تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۱۰
حکایت موج‌سواری در یک شهر بندری؛

آسفالت معابر «کنارک» در گرو اعتبارات است

در حالی شهروندان شهر بندری کنارک از آسفالت پینه‌بسته معابر محل سکونت خود گلایه‌مند هستند که سرپرست شهرداری این شهرستان مشکل اصلی را در تأمین اعتبارات عنوان کرد.
آسفالت معابر «کنارک» در گرو اعتبارات است
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، آسفالت‌های پینه‌بسته شهر بندری کنارک و وجود چاله‌چوله‌های فراوان در حالی امان رانندگان را بریده و به جلوبندی خودرو‌ها آسیب وارد کرده است که شهروندان این شهرستان از پینه کاری آسفالت‌های فرسوده در برخی نقاط به‌ویژه منطقه زیباشهر گلایه داشته و خواستار لکه‌گیری، روکش مجدد و آسفالت برخی معابر خاکی شدند.

 این گلایه‌ها در حالی است که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شهر پایدار که تأثیر زیادی بر منظر شهری و تسهیل در عبور و مرور شهروندان دارد آسفالت معابر بوده، اما آنچه در این شهر بندری هویدا بوده اختلاف سطح معابر با وجود چاله‌چوله‌ها و برجستگی‌های متعدد در خیابان‌ها است.

آسفالت نامناسب، معضلی که تمامی ندارد

به گفته «بلوچ» یکی از ساکنین منطقه، مسئولان باید خیابان‌های این شهر به‌ویژه منطقه زیباشهر را با خودروهای شخصی تردد کنند و حکایت موج‌سواری در این خیابان‌ها را بچشند؛ آن موقع گلایه مردم مبنی بر تحمیل هزینه‌های گزافی پیرامون تعمیر ماشین
را درک خواهند کرد.

وی با بیان اینکه وضعیت کوچه‌های آسفالت شده از کوچه‌های آسفالت نشده‌ شهر بدتر است، افزود: هنگام رانندگی در خیابان‌های این شهر خودرو و سرنشینان آن گویی در حال موج‌سواری هستند، چرا که آن‌قدر پستی‌وبلندی دارد که جلوبندی و کمک‌های ماشین به صدا درمی‌آیند.
 
گوش شنوایی برای مشکلات مردم وجود ندارد

حقیقی از شهروندان ساکن در منطقه زیباشهر با انتقاد از وضع موجود آسفالت در کوچه و خیابان‌های کنارک، ادامه داد: عدم مرغوبیت آسفالت معبر با مشکل ناهم‌سطح بودن آسفالت و اجرانکردن شیب برای باز پس‌زدن آب باران در کوچه‌ها از عمده مشکلاتی است که اهالی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

وی اضافه کرد: نبود نظارت کافی و عدم استفاده از امکانات منجر به بروز مشکلات زیادی شده به‌نحوی‌که حکایت آسفالت‌های این شهرستان حکایت وصله‌کردن زخم‌های خیابان‌هایی است که هر از چند گاهی از سوی ارگان‌های ذی‌ربط شهری تخریب و یا حفاری و به حال خود رها می‌شوند این چالش‌ها در حالی است که متولیان امر باید برای رفع آلام مردم همت خود را مضاعف کنند.

این شهروند اظهار کرد: عدم آسفالت تمامی معابر از یک سو، حفاری و تخریب آسفالت‌های پینه‌بسته توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان از سوی دیگر باعث گلایه‌مندی ساکنین شهر شده است.

ریگی یکی دیگر از ساکنین با بیان اینکه عدم آسفالت معابر به‌خصوص در فصل زمستان که با بارندگی‌هایی همراه بود
منجر به ایجاد گل‌ولای می‌شود، تأکید کرد: بارها مشکلات خود پیرامون این معضل را به گوش مسئولان رسانده‌ایم؛ اما گوش شنوا برای شنیدن مشکلات و رفع آلام مردم وجود ندارد.

رفع مشکل در گرو اعتبارات است

در پیگیری که خبرنگار اجتماعی ما پیرامون این ماجرا با عیسی عبدالله‌زاده، سرپرست شهرداری کنارک داشت، وی گفت: در بحث آسفالت معابر سطح شهر کنارک و منطقه زیباشهر برنامه‌هایی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: رفع این مشکل در گرو اعتبارات است، اگر اعتبارات به‌موقع اختصاص یابد محلات هدف کنارک و منطقه زیباشهر آسفالت خواهند شد.

این مسئول با بیان اینکه موضوع تأمین اعتبار آسفالت منطقه در حال پیگیری است، ادامه داد: تمام سطح شهر کنارک نیازمند روکش آسفالت است، معابر منطقه زیباشهر هم که دو الی سه محله است، باید آسفالت شوند که اجرای آن هم در دستور کار قرار دارد و به‌محض تأمین اعتبار کار شروع می‌شود.
 

لینک‌های مرتبط:

پروژه‌های عمرانی نیک‌شهر در پیچ‌ و خم بروکراسی اداری/ عدم برگزاری مناقصه؛ دلیل بلاتکلیفی اجرای طرح

 

حکایت موج سواری در برخی خیابان های کلانشهر زاهدان/ چاله ها و حفاری‌های رها شده داد مردم را بلند کرده است

 

معضلی که پایان ندارد؛ زخم حفاری ها بر پیکره معابر زاهدان


انتهای خبر/ خ
https://www.asrehamoon.ir/vdcdkk0fxyt0kj6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما