تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۳
یک متخصص تغذیه گفت: استفاده از قلم و کوهان شتر در درمان درد پا، کمر درد و دردهای روماتیسمی تاثیر بسزایی دارد.
پايان دردهای رماتیسمی با گوشت شتر/ زنان باردار و شیرده از مصرف این گوشت غافل نشوند
پايان دردهای رماتیسمی با گوشت شتر/ زنان باردار و شیرده از مصرف این گوشت غافل نشوند
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از  زاهدانه، همواره انسان ها برای تامین ویتامین های مورد نیاز بدن باید از مواد مغذی زیادی همچون سبزیجات، میوه‌ها، شیرینی‌ها، چربی‌ها و غلاتی استفاده کند تا بتواند انواع ویتامین ها، روی، آهن مورد نیاز را جذب بدن کنند. در این میان توصیه شده که از انواع گوشت نیز برای تامین پروتئین و سایر مواد مورد نیاز بدن هم می توان استفاده کرد و از آنجایی که برخی از خانواده ها از خوردن گوشت اجتناب می کنند این مهم خود عاملی برای مبتلا شدن به عوارض حاد یا مزمن ناشی از کمبود این مواد همچون اختلال در رشد قدی، ضعف قوای جنسی، سقط و نارسی جنین، ناباروری، کم‌خونی و مشکلات و ناراحتی‌های عصبی شده که معمولا این عوارض دیررس و در عین حال به سختی قابل جبران و درمان هستند.
از اینرو در میان انواع حیوانات گوشت شتر منبع بسيار خوبی برای بسياری از مواد غذايی مهم و مورد نياز در بدن است زیرا حاوی پروتئين‌ هايی با ارزش غذايی بالا و تعدادی از ويتامين ‌های مفيد و مورد نياز بدن نظير ويتامين ‌های گروه B و برخی از عناصر معدنی مهم نظيرآهن، فسفر و کلسیم است؛ به این علت است که در آموزه‌های اسلامی مصرف گوشت شتر به دلیل ویژگی‌های متمایزی که نسبت به گوشت سایر حیوانات دارد بسیار توصیه شده زیرا گوشت شتر قوای بدنی و استقامت را زیاد کرده، اعصاب و قوای جنسی را تقویت می‌کند، از اختلالات در رشد جنین جلوگیری می‌کند از همین رو مصرف آن به بانوان باردار، شیرده، دانش‌آموزان، ورزشکاران و افراد کهنسال توصیه شده است.
در این زمینه یک متخصص تغذیه در گفت و گو با یکی از رسانه ها با بیان اینکه گوشت شتر منبع بسیار خوبی از مواد مغذی است، اظهار داشت: این گوشت در مقایسه با گوشت گاو از میزان پروتئین و چربی کمتری برخوردار است و در مقایسه با سایر گوشت‌ها حاوی سدیم بیشتر و پتاسیم کمتری است.
دکتر مظاهری گفت: ویتامین‌های گروه Bاین گوشت در تقویت اعصاب تاثیر بسزایی داشته، همچنین "روی" موجود در گوشت شتر نیز در تقویت قوای جنسی و جلوگیری از اختلالات در رشد جنین کارآمد است.
وی با اشاره به اینکه کالری بسیار بالای گوشت شتر قوای بدنی و استقامت را زیاد می‌کند، افزود: توصیه می‌شود که زنان باردار و شیرده، دانش‌آموزان، ورزشکاران و افراد کهنسال از خوردن آن غافل نشوند.
این متخصص تغذیه فقدان مواد هورمونی و آنتی‌بیوتیک گوشت شتر را ویژگی اصلی و متمایزکننده آن در بین سایر گوشت ها عنوان کرد و ادامه داد: وجود مواد طعم ‌دهنده و معطر در گوشت این حیوان موجب تحریک و ترشح غدد بزاقی و شیره معده شده و در نتیجه قدرت جذب را افزایش می‌دهد.
وی افزود: استفاده از قلم و کوهان شتر در درمان درد پا، کمر درد و دردهای روماتیسمی تاثیر بسزایی دارد اما زیاده ‌روی در مصرف آن برای تمام افراد خصوصا افراد با چربی خون بالا بسیار مضر است.
مظاهری با بیان اینکه گوشت شتر پیر برای سرخ کردن مناسب نیست، گفت: هر چه عمر شتر بالا برود پیوند بین بافت‌های گوشت آن افزایش یافته و حرارت پخت دیرتر بر آن تاثیر می‌گذارد زیرا میزان کلاژن آن زیاد و حین سرخ کردن ناپز می‌ماند.
این متخصص تغذیه در پایان خاطر نشان کرد: افرادی که قصد خریدن گوشت شتر دارند باید دقت داشته باشند که هر نوع بوی غیرطبیعی و نامطبوع مانند ترشیدگی، تعفن و کپک‌زدگی، علامت فساد گوشت شتر است، همچنین خشک و چروکیده بودن این گوشت نیز از علایم نگهداری گوشت در شرایط نامناسب و غیربهداشتی می باشد که مصرف کنندگان باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.
در پایان لازم به ذکر است در حال حاضر بیشترین جمعیت شتر با دارا بودن 74 هزار نفر متعلق به سیستان و بلوچستان است. که شهروندان می توانند از این ظرفیت برای سلامتی، تامین مواد پروتئینی و ویتامین های مورد نیاز بدن خود از آن استفاده کنند.
انتهای پیام/4382
https://www.asrehamoon.ir/vdcjaveo.uqevtzsffu.html
منبع : پایگاه خبری زاهدانه
نام شما
آدرس ايميل شما