه و دشت گذشت. به مکتب خانه رفت و خواندن و روخوانی قرآن را یاد گرفت. دور افتاده بودن منطقه و برف گیر بودن آن باعث شد تا نورعلی نتواند تحصیلات خود را بعد از ششم ابتدایی ادامه دهد، لذا درس را رها کرد و در کنار پدر مشغول به کشاورزی شد
شهید شوشتری

سردار شوشتری
سردار شوشتری که افتخار همرزمی شهیدان بزرگواری همچون شهید باکری و شهید برونسی را در کارنامه زرین خود دارد در اکثر عملیات ها با مسئولیت های مختلف به ویژه فرماندهی محورهای عملیاتی حضوری فعال داشت که هفت بار جراحت شدید و تحمل رنج و درد ناشی از آن ماحصل این حضور فعال و مخلصانه بود و بدین ترتیب افتخار جانبازی را چون برگ زرین دیگری برای کتاب زندگی سراسر مجاهدت او به ارمغان آورد.
با وقوع عمليات مرصاد وي به توصيه مقام معظم رهبري مسئوليت اين عمليات غرور آفرين را بر عهده گرفت و به نقل از شهيد صياد شيرازي فرماندهي خوبي از خود به نمايش گذاشت تا جايي كه در تماس مرحوم حاج سيد احمد خميني با وي و ابلاغ گزارش پيشرفت
عمليات توسط آن مرحوم به امام خميني (ره)، حضرت امام خطاب به سردار شوشتري مي فرمايند: "در اين دنيا كه نمي توانم كاري بكنم. اگر آبرويي داشته باشم در آن دنيا قطعاً شما را شفاعت خواهم كرد. "
فرماندهي لشگر۵ قرارگاه نجف، قرارگاه حمزه و جانشيني فرمانده نيروي زميني سپاه بخشي از مسئوليت هاي اين فرمانده بزرگ و شهيد والا مقام است. وي از اول فروردين ۸۸ نيز با حفظ سمت، فرماندهي قرارگاه قدس زاهدان را عهده دار شد و موفق گرديد با تلاشي پيگير و مجاهدتي خستگي ناپذير ايجاد اتحاد بين طوايف شيعه و سني را در اين استان به افتخارات خود بيفزايد.
رفتار و کردار متواضع و فروتنی، چهره ای محبوب از ایشان در میان مردم این منطقه ساخته بود. دوراندیشی، ابتکار، خلاقیت و مدیریت قوی وی باعث می شود تا به جانشینی فرماندهی نیروی زمینی سپاه منصوب شود. زندگی وی ناملایمت خود را یک بار دیگر به او نشان داد و این بار احمد کاظمی یار دیرینه اش به آرزوی خود رسید و شربت گوارای شهادت را نوشید و نور علی تنها
ماند با خاطرات همرزمانش و یک دنیا دل تنگی، که در جایی می گوید: «دلم برای احمد کاظمی تنگ شده است، دوست دارم من هم مانند احمد کاظمی عاقبت عمرم به شهادت باشد»و همان جا می گوید: «راه دراز وسخت است دعا کن عاقبت به خیر شویم». با اوج گیری نا امنی ها در جنوب شرق و منطقه سیستان و بلوچستان و فعالیت گروهک ریگی که عده زیادی از هموطنان اهل تسنن و تشیع را بی گناه و بی دلیل به شهادت رسانده بود، سردار شوشتری با حفظ سمت به فرماندهی قرارگاه قدس منصوب می گردد. نورعلی بزرگ، حالا خود را به شهادت نزدیک تر می دید و آن را حس می کرد. در محفلی با دوستانش می گوید : «از خدا خواسته ام اینجا محل شهادتم شود و دلم گواهی می دهد که خداوند آرزوی مرا بر آورده خواهد کرد. بعد از احمد کاظمی و دیگران من تنها شده ام و به همین خاطر انتظار شهادتم را می کشم و امید دارم خداوند به شهادت من مشکلات این منطقه و معضلات آن را حل کند.»

سردار شهيد نورعلي شوشتري كه سال هاي متمادي منصب خادمي افتخاري بارگاه ملكوتي امام رضا را نيز عهده
دار بود بارها در جمع همرزمانش گفته بود: آرزو دارم در ميدان جنگ باشم و به شهادت برسم و جسم ناقابلم در راه خدا تكه تكه شود.

سردار شوشتری به همراه سران و بزرگان بلوچستان
سردار شوشتري جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و فرمانده قرارگاه قدس كه در تدارك برگزاري همايش وحدت سران طوايف در استان سيستان و بلوچستان بود صبح روز یک شنبه ۲۶مهر۱۳۸۸ در اقدامي تروريستي به فيض شهادت نائل آمد.
مقام معظم رهبری در جمع اعضاء ستاد کنگره سرداران می فرمایند: «این شهید شوشتری جزء عزیزان پاکیزه، مومن، سالم، صمیمی، فعال، زحمت کش و حقیقتا مظهری از همه ی ارزش ها که وقتی متراکم می شود، و شهید را بوجود می آورد، بود. شهید شوشتری خود را به این کنگره رساند». و وی که تا حالا هرکس را در حال انجام کاری برای رضای خدا می دید با گفتن "بارک الله" او را مورد تشویق و دعای خیر خود قرار می داد، این بار از طرف مولا و رهبر خود بارک الله شنید و کنار دوستانش در جوار حرم امن الهی آرام گرفت تا
ثابت کند که جوینده یابنده است. آخرین سخنان سردار شهید در همایش طوایف در استان سیستان و بلوچستان: "امروز نظام اسلامی درسایه ی حمایت و تلاش های مردم، تمام توطئه های دشمن را خنثی و نا کام ساخته است. تلاش می کنیم به همکاری معتمدان سران و قبایل به عنوان پاسداران حریم مرز، آن ها را در برقراری امنیت و حفاظت از مرزها سهیم سازیم."
قسمتی از وصیت نامه شهید شوشتری:

دیروز از هر چه بود گذشتیم، امروز از هر چه بودیم گذشتیم. آنجا پشت خاکریز بودیم و اینجا در پناه میز. دیروز دنبال گمنامی بودیم و امروز مواظبیم ناممان گم نشود. جبهه بوی ایمان میداد و اینجا ایمانمان بو میدهد. آنجا بر درب اتاقمان مینوشتیم یاحسین فرماندهی ازان توست؛ الان مینویسیم بدون هماهنگی وارد نشوید. الهی نصیرمان باش تا بصیر گردیم، بصیرمان کن تا از مسیر برنگردیم. آزادمان کن تا اسیر نگردیم.

انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdcayyny.49nei15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما