تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۰
مراسم جشن عید غدیر خم با حضور مردم شیعه و سنی شهرستان میرجاوه برگزار شد.
جشن بزرگ غدیر در میرجاوه برگزار شد
به گزارش سرویس اجتماعی عصر هامون، به نقل از پایگاه خبری لادیز؛ به مناسبت فرا رسیدن عید غدیرخم و دهه امامت و ولایت، جشن بزرگ غدیر با حضور مردم شیعه و سنی میرجاوه و مسئولین این شهرستان در مسجد صاحب الزمان برگزار شد.

مدرس حوزه علمیه زاهدان در این مراسم اظهار کرد: ماه ذی الحجه، ماه امامت است از نهم ذی الحجه تا 25 مناسیت های متعددی از جمله عید سعید غدیر خم را داریم و در این روز زیارت غدیریه رقم خورده است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمودحسینی طباطبایی افزود: غدیر عهد و پیمانی الهی است، جریان غدیر یک حادثه تاریخی محض نبود بلکه یک اعتقاد وفرهنگ است، هر حادثه ای پیامی دارد و پیام غدیر ولایت و تبعیت محض از ولایت است، به عبارتی خطبه غدیر فریاد بلند ولایت است.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی تاکید کرد: بزرگان اهل سنت کتاب های متعددی درباره غدیر نوشته اند، یکی از بزرگان اهل سنت بیان می کند 300 آیه درباره علی بن ابی طالب در قرآن آمده است.

وی بیان کرد: امام صادق(ع) نیز درباره غدیر می فرمایند: در آسمان ها از غدیر به عنوان روز عهد شناخته شده و در زمین تحت عنوان روز پیمان ستانده شده یاد شده است و این عهد و پیمان امامت و ولایت امیرالمومنین علی (ع) است.



انتهای پیام/4941
 

 

 

https://www.asrehamoon.ir/vdcbfabw.rhbw9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما