تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۵
کمبود کپسول گاز مایع در سیستان و بلوچستان؛

زمستان در راه است؛ دغدغه مردم زاهدان را دریابید

سالهاست که به دست آوردن یک کپسول گاز بدون دغدغه به رویایی دست نیافتنی برای مردم تبدیل شده است و برای گرفتن یک عدد کپسول باید کوچه پس کوچه ها را طی کنند اما در سایر شهرستان های کشور حتی در دورترین نقاط روستایی اهالی آن با چرخاندن یک پیچ در خانه به گاز دسترسی دارند.
زمستان در راه است؛ دغدغه مردم زاهدان را دریابید
زمستان در راه است؛ دغدغه مردم زاهدان را دریابید
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از زاهدانه، سالهاست که مردم سیستان وبلوچستان به انتظار روشن شدن مشعل گاز در این استان چشم دوخته اند و قول های مسئولین در خصوص ورود گاز نیز دیگر به آنان امید نمی دهد زیرا این وعده ها مدام به زمان های دیگری موکول می شود و این مردم هستند که هر ساله با آمدن فصل زمستان و سردی هوا کپسول های گاز را به دوش گرفته و خیابانهای شهر را ساعت ها بالا و پایین می کنند تا شاید ماشین حمل سیلندر گاز نمایان شود و آنها یک کپسول بدون دغدغه تهیه کنند.
آری هر ساله با آمدن فصل زمستان یکی از مشکلات مردم شهرستان زاهدان کمبود کپسول گاز مایع است بطوریکه برای گرفتن یک کپسول باید کوچه پس کوچه ها را مدام طی کرد و در صف های طولانی و چند ساعته به انتظار بنشینند.
این مهم در صورتی است که در سایر شهرستان های کشور حتی در دورترین نقاط روستایی اهالی آن با چرخاندن یک پیچ در خانه به گاز دسترسی دارند اما در این استان پهناور سالهاست که به دست آوردن یک کپسول بدون دغدغه به رویایی دست نیافتنی برای مردم تبدیل شده است.
در این میان هستند افراد و سودجویانی که از قبل تعدادی کپسول ذخیره کرده اند تا به محض سردی هوا آنها را بصورت آزاد در معرض فروش قرار دهند. بازار داغ دلالان سیلندرهای گاز داغ می شود اما دل مردم داغدار تر، زیرا هزینه های سرسام آور و کمر شکن برای خرید یک عدد کپسول داغی بر دل هایشان می گذارد که با آن می توان شعله مشعل خاموش گاز در استان را روشن کرد.

آری! در روزهایی که مردم پی در پی به دنبال گاز می گردند این دکه ها هستند که محل عرضه آزاد کپسول گاز می شوند و این مهم علاوه بر اینکه باعث نارضایتی و گله مندی اهالی این شهر شده است، نشان از آن دارد که هیچ گونه نظارتی از سوی مسئولین برای نظارت در این امر نمی شود.
سخن پایانی:
مردم را دریابید. آنها هنوز هم برای تهیه سوخت در صف های طولانی به انتظار می نشینند و این مهم می طلبد که مسئولین امر نسبت به تامین و توزیع گاز مایع نظارت بیشتری داشته باشند، زیرا به نظر می رسد اگر نظارت درستی اعمال نشود در روزهای آتی که زمستان فرا برسد مردم علاوه بر کمبود گاز با افزایش چشمگیر قیمت آزاد آن نیز مواجه باشند.
انتهای پیام/4382
https://www.asrehamoon.ir/vdcexf8f.jh8fzi9bbj.html
منبع : پایگاه خبری زاهدانه
نام شما
آدرس ايميل شما