تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۳۴
حسین علی جاودان فر دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سراوان از راه انداری کارگروه مطالبه گری در شهرستان خبر داد.
به گزارش عصرهامون؛ به نقل از شستون؛ جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سراوان با حضور امام جمعه شهرستان، دادستان، جانشین فرمانده سپاه و دیگر اعضا در مسجد جامع علی ابن ابی طالب (ع) سراوان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری امام جمعه شهرستان سراوان گفت: آیات و روایات متعددی وجود دارد کسی که امر به معروف و نهی از منکر را انجام می دهد از قهر خداوند متعال نجات می یابد که این موضوع برکات اقتصادی و اثرگذاری در انسان را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: پایه اصلی همه معروفات ترویج امر به معروف و پایه اصلی همه منکران نهی از منکر و شناخت آن است.

امام جمعه شهرستان سراوان ادامه داد:  اگر امروز تبلیغ معروفات کم شود اشرار و فاسدان به انسان ها غالب می شوند چرا که عالم دارای قانون است که در زندگی بشر اثر دارد.

کارگروه مطالبه گری در سراوان راه اندازی شد

حسین علی جاودان فر دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سراوان با اشاره به راه اندازی کارگروه مطالبه گری ستاد، بیان کرد: وظیفه این کارگروه احصای مشکلات شهروندان و مطالبه آنان از مسئولین جهت پیگیری است.

وی افزود: باتوجه به شیوع ویروس کرونا یکی از مطالبه های شهروندان افزایش فروشگاه های عرضه مواد غذایی با قیمت مصوب بود که طبق پیگیری های انجام شده تعداد فروشگاه های در بحث توزیع اقلام برای کاهش تجمع به 21 فروشگاه افزایش یافت.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سراوان با بیان اینکه بالغ بر 70 درصد شهروندانی که در سطح شهر تردد دارند از ماسک استفاده نمی کنند، ادامه داد: در طرح محله محور شهید سلیمانی سپاه و بسیج در کنار فرمانداری و شبکه بهداشت در زمان قرنطینه در راستای رعایت محدودیت های کرونایی به بازاریان و کسبه توضیحات لازم را ارائه دادند که تقریبا همکاری مطلوبی توسط بازاریان انجام شد.

جاودان فر با بیان اینکه دو کمیته از پنج کمیته در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به طور مستقیم مربوط به سپاه بود، خاطر نشان کرد: 320 بسته غذایی میان بیماران نیازمند متاثر از کرونا که توسط شبکه بهداشت و درمان شناسایی شده بودند، توزیع شد اما این نهاد مردمی آمادگی توزیع 500 بسته غذایی دیگر را با کمک خیرین دارد.

نامطلوب بودن نحوه رانندگی در سراوان

حجت الاسلام و السملمین مراد نورایی یار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سراوان نیز با اشاره به وجود یک سری از منکرات در سطح شهر، گفت: باتوجه به فرهنگ و دیانت حاکم در کشور و استان، بی بندو باری و ابتذال را در شهر شاهد نیستیم اما برخی از رفتارهای ناپسند وجود دارد که در قالب منکرات می توان به آن پرداخت.

وی تصریح کرد: رانندگی در سطح معابر سراوان نامطلوب بوده و این موضوع مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده و  تردد خودروهایی با پلاک مخدوش در سطح شهر افزایش یافته که در این راستا باید نظارت و کنترل افزایش یابد.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcaoen6i49ne61.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما