تاریخ انتشار :سه شنبه ۹ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۳
مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان:

شرایط محوطه غار لادیز اسف بار است

کامبیز مشتاق گوهری گفت: شرایط بهداشتی محوطه غار لادیز در وضعیت بسیار بدی قرار دارد.
شرایط محوطه غار لادیز اسف بار است
به گزارش سرویس اجتماعی عصر هامون، به نقل از پایگاه خبری لادیز؛ دربرنامه های سازمان میراث فرهنگی سال آینده به عنوان سال سفر به استان سیستان و بلوچستان تعریف شده است برای تحقق این موضوع نیاز است که مسئولین استانی توجه ویژه ای به مکان های تاریخی و آثار فرهنگی استان داشته باشند در حال حاضر بسیاری از مکان های تفریحی و گردشگری استان و مخصوصا شهرستان میرجاوه در شرایط بد بهداشتی و امکانات رفاهی بسر می برند .

کامبیز مشتاق گوهری مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان در گفتگو با خبر نگار لادیز، اظهار کرد: محوطه غار لادیز متعلق به دوره پارینه سنگی است و از لحاظ قدمت و ارزش فرهنگی در کشور و خاورمیانه بی نظیر است .

وی افزود : در سال گذشته معاون گردشگری کشور از این محل بازدیدی داشته و تصمیماتی جهت بهسازی و ارتقاء سطح کیفیت بهداشتی محل اتخاذ شد اما متاسفانه به دلیل عدم پیگیری  مسئولین شهرستان و استانی هیچ گونه تغییری در وضعیت این محل بوجود نیامده است .

مشتاق گوهری خاطر نشان کرد : در سال جاری استانداری سیستان و بلوچستان  فرمانداری های شهرستان ها را موظف به اختصاص بودجه  تا سقف 20 میلیارد ریال جهت بهبود شرایط حوزه گردشگری را کرده است  .

وی تصریح کرد : محوطه غار لادیز توجه خاص فرمانداری میرجاوه را می طلبد و با اختصاص بودجه به این مکان امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد بهبود شرایط  بهداشتی و رفاهی این محل باشیم .

این مقام مسئول اذعان کرد :  متاسفانه در حال حاضر شرایط بهداشتی غار لادیز  بسیار بد و ضعیف است و هیچ گونه امکانات رفاهی برای بازدید کنندگان و گردشگران تعریف نشده است .

در ادامه وی جهت تصریع در بهبود شرایط موجود از رسانه های جمعی و صدا وسیما خواستار انعکاس و پیگیری این موضوع شد و بیان کرد: صاحب اصلی  آثار تاریخی و فرهنگی مردم هستند و با مطالبه و پیگیری از سوی مردم پیشرفت صنعت گردشگری  در استان سیستان و بلوچستان سریعتر محقق خواهد شد .

 

انتهای پیام /4947

https://www.asrehamoon.ir/vdchk6n6.23nqzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما